Formule 1 in de toekomst

Gestart door Gerard, 15 oktober 2010 - 13:14:04

« vorige - volgende »

Welke GP zal in de toekomst verdwijnen

Belgie
10 (17.2%)
Duitsland
3 (5.2%)
Hongarije
6 (10.3%)
Spanje (Barcelona)
7 (12.1%)
Spanje (Valencia)
26 (44.8%)
Een andere GP, namelijk....
6 (10.3%)

Totaal aantal stemmen: 52

Breaktest

Ik probeer wel zo veel mogelijk races te kijken maar blijf er niet voor thuis - maar dat gold ook toen er slechts 16 op de kalender stonden. En soms val ik zelfs domweg in slaap.
Toch is er in de loop der jaren wel iets voor mij veranderd, namelijk dat ik het steeds meer beoordeel op amusementswaarde. Soms kijk ik een F3-race uit en slechts de helft van een F1-race. Ook die meningen van teambazen, analisten of zelfs de coureurs interesseren me steeds minder. Eigenlijk omgekeerd evenredig aan hoe groot F1 in de media wordt gemaakt - zelfs de Linda zal wel een F1 rubriek hebben.
Daarnaast is er groep 'fans' ontstaan - Max hooligans - waarmee ik geen enkele relatie heb. Het meest stompzinnige wat me voor de geest komt is de Belgische GP van 2019. Max spinde er de eerste ronde af, waarop massa's Nederlanders (die 200 euro? een kaartje hadden betaald) demonstratief het circuit verlieten.   
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Robbert65



Ik herken het wel. Waarschijnlijk ook mede door de redenen die Jozef aangaf.

Maar voor jou zou 25 of 30 races ook prima zijn ?
[/quote]

Dat is helaas niet haalbaar, 30, maar 25 moet net lukken ja, en ook dan zal ik geen seconde missen van elke race :D
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Robbert65

Citaat van: Breaktest op 05 april 2022 - 00:13:32
Ik probeer wel zo veel mogelijk races te kijken maar blijf er niet voor thuis - maar dat gold ook toen er slechts 16 op de kalender stonden. En soms val ik zelfs domweg in slaap.
Toch is er in de loop der jaren wel iets voor mij veranderd, namelijk dat ik het steeds meer beoordeel op amusementswaarde. Soms kijk ik een F3-race uit en slechts de helft van een F1-race. Ook die meningen van teambazen, analisten of zelfs de coureurs interesseren me steeds minder. Eigenlijk omgekeerd evenredig aan hoe groot F1 in de media wordt gemaakt - zelfs de Linda zal wel een F1 rubriek hebben.
Daarnaast is er groep 'fans' ontstaan - Max hooligans - waarmee ik geen enkele relatie heb. Het meest stompzinnige wat me voor de geest komt is de Belgische GP van 2019. Max spinde er de eerste ronde af, waarop massa's Nederlanders (die 200 euro? een kaartje hadden betaald) demonstratief het circuit verlieten.   

Ja, dat is een categorie waar ik me ook niet bij thuis voel. Daarom ben ik (als enige overigens hier op mijn werk in in mijn stamcafé) ook zo blij dat Viaplay er niet voor koos om de mannen van Ziggo aan te stellen maar een eigen, nieuwe weg in te slaan. Want ik zat de laatste 4 jaar met kromme tenen. Ik heb bij een race vorig jaar het geluid uitgezet, ik werd gek van de onzin die ik daar steeds hoorde.

Nu kijken we Viaplay of F1TV, we zijn er nog niet uit wat het best is qua betrouwbaarheid en kwaliteit. Qua commentaar en voor- en naprogrammering wint F1TV het ruimschoots, maar tijdens de race in Saoudi hadden we zomaar een freeze van een halve ronde.

Voor ons is -in tegenstelling tot mijn collega's bijvoorbeeld- Olav Mol's handige appje niet noodzakelijk in ieder geval.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Fietser

#4263
In bovengenoemde berichten kan ik me goed vinden. Ook ik kijk en/of volg graag alle races, maar de opsmuk en overspannenheid begint me aardig tegen te staan. Wellicht ben ik niet vrij van snobisme, maar ik vond F1 aantrekkelijker - niet spannender! - toen het een kleine sport was. Je kon ooit bijvoorbeeld Jackie Stewart en zijn gezinnetje zonnebadend op het strand van Zandvoort tegenkomen; hij werd door vrijwel niemand herkend. Nu is het veel mondialer, spannender (gebracht), grootser, massaler en de populariteit is enorm toegenomen, ook bij degenen die niets met autootjes hebben. In Nederland is de toenemende belangstelling wellicht het grootst, dit om voor de hand liggende reden. Dat voorval in Spa (zie bericht Breaktest, maar ik heb daar destijds ook al het nodige over geschreven, waarop ik toen veel kritiek op kreeg) was tekenend voor hoe tegenwoordig de beleving bij velen in Oranjeland is. Het is mij een gruwel. Aan de andere kant gaat dit ook op voor werkelijk alles, wereldwijd. Men krijgt alles sterk vergroot – en vaak gepopulariseerd – op het netvlies, ook als je er totaal geen behoefte aan hebt.
Onderstaand gelikte filmpje over de GP van Miami laat zien hoe zien hoe F1 is verworden tot een commercieel theaterstuk van ongekende proporties. Voor mij hoeft het niet, maar vele miljoenen zien dat kennelijk anders. Het is ze gegund.
https://motorsport.tv/embed/fjQ2ue7X-miami-gp-circuit-fly-through

Robbert65

Ja, zo'n filmpje, dat vond ik dan weer wel mooi :D

Maar de massahysterie hoeft voor mij niet zo inderdaad. Hoewel ik wel met tranen in mijn ogen stond te kijken naar de podiumceremonie op Zandvoort, dat dan weer wel. Sentimentele ouwe zak ben ik....
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Mickey

Het wordt tijd dat het Nederlands elftal weer succesvol wordt.

Robbert65

Dat ook ja. Het wordt ook hoog tijd dat er weer eens een Europacup gewonnen wordt door een Nederlandse club.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel