Moto GP

Gestart door 0634, 07 oktober 2010 - 20:45:10

« vorige - volgende »

Sphinx

Uiteindelijk is Bo met 5 pt uit Doha vertrokken. Start was niet zo goed, gebeuk in het middenveld en blijkbaar remt de NTS met volle tank niet naar zijn smaak. Qua rondetijden liep het in de tweede helft van de race uitstekend, maar toen zat Bo al in een groep met Lüthi, Bezecchi en Schrötter. In de laatste ronde viel Marini nog, maar haalde Bezecchi hem voor de lijn nog in: 11e plaats. De winst ging naar een RBR talent dat a la Albon op het laatst moest invallen: Tetsuta Nagashima. Tien jaar na de eerste Japanse moto2 zege van Shoya Tomizawa, blijkbaar ook een vriend van Nagashima uit die tijd (de Japanner kwam in hetzelfde jaar om het leven bij een crash in Misano)
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

C.G. de Beaufort


C.G. de Beaufort

Met P11 in Qatar scoorde hij het beste resultaat uit zijn Moto2-carrière. De vijfde startplek laat zien dat er nog meer in het vat zit. "Die elfde plaats was heel mooi, maar het is nu zaak om dat vast te houden. En daarna om stap voor stap die top-tien binnen te komen. Ik denk zeker dat het mogelijk is, al zit alles in de Moto2 heel dicht op elkaar. We moeten dus hard werken en hopelijk komt het resultaat dan vanzelf." Op Jerez, d.d 17-19 juli vinden de volgende ronde plaats".

https://nl.motorsport.com/moto2/news/bo-bendsneyder-rw-doorgroeien-top-tien-corona-break/4802090/

Groet,

C.G. de Beaufort


Sphinx

De Nts kan duidelijk niet tegen grote hitte. Zowel Bo als Jesko Raffin kwamen niet in het stuk voor. Alex Hoffmann meende op Servus tv ook dat Raffin te groot en te zwaar is voor de motor, zeker als omstandigheden in grote hitte nog zwaarder worden om in te rijden.

Zolang Fabio Quartararo niet gek gaat doen wint hij dit jaar waarschijnlijk veel races. Het grote punt wordt echter de betrouwbaarheid van Yamaha. In twee races heeft het fabrieksteam als vijf motor blokken gebruikt en bij Petronas blies Morbidelli er ook een op. Marquez lijkt in ieder geval een paar races out dus Quartararo moet nu profiteren
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Edwin90

Marquez out voor Brno. Bradl is zijn vervanger op de Repsol Honda. Als Marc zijn vorm van vorig jaar kan terugvinden wordt dat dit jaar nog een mooie inhaalrace voor de titel!

C.G. de Beaufort

Aegerter vervangt Raffin bij de NTS. Eens kijken of'ie meer van het team maakt. Hij heeft zo'n 216 starts gereden in Moto3/Moto2 en eiste 1 keer de overwinning op in Moto2.

Groet,

C.G. de Beaufort


C.G. de Beaufort

Aegerter finiste op de 12e plaats! Bo die als 22e eindigde heeft dus wat aan'm. Voor de rest, Syahrin die over de machine Bastannini gelanceerd werd. Zie hieronder :

http://www.youtube.com/watch?v=OpJVlz7NZdw

Groet,

C.G. de Beaufort



Sphinx

Citaat van: C.G. de Beaufort op 16 augustus 2020 - 13:55:29
Aegerter finiste op de 12e plaats! Bo die als 22e eindigde heeft dus wat aan'm.

Groet,

C.G. de Beaufort

Zo kun je het ook bekijken, maar ik vraag me af of Bo wel wil luisteren. Toen Alex de Angelis en Hans Spaan m advies wilde geven luisterde hij eigenlijk niet, wist het zelf allemaal zo goed. Raffin kon ie hebben, maar de Dominator (leuke bijnaam van Oostenrijkse TV voor Aegerter) is geen koekenbakker zo blijkt. Als ie kan aanhaken prima, maar als Aegerter m helemaal kapot rijdt dan vrees ik dat het na dit seizoen einde oefening is voor Bo.... of voor Aegerter wegens teveel snelheid haha
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Sphinx

Overwinning bij de MotoGP ging naar Dovizioso, net toen even daarvoor bekend werd dat hij weggaat bij Ducati. Klein Deja Vu naar Jorge Lorenzo. Het was helaas een drukke dag voor "Schutzengel" in de Steiermark. Want ook in de MotoGP een gigaklapper die helemaal fout had kunnen aflopen voor beide Yamaha rijders.

http://www.youtube.com/watch?v=JFaqXoD9j8w

Rossi zagde motor van Morbidelli twee centimeter voor zijn neus langsvliegen en Vinales moest bukken voor het wrak van Zarco dat over hem heen vloog. Red Flag daarna en dik respect voor Rossi dat hij nog een keer opstapt en vijfde wordt. Vinales had duidelijk meer moeite, eindigde naar de herstart ergens in het achterveld. Voor KTM werd deze race extra zuur. Pol Espargaro lag nog aan de leiding na de rode vlag, maar waaide weg uit de kopgroep na de herstart en ging er af na een botsing met Miguel Oliveira.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

C.G. de Beaufort

Citaat van: Sphinx op 16 augustus 2020 - 21:10:17
Citaat van: C.G. de Beaufort op 16 augustus 2020 - 13:55:29
Aegerter finiste op de 12e plaats! Bo die als 22e eindigde heeft dus wat aan'm.

Groet,

C.G. de Beaufort

Zo kun je het ook bekijken, maar ik vraag me af of Bo wel wil luisteren. Toen Alex de Angelis en Hans Spaan m advies wilde geven luisterde hij eigenlijk niet, wist het zelf allemaal zo goed. Raffin kon ie hebben, maar de Dominator (leuke bijnaam van Oostenrijkse TV voor Aegerter) is geen koekenbakker zo blijkt. Als ie kan aanhaken prima, maar als Aegerter m helemaal kapot rijdt dan vrees ik dat het na dit seizoen einde oefening is voor Bo.... of voor Aegerter wegens teveel snelheid haha

Ik hoop dat Bo er iets op vindt. Gedurende de vrije trainingen op de GP van Oosterijk 2 was Aegerter ong. 0,4 tot 0,5 seconden sneller.

Groet,

C.G. de Beaufort







C.G. de Beaufort

In de Gp van Catalunya (Spanje) heeft Ben in de eerste training een goed resultaat behaald. Hij zat constant voorin en eindigde als 9e. Ik kijk uit naar de volgende trainig-sessie.

Groet,

C.G. de Beaufort


C.G. de Beaufort

Hehe, het begint weer goed met Bo. In de vorige race startte hij als 10e, was zelf een keer 9e, maar door omstandigheden werd'ie 16e. Nu startte hij als 14e, was strijdlustig en hij werd.... 14e. Op naar de  volgende. Ik hoop dat'ie nu een keer in de top tien zal eindigen.

Groet,

C.G. de Beaufort




Breaktest

Citaat van: C.G. de Beaufort op 08 november 2020 - 13:32:33
Hehe, het begint weer goed met Bo. In de vorige race startte hij als 10e, was zelf een keer 9e, maar door omstandigheden werd'ie 16e. Nu startte hij als 14e, was strijdlustig en hij werd.... 14e. Op naar de  volgende. Ik hoop dat'ie nu een keer in de top tien zal eindigen.

Groet,

C.G. de Beaufort
Helaas allemaal een beetje te laat voor Bo. Volgend jaar doet ie niet meer mee in de MotoGP
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

C.G. de Beaufort

Bo is goed begonnen. In de training had hij in FP1 was hij 13e, in FP2 de 4e en in FP3 werd hij 8e. Gezamelijk opgeteld had hij 25/3 is een 8e of 9e plaats in de kwalificatie en dat werd ... een 9e. Nu maar hopen dat dit een 10e of nog meer oplevert. Eindelijk bevalt de 'fiets' 'm.

Groet,

C.G. de Beaufort



C.G. de Beaufort

Bo werd 8e. Dat was zijn beste resultaat tot nu toe! Op naar de volgende.

Groet,

C.G. de Beaufort