Moto GP

Gestart door 0634, 07 oktober 2010 - 20:45:10

« vorige - volgende »

SDG

Citaat van: M@rc op 26 oktober 2011 - 07:36:23
Blijkbaar hebben de baanposten of ambulanciers de draagberry met Simoncelli laten vallen. Het is niet duidelijk of hij op dat moment nog leefde.

Volgens de BBC-commentatoren zou Simoncelli na het ongeval zelfs nog bij bewustzijn geweest zijn. Raar allemaal...

Gerard

Voor zover ik het weet (gelezen/gehoord) is hij na zijn val bewousteloos blijven liggen op het asfalt en hebben 'ze' hem 3 kwartier lang gereanimeerd, maar niets mocht nog baten

Over het nog bij bewustzijn zijn of het laten vallen heb ik niets gehoord
Zou wel erg cru zijn zeg!! OMG! :(


gloudiesaurus

Er staat een filmpje op youtube over het laten vallen, triest dat de vader van Simoncelli net op dat moment op een scootertje kwam aanrijden...
Ziet er niet allemaal professioneel uit van die marshalls in Maleisiƫ terwijl dat circuit er toch alweer een tijdje ligt...

GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

Heb net de laatste race gezien, jezus wat doen er weinig motoren mee in de MotoGP. Zeker na zo'n startcrash en het weg vallen van Simoncelli.
Als dat maar goed gaat voor volgend jaar...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

JimmySPA

Citaat van: gloudiesaurus op 06 november 2011 - 15:57:55
Heb net de laatste race gezien, jezus wat doen er weinig motoren mee in de MotoGP. Zeker na zo'n startcrash en het weg vallen van Simoncelli.
Als dat maar goed gaat voor volgend jaar...

Laatste jaren is het niet zo vol hoor in MotoGP...
Wel een mooie herdenking he met alle 125,250cc en motogp coureurs op de baan! En Kevin Schwantz die op de motor van Simoncelli rijdt.

"Racing is Life, Everything Else is Just Waiting"

Franky R.

Citaat van: gloudiesaurus op 06 november 2011 - 15:57:55
Heb net de laatste race gezien, jezus wat doen er weinig motoren mee in de MotoGP. Zeker na zo'n startcrash en het weg vallen van Simoncelli.
Als dat maar goed gaat voor volgend jaar...


Ja, en ook als je kijkt zoiets als Superbike wat ook wel mager oogt...FIM (dacht ik) heeft te vaak zitten schuiven met het reglement.


Ik kijk dan liever naar het Britse Superbike kampioenschap.


En het lijkt mij toch niet zo moeilijk?! Gewoon je motorfietsen baseren op prodcutiemodellen, met wat meer speelruimte voor de engine-technici.








gloudiesaurus

Ze denken volgens mij nu ook richting de productiemodellen, het is nu gewoon te duur geworden..
En er zijn nog een paar fabrikanten actief, die dan ook nog beperkt inzetten.

De laatste jaren is iig. al dun maar het wordt alleen maar dunner, er moeten nu echt wat teams/ motoren bij.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

SDG

Citaat van: gloudiesaurus op 06 november 2011 - 15:57:55
Heb net de laatste race gezien, jezus wat doen er weinig motoren mee in de MotoGP. Zeker na zo'n startcrash en het weg vallen van Simoncelli.
Als dat maar goed gaat voor volgend jaar...

Het wereldkampioenschap GT1 was dit jaar een beetje in hetzelfde bedje ziek. Het deelnemersveld bestond steeds uit maximaal 16 tot 18 auto's. Ook jammer, want dit is een vrij leuk kampioenschap. Maar ook niet helemaal onlogisch gezien de economische situatie, want dit soort exclusieve racemonsters een jaar lang rijvaardig houden kost wellicht een bom geld...

Doefie

Citaat van: gloudiesaurus op 06 november 2011 - 15:57:55
Heb net de laatste race gezien, jezus wat doen er weinig motoren mee in de MotoGP. Zeker na zo'n startcrash en het weg vallen van Simoncelli.
Als dat maar goed gaat voor volgend jaar...

Volgend jaar komen er de CRT ("Claiming Rule Teams") teams bij he, en de (goedkopere) terugkeer van chassis als FRT en Aprilla en BMW en Kawasaki-motoren. Meer mogelijkheden, de grid zal er niet kleiner op worden :-)

Alleen Marco zal enorm gemist worden, hij zou volgend jaar wel grote dingen hebben gedaan. Jammer...

gloudiesaurus

Is dat CRT al 100% zeker?

GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Doefie

Ja, tenzij er iets zou veranderen. Bautista komt aan de start met een FRT-Honda (bij Gresini), Ellison met een Aprilla en Colin Edwards met een Suter-BMW bij Forward Racing. Ook Anthony West komt met een CRT-motor aan de start maar dewelke is zover ik weet nog niet bekend.

gloudiesaurus

Ben benieuwd hoe competitief deze motoren dan gaan zijn, wel leuk dat er een groter veld komt.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

SDG

Zonet een tripje naar de MotoGP in Barcelona begin juni geboekt. 8)

gloudiesaurus

Citaat van: SDG op 21 maart 2012 - 20:32:52
Zonet een tripje naar de MotoGP in Barcelona begin juni geboekt. 8)

Nice! Vliegen?
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

SDG

Citaat van: gloudiesaurus op 23 maart 2012 - 12:54:39
Citaat van: SDG op 21 maart 2012 - 20:32:52
Zonet een tripje naar de MotoGP in Barcelona begin juni geboekt. 8)

Nice! Vliegen?

Uiteraard, goedkope vlucht met Ryanair vanaf Charleroi en nog een lekker goedkoop hotelletje in het centrum van Barcelona erbij, en aansluitend nog een citytrip in Barcelona. Net zoals in Valencia vorig jaar, daarmee dat ik er toen niet echt mee zat dat de GP niet bijster spannend was. In de zomermaanden naar Spanje gaan is nu eenmaal niet echt een straf te noemen...   8)