Formule1 Trivia, wie zoekt mee?

Gestart door code RAWD, 28 september 2010 - 14:27:20

« vorige - volgende »

code RAWD

HALLO F1 FANS,
Ik ben nieuw op deze site, maar ben nu al reuze enthousiast. Ik wil er geen kwis van maken, ik wil alleen de meest uiteenlopende F1 Trivia verzamelen. Wie doet er mee?
Als eerste onderwerp: formule 1 en dieren. Ik was laatst op de f1-site van de BBC en tussen de trainingen door kwam het gesprek op de plaatselijke fauna, er stak een haas over het circuit van Silverstone en de mogelijkheid van een aanrijding met een dier. Er volgden enkele voorbeelden.
Zo raakte Jacky Stewart een hond in de GP van Mexico 1970, wat hem een gebroken voorwielophanging en een DNF opleverde.
Stefan Johansson schepte een hert tijdens training op Zeltweg in 1987.
Het meest tragische verhaal is natuurlijk dat van de Brit Alan Stacey. Tijdens de Belgische GP in 1960 werd hij in zijn gezicht geraakt door een vogel en maakte een fatale crash. Het was sowiezo een dramatische race op Spa, 5 ronden eerder was een andere Brit (Bristow) verongelukt.
Wie kent meer van dit soort verhalen?

Enzo


code RAWD

Dank je Enzo.
Je logo doet me direct zoeken naar Formule 1 teams met een dieren-connectie.
Het stijgerende paard van Ferrari,
de stieren van de teams van Red Bull en Toro Rosso, en die van Lamborghini in de 90-er jaren,
de slang (cobra?) in het embleem van Brabham (toen Bernie Ecclestone begin 70-er jaren eigenaar was),
en wat dacht je van het Scarab team eind jaren'50. Scarab is een Egyptische tor

en John Watson was in de Zweedse GP van 1977 de eerste ongelukkige die een aanrijding had met een Wolf. Ondanks zware trillingen vanwege een kapotte velg, finishte hij als 5e. De zwaar gewonde Wolf (van Jody Scheckter) moest de strijd staken, maar overleefde.

Enzo

Een bioloog met een passie voor F1... ;D
Vragen en quizen laat ik meestal voor andere, maar voor deze keer doe ik een duit in het zakje.

Wat is sneller uit de startblokken van 0 tot 60?

De Cheetah?


Of

De Mclaren F1?



code RAWD

Ik ben echt geen bioloog, alleen een liefhebber van dit soort Formule 1 trivia, lachen toch !

Als antwoord op Enzo's vraag, zeg ik : Cheetah.
Ik ben net als jij een Ferrari-fan en kijk graag naar een langzame McLaren.

Enzo

Well done!


Cheetah: 0-60mph under 3 seconds
McLaren F1 Car: 0-60mph in 3.2 seconds
The cheetah is the fastest animal on the planet and can accelerate from 0-60 in under three seconds, quicker than a McLaren Formula One racing car.
In fact, there are only around two supercars that would have a hope in hell of beating the cheetah off the starting blocks. Jenson Button would need to put his pedal firmly to the metal to even have a hope of keeping up.

code RAWD

Beste Enzo
Geweldige foto's heb je.
En omdat je begint over grote katten. Je zou me een groot plezier doen met een afbeelding van de Shadow van Jan Lammers, seizoen 1979.
Die leeuwenkop van Samson, de mooiste F1 body allertijden !

Enzo



We beschikken over een groot foto database, maar voornamelijk met recente foto's.
Deze pluk ik(jij dus ook) gewoon van het internet.

code RAWD

bedankt voor de foto.
ik ben een totale novice op gebied van internet, vertel mij (en andere onwetenden) hoe en waar ik die foto's kan vinden en hoe ik ze bij een reactie plaats.

Enzo

Google afbeeldingen http://www.google.nl/imghp?hl=nl&tab=wi
Rechtermuisklik op foto, selecteer eigenschappen, kopieer adres, plak adres op forum, voeg imageopdracht aan toe. (zie knoppen postscherm)

SDG

In de trainingen voor de GP van Portugal 1996 kon Mika Hakkinen maar op het nippertje een aanrijding met een hond die los op het circuit rondliep vermijden.

Gerard

#11
En zo was er een Ierse ezel genaamd Cornelius Horan die in 2003 het circuit van Silverstone oprende tijdens de race, zwaaiend met een bord met de tekst " Read the Bible."



WAT EEN GEK ZEG!!!

SDG

Heeft diezelfde kerel een jaar later ook niet de Olympische marathon in Athene verstoord?

Gerard

Citaat van: SDG op 25 november 2010 - 21:16:57
Heeft diezelfde kerel een jaar later ook niet de Olympische marathon in Athene verstoord?

Klopt, dat kostte de arme koploper op dat moment de overwinning..
En hij verstoorde eerder (2003) oo kal een wedstrijd op Wimbledon..

0634

Daar staat me wel iets van bij inderdaad...