Opmerkingen/klachten/complimenten over de Site?

Gestart door Zaphod_Beeblebrox, 17 juni 2010 - 10:02:54

« vorige - volgende »

Jehoentelaar


FolkertE

Even een kleine opmerking:
op de voorpagina staat de titel:
Magnussen: Button ging eind 2014 met pensioen gaan. Nu ben ik ongeveer de laatste die iets zou moeten zeggen over grammatica, maarrrrrr dit vind ik toch wel een heel erguhh heurrrr Jonguhhh. ;D

Robbert65

Folkert: Het is Vlaams dialect. Het is inderdaad niet helemaal goed Nederlands, daar heb je wel gelijk in, maar realiseer je, dat we heel veel Vlaamse leden hebben die dit alle dagen lezen in kranten en tijdschriften. Gaan wordt in België heel vaak als hulpwerkwoord gebruikt waar we in het noorden eerder voor zullen als hulpwerkwoord kiezen. Omdat het niet echt een taalfout is, maar eerder een dialectische interpretatie laten we het staan ;-)
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Wings

Heerlijk die taalbarrière. Ondanks dat ik Nederlander ben heb ik veel tijd doorgebracht in België. Mijn Vlaams is dan ook uitstekend. Als ik die zin lees weet ik meteen wat bedoeld wordt maar ook dat het geen Nederlander was die het schreef. Wel leuk! En gewoon laten staan zo. ;)

FolkertE

Citaat van: Robbert65 op 29 december 2015 - 20:23:14
Folkert: Het is Vlaams dialect. Het is inderdaad niet helemaal goed Nederlands, daar heb je wel gelijk in, maar realiseer je, dat we heel veel Vlaamse leden hebben die dit alle dagen lezen in kranten en tijdschriften. Gaan wordt in België heel vaak als hulpwerkwoord gebruikt waar we in het noorden eerder voor zullen als hulpwerkwoord kiezen. Omdat het niet echt een taalfout is, maar eerder een dialectische interpretatie laten we het staan ;-)
Touche. Weer wat geleerd. Was overigens niet als belediging bedoeld.

Robbert65

zo kwam het ook niet over. Fijne jaarwisseling, denk om je vingers en gelukkig 2016!!!
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Franky R.

Citaat van: Robbert65 op 29 december 2015 - 20:23:14
Folkert: Het is Vlaams dialect. Het is inderdaad niet helemaal goed Nederlands, daar heb je wel gelijk in, maar realiseer je, dat we heel veel Vlaamse leden hebben die dit alle dagen lezen in kranten en tijdschriften. Gaan wordt in België heel vaak als hulpwerkwoord gebruikt waar we in het noorden eerder voor zullen als hulpwerkwoord kiezen. Omdat het niet echt een taalfout is, maar eerder een dialectische interpretatie laten we het staan ;-)


Trouwens ook in het Surinaams... :P
;)

SDG

Citaat van: Robbert65 op 29 december 2015 - 20:23:14
Folkert: Het is Vlaams dialect. Het is inderdaad niet helemaal goed Nederlands, daar heb je wel gelijk in, maar realiseer je, dat we heel veel Vlaamse leden hebben die dit alle dagen lezen in kranten en tijdschriften. Gaan wordt in België heel vaak als hulpwerkwoord gebruikt waar we in het noorden eerder voor zullen als hulpwerkwoord kiezen. Omdat het niet echt een taalfout is, maar eerder een dialectische interpretatie laten we het staan ;-)

Ik zal zoiets instinctief vaak ook zeggen, maar ik zal het nooit neerschrijven in een zin, wanneer ik even tijd heb om na te denken over de juiste woordkeuze. Ik zal geneigd zijn te zeggen: 'Button ging met pensioen gaan', maar zal altijd schrijven: 'Button zou met pensioen gaan.' Raar he?  :P


SDG


Franky R.


Arthur

Contaminatie heet dat ;) Opsms-en is dan de actuele variant  ;D
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

FolkertE

Sinds ergens deze week, kom ik niet meer op de site via mijn telefoon, ligt dat aan mij of is er een probleem bekend?

Fabian

Citaat van: FolkertE op 19 februari 2016 - 12:20:51
Sinds ergens deze week, kom ik niet meer op de site via mijn telefoon, ligt dat aan mij of is er een probleem bekend?
Ik heb dat probleem inderdaad ook.

FolkertE

#794
Ik ben wel op de pagina, maar zie helemaal niks. Ook niet als ik naar de mobiele versie van de site ga.
***Update***
Probeerde het net op mijn andere mobiel(Samsung) en die komt er wel gewoon op, met mijn Iphone kom ik er vooralsnog niet op. Helemaal leeg scherm.