Opmerkingen/klachten/complimenten over de Site?

Gestart door Zaphod_Beeblebrox, 17 juni 2010 - 10:02:54

« vorige - volgende »

Edwin90

Citaat van: Jozef op 30 oktober 2015 - 18:51:24
Ennn het is geëscaleerd. Gefeliciteerd, moderatie, met dit prachtige optreden. Veel plezier nog met "achter de schermen bespreken".

Jammer dat je zo reageert Jozef. Wij willen enkel wat het beste is voor de site en het forum. Impulsieve en overhaaste beslissingen nemen naar aanleiding van een paar klachten van horen daar niet bij.

Daarom gaf ik aan eerst met de rest van de redactie te overleggen wat te doen en waar we dingen misschien wel zo kunnen doen dat iedereen tevreden is, en je snapt hoop ik zelf wel dat het enom moeilijk is (zo niet onmogelijk) om iedereen tevreden te houden met een relatief grote groep mensen. Maar we doen ons best.

Ik vind het oprecht spijtig dat Jeroen vertrokken is en hoop dat hij ooit terugkomt. Maar dat hij besluit om ons overleg niet af te wachten is geheel aan hem zelf, hier kunnen wij niets aan doen. Iedereen hier is en blijft verantwoordelijk voor zijn eigen acties.

Robbert65

Citaat van: Edwin90 op 28 oktober 2015 - 20:35:26
Goed dat dit probleem aan de kaak gesteld wordt, en ook goed dat er kritisch gekeken wordt naar de besturing van deze website.

Om vooral daar even op te regeren begrijp dat het een en ander nogal geëscaleerd is in met name de laatste dagen. Als redactie (en dus ook forum-moderatie) van deze website hebben we eigenlijk altijd al de insteek gehad om niet te veel te modereren en vooral niet bij (bijvoorbeeld) een off-topic discussie direct als een politieagent in te gaan grijpen. De kritiek van Jehoentelaar lezende hebben we dit misschien wel té los gelaten. Bedankt dan ook voor die feedback.

Het lijkt me goed dat de redactie dit intern gaat bespreken en dat we gaan onderzoeken hoe we de zaken wat beter op elkaar kunnen afstemmen zodat we het voor iedereen leuk en gezellig kunnen houden. Ik ben er voorstander van om zo goed mogelijk in kaart te brengen wat er nu speelt onder de leden en natuurlijk zo goed mogelijk te kijken hoe we dingen beter kunnen aanpakken. Laat de feedback dan ook vooral komen, hoe meer informatie hoe beter wij de zaken kunnen oppakken.

Ik ben de afgelopen 18 dagen weg geweest en heb in die periode het forum nauwelijks bezocht, ik ben dan ook enigszins verrast door de situatie die ik aantref. Mij lijkt een deel van de oplossing, naast de moderatie, een regel in te stellen dat persoonlijke polemiek ook persoonlijk moet blijven en dus via PM gevoerd dient te worden. Verder zou ik de redactie willen verzoeken de verdwenen leden een verzoek te sturen terug te keren, met de belofte dat de situatie verbeteren zal. Blijvend. Voorts zou ik de redactie willen adviseren heldere regels voor Trolling in te stellen; drie waarschuwingen = ban for life.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Robbert65

Citaat van: Ruby op 29 oktober 2015 - 20:02:21
men moet vooral niet met zn allen op 1 persoon gaan duiken, dat gebeurd hier vaker en dat is vreselijk irritant. Iedereen heeft recht op zn eigen mening, ook al staat ie daar alleen in.  Verder moeten mensen ook maar eens bij zichzelf te rade gaan. Meer controle/toezicht is nergens voor nodig en gaat de sfeer helemaal niet ten goede komen. Dr zijn hier een aantal personen die zelf dekking hebben van anderen, die graag zien dat een aantal mensen verdwijnt. Sla de posts van die persoon gewoon over dan heb je er ook geen last van. Zelf continu olie op het vuur gooien en vervolgens vragen om een politieagent.. bah. En nee, ik heb niks met Hamilton44, maar ik kan niet zo goed tegen dat met zn allen tegen 1, op die manier maak je t alleen maar erger en kun je blijkbaar verwachten dat iemand zich zo gaat gedragen.
Op zich vind ik ook, dat je mensen die de sfeer bederven met een misplaatste post best kunt negeren, maar vrijheid in communicatie moet je wel bewaken door normen te stellen, omgangsvormen die soms ouderwets lijken zijn er, om iedereen in vrijheid zijn gedachten te kunnen laten uiten. Nou hoeven we elkaar hier geen U te gaan lopen noemen, maar gewoon een beetje beleefd en vriendelijk blijven is best te doen. En streng modereren daarop, de regels wat uitbreiden. Vooral: allemaal onze verantwoordelijkheid nemen!
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

gloudiesaurus

We hebben als redactie de koppen bij elkaar gestoken en gesproken over de huidige situatie en de toekomst van het forum.

Allereerst laat een ding duidelijk zijn, niemand beslist op het forum, behalve wij als moderators, wie hier op het forum welkom is en wie niet.
Onze insteek is, en blijft, om iedereen toe te laten.

Daarnaast moet iedereen zijn verantwoordelijkheid nemen. Dat is het beginsel. Probeer in goede harmonie te posten en elkaar niet persoonlijk aan te vallen. Ga daarnaast, als je jezelf aan iets irriteert of het er niet mee eens bent, niet uit frustratie je gal spuwen of kinderachtig reageren.

Daarnaast willen wij alles wel in perspectief zetten, is het probleem wel zo groot? Wij denken van niet.
In het overgrote deel van de topics gaat het goed.
Wel denken wij dat we als redactie wel wat strenger mogen zijn.

We gaan vanaf nu sneller topics/ berichten verwijderen. Zeker als het flauwe opmerkingen of niet constructieve opmerkingen gaat....
En de ellelange discussies een op een die pagina lang zijn moeten we ook stoppen.

En off-topic gaan is leuk, maar als voorbeeld het Max Verstappen-topic, daar gaat het soms te ver.
Daar gaan we ook wat aan doen.

Wij hopen hiermee de sfeer op de pits goed blijft.
Het Formule 1-forum is er tenslotte voor en door Formule 1 - fans.

De GPPits.net redactie
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Arthur

#754
Helemaal mee eens Gloudiesaurus. Zo sta ik er precies in. Ik heb ook het gevoel dat het veel groter gemaakt wordt dan het is. Ik zie geen gevloek, gescheld over allerlei nare verwensingen hier. Een ieder moet zijn eigen verantwoordelijkheid nemen wat wel en niet kan, zo moeilijk is dat niet. Probeer sociaal te blijven en vraag je af of je dezelfde houding zou aanmeten als het een persoonlijk gesprek zou zijn i.p.v. het beeldscherm en toetsenbord.

Ik houd me soms ook buiten discussies of negeer bepaalde opmerkingen. Verder is het een kwestie van gedogen en respect. En een discussie gaat er per definitie niet om om persé je gelijk te halen. Soms blijven de standpunten afwijkend, dat is dan eenmaal zo, agree to disagree.

Ik heb het al eerder gezegd, ik vind dit een prima forum en voel me prima thuis. Voorlopig krijgen ze mij hier niet weg.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Robbert65

"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Tessa

#756
Ik ook!
Jongens zijn soms net meisjes, als er meer vrouwen op dit forum waren,
zou er geen probleem zijn :P

maar serieus,
ik ben net nieuw en de problemen klinken wat mij betreft als non-problemen,
negeer degenen die niets te melden hebben of die off topic gaan,
dan gaat het vast goed,
we discussieren hier immers niet over religie,
amen

Robbert65

Citaat van: Tessa op 03 november 2015 - 20:03:16
Ik ook!
Jongens zijn soms net meisjes, als er meer vrouwen op dit forum waren,
zou er geen probleem zijn :P

maar serieus,
ik ben net nieuw en de problemen klinken wat mij betreft als non-problemen,
negeer degenen die niets te melden hebben of die off topic gaan,
dan gaat het vast goed,
we discussiëren hier immers niet over religie,
amen

Je heb t gelijk hoor, maar we moeten het ook niet wegrelativeren, alles leuk en aardig, maar intussen is Jeroen wel pleite. Daar heb ik wel de smoor over in.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Wings

Volledig eens met Peter dat het probleem wordt uitvergroot. Vandaar ook mijn reactie: 'wat een kippenhok hier. Tis maar een forum'. Verder prima om de regels wat scherper uit te dragen hoewel ik niet denk dat het nodig is. Maar dat is een keuze. Verder complimenten om jullie niet mee te laten zuigen door kritiek. Ondanks dat die verleiding groot is. Dit noem ik pas een helder beleid neerzetten.

Top!

Jehoentelaar

Complimenten voor de reactie, hier kan men wat mee.

Jehoentelaar

Citaat van: Tessa op 03 november 2015 - 20:03:16
Ik ook!
Jongens zijn soms net meisjes, als er meer vrouwen op dit forum waren,
zou er geen probleem zijn :P

Je weet nooit wie er achter het scherm zit hè... *haalt nagellak weg* ;)


gloudiesaurus

Citaat van: Robbert65 op 03 november 2015 - 20:40:07
Citaat van: Tessa op 03 november 2015 - 20:03:16
Ik ook!
Jongens zijn soms net meisjes, als er meer vrouwen op dit forum waren,
zou er geen probleem zijn :P

maar serieus,
ik ben net nieuw en de problemen klinken wat mij betreft als non-problemen,
negeer degenen die niets te melden hebben of die off topic gaan,
dan gaat het vast goed,
we discussiëren hier immers niet over religie,
amen

Je heb t gelijk hoor, maar we moeten het ook niet wegrelativeren, alles leuk en aardig, maar intussen is Jeroen wel pleite. Daar heb ik wel de smoor over in.

Wij balen er ook van als forummers vertrekken, zeker als iemand zoals Jeroen vertrekt die hier zeer actief was. Maar helaas kunnen wij daar als redactie daar weinig aan doen. Jeroen is al eerder vertrokken en later terug gekomen. Hopelijk komt hij deze keer ook weer terug  :)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Fietser


Robbert65

niet-onmisbare mensen kunnen wel gemist worden.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel