Opmerkingen/klachten/complimenten over de Site?

Gestart door Zaphod_Beeblebrox, 17 juni 2010 - 10:02:54

« vorige - volgende »

0634


Arthur

Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Miguel

Citaat van: Arthur op 28 juli 2015 - 22:38:33
En moeten we dat positief of negatief opvatten?

Neutraal? Als in, 'couldn't care less'?
Peace out yo.

Arthur

Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Franky R.

Citaat van: Arthur op 28 juli 2015 - 22:50:14
Of teletekst of telefax?


Gezien de late reactie denk ik eerder aan een postduif..maar alla...

Mickey

Discussie maar meegenomen hiernaartoe. Kunnen we het in dat andere draadje weer over Silly Season hebben. ;)


Citaat van: Robbert65 op 24 september 2015 - 18:43:05
Citaat van: Kootje op 17 september 2015 - 20:26:15
Ben nooit helemaal weg geweest Folkert, ben altijd mee blijven lezen. Voelde alleen niet meer de behoefte te reageren, maar deze kon ik niet voorbij laten gaan. Of dat dan ook de opmaat is om weer actief te worden, dat betwijfel ik nog ten zeerste. Vind de gezelligheid in de meeste discussies nog steeds ver te zoeken en blijf me mateloos storen aan diverse forummers. Maar hé, misschien ligt dat wel aan mij.  ;D
Kan hier geen topic over komen? ik zag vandaag weer drie mensen elkaar in de haren vliegen, ik geloof op het Verstappen topic, misschien moet dat eens in alle openheid uitgesproken worden, ik ben nieuw hier, ik begrijp sommige dingen niet. Anderen zitten hier al jaren, sommige dingen hebben misschien met oud zeer te maken, andere dingen wellicht met mores die niet iedereen kent....

Citaat van: Robbert65 op 24 september 2015 - 20:20:24
Ik heb geen klachten of opmerkingen over de site Jeroen, maar meer een klein beetje zorgen over omgangsvormen tussen mensen hier en daar... Da's al...

Citaat van: Arthur op 24 september 2015 - 21:13:34
Citaat van: Robbert65 op 24 september 2015 - 20:20:24
Ik heb geen klachten of opmerkingen over de site Jeroen, maar meer een klein beetje zorgen over omgangsvormen tussen mensen hier en daar... Da's al...

Juist die omgangsvormen hier hebben mij al meer dan 2.000 berichten doen posten in 1,5 jaar. Vind ik [voor mijzelf] een enorme prestatie. Kijk eens op andere sites, daar lusten de honden geen brood van! Zeker, ik zeg niet dat de gemoederen hier nooit oplopen maar dat bedaart altijd weer tot acceptabele normen. Prima forum vind ik en een stevige discussie is soms ook best wel smakelijk ;)


Citaat van: Robbert65 op 24 september 2015 - 21:48:02
oké, goed, duidelijk. Dan laten we het er maar bij. En dan blijf ik gewoon rustig wennen. Een rookie wezen zit niet helemaal in mijn aard begrijp je wel? :-) maar ik zal goed blijven opletten hoe men hier de mores heeft ontwikkeld. Al blijf ik enigszins geschokt door opmerkingen als: "dit is de laatste keer dat ik op jou reageer". We zijn hier toch allemaal omdat we een warm gevoel krijgen van F1? Natuurlijk zijn er soms meningsverschillen, maar feitelijk gaat het om een gezamenlijke liefhebberij. Niet zo zeer over wie het meeste weet van de tijden uit de derde vrije training van de vijfde Grandprix van seizoen 1973. Ik bedoel, als iemand zijn feitjes een keer niet helemaal juist op een rij heeft, dan kun je best even aanvullen zonder aanvallen. Boos worden om iemand die de feiten niet helemaal juist heeft, of anders interpreteert, ik vind het zo 2002...

Citaat van: Matthijs op 24 september 2015 - 22:01:36
Nou Robbert, ik vind je signaal goed. Dat het op sommige fora erger is, wil nog niet zeggen dat alles hier perfect is.

Citaat van: janke op 24 september 2015 - 22:02:33
Robbert65

Ja, dit is niet de kerk (welke ook) natuurlijk. Karakters en nog meer karakters. Ik vind jouw mening zo pak hem beet 1910. Maar trek het je niet aan. Ik heb ook geen zin meer om op snobs te reageren. Maar de meesten hiero zijn oké. Prima forum.

Citaat van: Jehoentelaar op 25 september 2015 - 00:18:11
Ik vind dit oprecht een uitstekend forum en kan de inbreng van iedereen heel erg waarderen. Waar ik alleen minder goed tegen kan is dat er af en toe gedramd wordt met standpunten die pagina's eerder al vakkundig zijn ontkracht. Op die manier wordt het moeilijk discussiëren en eindig je constant met welles-nietesgeneuzel.

En een tipje aan de moderatie: probeer parallel lopende discussies over hetzelfde onderwerp te voorkomen.

Ik ben hier nog niet zo heel lang actief, maar las al wel een tijdje mee. Nu ben ik hier niet echt lekker gestart, omdat ik er nogal met de botte bijl in ben gegaan. De laatste tijd probeer ik echter mijn best te doen om bij te dragen aan een positieve sfeer. Doordat ik me door emoties laat meeslepen, gaat dat niet altijd even soepel en daarvoor zal ik ook de hand in eigen boezem steken.

Nu komt de  'maar'.

Wat me wel opvalt is dat het hier voor sommigen usance lijkt te zijn om elkaar op woorden te bestrijden en dat het daarbij meer gaat om het dat bedoel ik wel of niet, dan om datgene waarvoor we hier in de eerste plaats actief zijn geworden; het op enthousiaste wijze delen van je zienswijze met gelijkgestemden. Het valt mij bijvoorbeeld op dat sommige gebruikers vaak teruggrijpen naar de term 'onzin' om de post van een ander te duiden. Dat begint al niet echt lekker constructief. Ook al is het niet juist wat die ander zegt, so what, het is meestal maar een mening. Verder is ook niet ieders uitdrukkingsvaardigheid en taalvaardigheid even sterk en hierdoor ontstaan ook nog weleens misverstanden, waarbij het al snel weer over triviale details gaat.

Ook zie ik een hoop vaste gebruikers die structureel met andere vaste gebruikers in de clinch liggen. Dit lijkt me ook niet in positieve zin aan een goede sfeer bij te dragen. Als we daar wat aan willen veranderen, dan zal íedereen daar zijn best voor moeten doen. Minder emotie, meer ratio, en tot tien (of langer) tellen, voordat je er bovenop springt.

Ik begin bij mezelf, zou leuk zijn als anderen dat ook zouden doen.

My 2 cents.



gloudiesaurus

GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

#712
Op het forum is het nu mogelijk twitter posts te integreren.
Klik op de tweet op Twitter op "link naar Tweet" kopiëren.

Plak deze link vervolgens hier:

https://twitter.com/VerstappenNL/status/650256334378651648

En tadaa  ;)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Robbert65

ziet er goed uit. nu nog wachten op iets zinnigs van de tweetende medemens...
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Arthur

Mijn reactie is al geciteerd. Lijkt me duidelijk, ik heb geen problemen en voel me hier helemaal thuis. Dat sommige discussies verzanden in herhaling en vervolgens in irritatie [en het topic helemaal afdwaalt of niet meer te volgen is] komt wel voor. Die laat ik dan maar voor wat ze zijn. En ja, sommige personen liggen elkaar nu eenmaal niet maar dat is in het overige maatschappelijke verkeer niet anders. Vermijd elkaar of gedoog elkaar. Nogmaals, prima forum dus ik zie de problemen niet zo. Maar een ieder die de schoen meent te passen over de kritiek, doe er wat mee indien je je geroepen voelt.

En nu, terug naar de topics die over mijn geliefde sport gaan.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Pancake Shield

Ik wil toch even de vlag hijsen hier. Een waarschuwingsvlag. Nu is er voor de tweede (of derde?) keer binnen korte tijd weer een forummer vertrokken, omdat de discussie-gang hier niet verloopt zoals het moet. Nu wil mijn mening over die situatie niet gaan geven. Maar ik wil wel even een ander punt daar op aan stippen. Het feit dat men meer op zoek is naar de confrontatie in plaats van een inhoudelijke discussie (nogmaals dit gaat niet over het voorval waarbij Perton is opgestapt). Dit is veel algemener. Mensen gaan veel meer in de discussie van: "Je hebt het niet goed gelezen" of "Jij begrijpt mij verkeerd" of "Lees het eens beter" en meer van dat soort dingen. En ja, ik heb mezelf daar vast ook wel eens schuldig aan gemaakt.

Het probleem is zoals ik zei dat inhoudelijke discussie meer vermeden wordt dan dat die aangezwengeld wordt. Ik heb meerdere malen gemerkt dat als ik probeer een fatsoenlijke inhoudelijke reactie te geven die compleet genegeerd wordt om dan maar lekker een beetje de confrontatie te zoeken. Ik heb even het idee, dat we daar eventjes bij moeten stilstaan en heel even ook eens moeten kijken hoe dat beter kan om te voorkomen dat er straks alleen maar een vecht-forum is in plaats van een forum waar men daadwerkelijk op de inhoud reageert.

En nogmaals dit is geen persoonlijke aanval op wie dan ook, want we maken ons hier allemaal schuldig aan. En het is wellicht makkelijker om vanuit de anonimiteit van een toetsenbord lekker te gaan vechten en te doen. Maar ga dat dan op Reddit of YouTube doen en niet op een forum waar inhoudelijk discussie het hoofdpunt moet zijn.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Perton

Een laatste post van mij, als aanvulling van Pancake Shield. Ik stop niet zozeer vanwege het incident zelf, maar het incident was wel veelzeggend voor de algehele tendens op dit forum.

Oneliners vieren hoogtij. Daar wordt al langer met enige regelmaat over geklaagd. Daar wordt niks aan gedaan "omdat dit een forum moet blijven waar het gezellig is en er weinig wordt ingegrepen", waardoor het paradoxaal juist exact de andere kant op gaat, omdat er geen regulering is over niet alleen de manier waarop er wordt gepost (gescheld, op de man, etc.) maar ook over de kwaliteit van posts, die uiteindelijk indirect voor de telkens escalerende momenten zorgen. Wanneer iemand daar (en ik geef toe, het was erg kinderachtig hoe ik dat deed) tegen in gaat, dan wordt die persoon juist aangepakt, in plaats van dat naar het onderliggende probleem wordt gekeken, waarom er zovaak onderlinge irritaties zijn. Ik heb het woord vaker gezegd: da's symptoombestrijding. Als dat anders wordt in de toekomst, dan kom ik met alle liefde terug. Want ik heb aan (op één iemand na, maar die is al weg, of moet onder een schuilnaam terug zijn natuurlijk) niemand een persoonlijke hekel. Maar ik hekel wél de kwaliteit van hoe veel mensen hier discussiëren (dat staat dus los van de toon waarop, dat is daar namelijk een gevolg van). En aangezien ik alle dingen in mijn leven doe omdat ik er plezier aan beleef, heeft het weinig zin om hier te blijven. Want ik beleef plezier aan discussiëren en filosoferen over mijn favoriete sport, niet aan het lezen van oneliners. Want dan had ik wel een account bij F1Today aangemaakt. Sommigen zullen het met me eens zijn, anderen zullen een compleet ander beeld hebben hierbij. Dat kan. Daarvoor is het uiteraard ook een discussie.

Vaarwel, of tot in de toekomst, we zullen zien.

OMG Hoe kan je hier reageren als je gestopt bent forummen?
Antwoord: ik krijg heus nog wel wat mee via WhatsApp

In principe kijk ik hier dus niet meer, maar als ik van de een of de ander een berichtje krijgt dat iemand toch een interessante, inhoudelijke reactie op mij heeft gegeven, komt er misschien ook wel antwoord van mij. Maar ik beloof niks.

0634

Zonde Perton, ik ken je inmiddels al heel veel jaren en je bent één van de beste posters hier (volgens mij ben je ooit nog eens tot debater van het jaar verkozen op F1.nl ;)) en ik waardeer je mening altijd (hoewel ik ook met jou wel eens flink geclasht ben). Ik herken me in het beeld dat je schetst, waarbij ik wel meteen aanteken dat er hier een paar posters zijn die erg goed forummen in mijn ogen.

Zelf ga ik ook wel eens over de schreef, dat weet ik. Enkele dagen terug noemde ik iemands mening flauwekul, waarvoor ik een post later mijn excuses aan heb geboden, want wie ben ik om iemand anders zijn mening flauwekul te noemen. Dat zijn wellicht wel de opmerkingen waar je op doelt, en die komen inderdaad steeds vaker voor.

Sommige posters hebben er een onwijs handje van en draaien op die manier om de inhoud heen. Het is jammer dat dat gebeurd, maar aangezien hier ook goede discussie lopen hoop ik toch dat je (al dan niet over een tijdje) weer terug komt. Zo niet: het gaat het je goed en tot ziens.

0634

#718
En dan lees je verder op een paar topics en dan is er weer eentje die gewoon weer meldt dat ik maar beter moet lezen. Als je hem iets vraagt, is dat zijn antwoord op alles. En anders draait hij wel.

Ik zal even toelichten waarover ik het heb:

Citaat van: Hamilton#44 op 28 oktober 2015 - 15:03:38
Citaat van: Jeroen op 26 oktober 2015 - 17:25:37
Dat snap ik niet. Want ik heb gevechten en inhaalacties gezien om P1. Die zie je bijna nooit, maar nu wel. Dan snap ik dit argument dus niet.

Dan moet je even goed lezen wat ik zeg.  :)
Citaat van: Hamilton#44 op 28 oktober 2015 - 15:57:15
Citaat van: Jehoentelaar op 28 oktober 2015 - 15:15:08
Heuy, gaan we weer.

Zolang sommige mensen niet leren lezen blijven we gaan inderdaad.  :)

Dit soort dingen, terwijl ik dus niet meer dan aangeef dat ik zijn argument niet snap. Dat kan je dan toch gewoon toelichten? Zelfs al begrijp ik hem verkeerd, dan kan je toch normaal antwoorden? Waar slaat dit in vredesnaam op.

Perton heeft een punt: iets inhoudelijker bij sommigen mag wel. Op deze manier duurt het niet lang meer voor ik er ook klaar mee ben. Dat punt nadert met rasse schreden momenteel.

Jozef

Het jammere is dat dit soort zaken de goede forummers wegjagen terwijl de trolls à la Jehoentelaar en Hamilton44 achterblijven. Dan wordt het inderdaad alleen maar erger met de sfeer.

Wat ik zelf doe om mijn frustraties in te tomen, en dat kan misschien ook wel een tip zijn voor de anderen: lees het 'Max Verstappen topic' niet en al de rest wel. Dat topic is echt de vuilnisbak van dit forum. Ik lees het al maanden niet en buiten dat topic om gaat het best wel oké op dit forum, al was het de laatste week wel weer dramatisch met de twee bovengenoemde heren.

En ja, ik schuw het niet om namen te noemen. Als er ergens een probleem is dan moet je dat durven aanwijzen.