Opmerkingen/klachten/complimenten over de Site?

Gestart door Zaphod_Beeblebrox, 17 juni 2010 - 10:02:54

« vorige - volgende »

gloudiesaurus

Citaat van: Maikel0230 op 01 september 2013 - 23:04:05
Niet dat ik de opportunistische toer op wil gaan maar hoe gaat de redactie dit verlies opvangen? Of gaan we daar de volgende dagen nog iets van horen?

Het zijn in ieder geval grote voetsporen om in te stappen.

We laten het even een paar dagen rusten Maikel...
We vinden het allemaal erg jammer wat er gebeurd is. Dit soort dingen willen we in de toekomst als redactie voorkomen.

We willen als redactie op het forum nog wel met een reactie komen.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Maikel0230

Ok het was ook niet het juiste moment van mij om het te vragen, we zullen zien wat de toekomst brengt.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Wings

In het kader van 'opmerkingen': Als je zelf emotioneel betrokken bent in discussies is het moeilijk de boel in goede banen te (bege)leiden. Een tijd terug heb ik hiervoor gewaarschuwd dus ik kan wel doen alsof ik hier raar van opkijk maar dat zou hypocriet zijn. Kijkend naar de toekomst denk ik dat ik, in de schoenen van gloudiesaurus, 1, hooguit 2 mensen naar voren zou schuiven om de zaak op rails te houden. Een verse moderator (zonder redactie taak) en een redactielid ter ondersteuning die dit als een soort van neventaak graag erbij neemt. Daaronder zitten genoeg overigen (lees: redactieleden) die meelezen en berichten plaatsen dus het moderaille kunnen tippen, mocht een topic/gesprek dreigen te ontsporen. Anyway, succes ermee!!

Fabian

Citaat van: Wings op 02 september 2013 - 18:37:53
In het kader van 'opmerkingen': Als je zelf emotioneel betrokken bent in discussies is het moeilijk de boel in goede banen te (bege)leiden. Een tijd terug heb ik hiervoor gewaarschuwd dus ik kan wel doen alsof ik hier raar van opkijk maar dat zou hypocriet zijn. Kijkend naar de toekomst denk ik dat ik, in de schoenen van gloudiesaurus, 1, hooguit 2 mensen naar voren zou schuiven om de zaak op rails te houden. Een verse moderator (zonder redactie taak) en een redactielid ter ondersteuning die dit als een soort van neventaak graag erbij neemt. Daaronder zitten genoeg overigen (lees: redactieleden) die meelezen en berichten plaatsen dus het moderaille kunnen tippen, mocht een topic/gesprek dreigen te ontsporen. Anyway, succes ermee!!
Ik snap waar je heen wilt Wings en ik kan het ook begrijpen. Dit is makkelijker gezegd dan gedaan en dat bedoel ik niet negatief. Dit soort discussie ontstaan op enig moment en soms wil het nog wel het geval zijn dat een felle discussie binnen enkele minuten kan 'escaleren' om het zo maar te zeggen. Dat zou bijna betekenen dat er 24 uur per dag een moderator online moet zijn om alles in de gaten te houden en dat moeten we ook niet willen. Als je een discussie aangaat met elkaar dan vind ik dat je zelf ook zo volwassen moet zijn om het netjes te houden, je moet het niet zo bont maken dat een moderator moet ingrijpen. Het is ook een stukje eigen verantwoordelijkheid en dat geldt voor iedereen hier op de Pits.

Er moet ook niet vergeten worden dat wij als redactie ook maar mensen zijn. Wij laten ons ook weleens meeslepen en we maken ook wel eens een fout. Hiermee wil ik absoluut niets goed praten want in onze functie zouden we beter moeten weten en anders moeten handelen in sommige gevallen. De situatie die nu is ontstaan wordt besproken en heeft ons aan het denken gezet, maar we willen vooral niet overhaast dingen gaan doen. Haastige spoed is zelden goed.

Kortom. Ik kan je plan begrijpen en we zullen dit zeker meenemen, maar het is ieders verantwoordelijkheid om het hier gezellig houden. Een discussie mag best, maar maak het niet te persoonlijk.

Wings

Ik zou willen dat het leven zo kinderlijk eenvoudig was. ;) Maar moreel gezien heb je gelijk. Verder is het aan jullie.

Jozef

Ik zie eerlijk gezegd niet in wat de toegevoegde waarde zou zijn van een moderator die niet in de redactie zit, aangezien de discussies in kwestie nog nooit iets te maken hebben gehad met het werk dat iemand als redactielid op de site heeft gepubliceerd.

Kootje heeft nu (mijns inziens) een keer een foutje gemaakt maar we moeten nu ook weer niet gaan doen alsof de hele moderatie van dit forum niet deugt. Al bij al zijn de sfeer en het niveau hier gewoon prima. Iemand aanstellen puur om te modereren zal 9 kansen op 10 verkeerd uitpakken omdat er gewoon heel weinig mensen op het internet rondzwerven die zo'n rol goed aankunnen (dus zonder als een gefrustreerde politieagent over te komen).

0634


Enzo


Wings

Citaat van: Jozef op 02 september 2013 - 22:05:17
Ik zie eerlijk gezegd niet in wat de toegevoegde waarde zou zijn van een moderator die niet in de redactie zit, aangezien de discussies in kwestie nog nooit iets te maken hebben gehad met het werk dat iemand als redactielid op de site heeft gepubliceerd.

Omdat het werk als een redactielid niet de verplichting moet meebrengen om ook moderator te spelen. Dat is een compleet andere tak van sport wat je aan 1, 2 man overlaat. Teveel kapiteins op een schip is nooit goed. Wijs 1 man aan en laat die zich bezighouden met het forum.

Citaat]Kootje heeft nu (mijns inziens) een keer een foutje gemaakt maar we moeten nu ook weer niet gaan doen alsof de hele moderatie van dit forum niet deugt. Al bij al zijn de sfeer en het niveau hier gewoon prima. Iemand aanstellen puur om te modereren zal 9 kansen op 10 verkeerd uitpakken omdat er gewoon heel weinig mensen op het internet rondzwerven die zo'n rol goed aankunnen (dus zonder als een gefrustreerde politieagent over te komen).

Oneens. Zoals je zelf ook al stelt is de moderatie hier prima en verwacht ik dat deze lijn doorgezet kan worden. Ook als je iemand aanwijst die dit op zich pakt. Verder is het aan de redactie om hun voordeel te halen uit adviezen en laat ik het ook verder rusten nu. Wat hun beslissen is aan die groep mensen tenslotte.

robbert

de redactie moet immers een voorbeeld geven aan de leden van het forum. Als dat al niet meer gebeurd, wat zal er verder dan nog gebeuren?

gloudiesaurus

Citaat van: robbert op 03 september 2013 - 07:07:19
de redactie moet immers een voorbeeld geven aan de leden van het forum. Als dat al niet meer gebeurd, wat zal er verder dan nog gebeuren?

Eens  :) En daar gaan we ook ons best voor doen nu.

Maar ook de forumleden die persoonlijk op de man spelen moet zich soms even achter de oren krabben. In essentie zijn we hier samen om gezellig over auto en - motorsport te praten  :)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

robbert

Citaat van: gloudiesaurus op 03 september 2013 - 12:45:19
Citaat van: robbert op 03 september 2013 - 07:07:19
de redactie moet immers een voorbeeld geven aan de leden van het forum. Als dat al niet meer gebeurd, wat zal er verder dan nog gebeuren?

Eens  :) En daar gaan we ook ons best voor doen nu.

Maar ook de forumleden die persoonlijk op de man spelen moet zich soms even achter de oren krabben. In essentie zijn we hier samen om gezellig over auto en - motorsport te praten  :)

daar ga ik zeker mee akkoord. Ook ik vraag niet om persoonlijk aangevallen te worden, na het plaatsen van een eigen mening

gloudiesaurus

Dan zijn we het volgens mij hartstikke eens  ;)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

robbert


Arthur

Ik ben op meer fora geweest en heb dit soort discussies [spelen op de man] vaak gezien en haakte dan maar weer af. Het gevaar met dit soort medium is dat de verleiding groot is [onpersoonlijk] te schrijven wat men niet [of anders] zou zeggen als men samen aan tafel zou zitten. Dit forum vond [en vind] ik leuk omdat de sfeer goed was [en blijft hoop ik] en ook de moderators zelf aktief zijn op het forum. Gezellig vind ik. Maar als moderator heb je inderdaad ook een voorbeeldfunctie en lijkt het mij dat je in een felle discussie op je tellen moet passen [gezien je hoedanigheid] en je terughoudend moet zijn in zo'n discussie. Als moderator heb je altijd twee petten op als jezelf aktief op het forum aanwezig bent als forumdeelnemer. Verwijderen van posts of anderen aanspreken tijdens zo'n discussie op hun gedrag heeft dan heel snel de schijn van machtsmisbruik [dit woord gebruik ik liever niet] en dat [die schijn] moet je altijd vermijden. Blijf er dan buiten en laat een collega er objectief naar kijken.

Ik vind het bijzonder jammer dat ook hier weer de vervelende discussies zijn ontstaan terwijl we het allemaal over onze lievelingssport hebben en niemand de bedoeling heeft een ander bewust te beschadigen. Het is daarom ook jammer dat Kootje de brui er aangeeft en ik hoop dat hij zich binnenkort weer meldt.

Het is al gezegd maar ik denk dat redactieleden en de moderators goede afspraken moeten maken welke rol ze hebben als ze deelnemen aan een discussie en wat not done is.

Ik hoop dat dit forum zo gezellig blijft als toen ik me aangemeld heb. En dat doen we met zijn allen hier.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel