12u van Spa BTCS

Gestart door Doefie, 07 juni 2010 - 20:35:12

« vorige - volgende »

Doefie

Citaat van: Persbericht DVB RacingDVB RACING zette voor de 12 Uur van Spa twee Renault Clio in, die beide uiteraard in de T2-klasse voor toerwagens van minder dan 2 liter uitkwamen. "Christophe Mertens en Nick Legrand zijn de vaste waarden van het team en zij rijden het hele kampioenschap", aldus Frank Thuriaux. "Naast hen hadden we voor de klassieker van de BTCS in Spa een tweede wagen, voor Pascal Nelissen-Grade, Jean Glorieux en de rookie Daan Vanhamme die zijn allereerste wedstrijd op circuit reed klaargestoomd."

En het was die tweede wagen die met een zevende plek een bijzonder goed resultaat behaalde. "Zeker gezien de leeftijd en onervarenheid van onze karting man Daan Vanhamme. De drie rijders hebben een sterke en regelmatige race afgewerkt, waarbij ze geen fouten hebben gemaakt en de zevende plek in een competitieve klasse met 16 wagens is zonder meer goed."

Het was dus zo ver, na lang proberen heb ik zaterdag mijn debuut op het circuit gemaakt tijdens de BTCS 12h of Spa. Mijn wagentje was een Renault Clio in klasse T2, de tweede traagste zeg maar.

Zonder circuitkennis en zonder kennis van de wagen ben ik vrijdag de eerste keer de baan op gegaan en klokte ik tijden van iets meer dan 3 minuten (de gemiddelde Clio deed dan 2:58-2:57). Later op de dag verbeterd naar 2:58, mijn teamgenoot reed 2:57.x . Op zaterdag heb ik dan tijden van 2:55-2:56 kunnen draaien terwijl er meer ervaren coureurs dezelfde of zelfs trager ging.

Maar dan, de gruwel van Spa: de nacht. Eau Rouge is verlicht, bovenaan de Radillion is het één zwart gat waar je letterlijk één meter voor de wagen kan zien, en dit aan 200km/uur. Tot na de Bus Stop is het gokken waar de bochten zijn en toch de snelheid er in houden. Echter, ik reed dan tijden van 3:00 a 3:05, waarmee ik op het einde sneller was dan mannen die het al jaaaren doen! Het kleine indoorkartertje geeft ervaren mannen een uppercut van jewelste.

Voor het volledige verslag kan je altijd terecht op http://www.kartgrid.be/forum/viewtopic.php?f=6&t=5979&start=0 (halverwege de pagina) of vanaf overmorgen op mijn website :)


Enzo

Echt te gek Daan, heb zelf ook wel eens een rondje gemaakt op Spa deed er 5 min over in een oude (sl)Opel... ;D
Wat mij vooral opviel was de extreme hoogteverschillen, die zijn groter dan dat ze op TV lijken.
Na dit goede resultaat mag je vast vaker aantreden?

Ferrari 2010

#2
Goede tijden, velen achter je gelaten, foutloos gereden. Klinkt zowat als een echte persbabbel, die het resultaat vergeet :) Komop Daan, hoeveelste zijn jullie geworden? 1e zal Polderman wel geweest zijn, maar die wagen kan je ook moeilijk een Clio meer noemen :) Hoeveel reden er in T2 mee? Doorgaans zijn dat er vrij veel als ik me niet vergis. Top 10 ervan kunnen rijden? Top 5?
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Doefie

Tja, zo is het ook he ;-)

Wij zijn 7e geworden van de 16 in onze klasse, 23e algemeen op 54 deelnemers maar daar moet je eigelijk niet helemaal naar kijken vermits de snelste mannen 2:25 reden...

Volgende keer, tja als er geld is he.

Ferrari 2010

Citaat van: Doefie op 09 juni 2010 - 14:13:09
Tja, zo is het ook he ;-)

Wij zijn 7e geworden van de 16 in onze klasse, 23e algemeen op 54 deelnemers maar daar moet je eigelijk niet helemaal naar kijken vermits de snelste mannen 2:25 reden...
Das een zeer mooie prestatie, uiteindelijk moet je enkel in je eigen klasse kijken. Uiteraard kan je niets beginnen tegen die silhouetten, en ook de toppers in je klasse zijn uiteraard niet te pakken. 7e is een knappe prestatie voor een debuut!
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

meatball

Knap gedaan,race in Spa alleen al moet geweldig zijn en dan nog goed meedraaien ook  8) gefeliciteerd
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat