PERSBERICHT: Jan Bruneel opnieuw finalist Dunlop Drivers Cup

Gestart door JBR, 25 augustus 2009 - 13:03:22

« vorige - volgende »

JBR

Dilbeek, 24/08/2009 – Na zijn verdienstelijke 5 de plaats algemeen in de Dunlop Drivers Cup editie 2008 grijpt Jan Bruneel opnieuw zijn kans. Ook dit jaar wist de jonge man uit Dilbeek zich overtuigend te plaatsen voor de finale op 30 september. Dan strijden alle finalisten op het racecircuit van Zolder voor de fraaie hoofdprijs: de mogelijkheid om een racelicentie te halen én deel te nemen aan één wedstrijd van de Dunlop Sportmaxx Endurance Cup!

De Dunlop Drivers Cup wordt dit jaar voor de 2de keer in België georganiseerd. Het grote aantal inschrijvingen voor deze zoektocht naar nieuw autosporttalent toont aan dat autosport meer dan ooit leeft in België. Dunlop, die de Drivers Cup met MINI JCW organiseert, wil aan Belgen met een hart voor autosport, de mogelijkheid geven om hun droom te verwezenlijken. Deelname aan de Dunlop Drivers Cup kan namelijk het startschot betekenen van een échte autosportcarrière.

Benzine in de aderen
Jan Bruneel is autosport fan in de breedste zin van het woord. Na verschillende jaren de binnen en buitenlandse circuits onveilig gemaakt te hebben als toeschouwer groeide de honger naar snelheid. Jan wist al snel enkele overwinningen te behalen in indoor kartwedstrijden waarna hij verschillende opleidingen afwerkte in het teken van een nakende autosportcarrière. Zo werkte hij tests af met zowel de FunCup als de RoadsterCup uit de stal van Dubois Racing en genoot hij een intensieve circuit opleiding.

Ondanks de vele inspanningen en gedrevenheid wist Jan nooit een zitje te bemachtigen om een volledig seizoen actief de autosport te beoefenen. Het barre financiële klimaat maakt de zoektocht naar broodnodige sponsors des te moeilijk.
De prijs die de winnaars van de Dunlop Drivers Cup 2009 ontvangen is dan ook van onschatbare waarde: een persoonlijke raceopleiding door Bas Leinders actief binnen de FIA GT met het team van Gillet Vertigo en presentator van F1 Grand Prix bij RTBF. Op de koop toe krijgt de winnaars de gelegenheid om een racelicentie te behalen en als kers op de taart mogen zij deelnemen aan de 10 uur van Zolder, Dunlop Sportmaxx Endurance Cup!

Overtuigend finalist
Jan Bruneel treedt nu in de voetsporen van andere jonge wolven. Hij behoorde tot de 100 gelukkigen die mochten deelnemen aan de Dunlop Drivers Cup-voorronde, 21 augustus op de terreinen van Karting Genk. Jan Bruneel was tijdens het karten, de behendigheidsproeven en de uithoudingsproef dermate goed op dreef, dat de jury hem met 15 andere deelnemers selecteerde voor de eindfinale. Deze spannende eindstrijd vindt plaats op 30 september op het racecircuit van Zolder.
Jan heeft alvast een voetje voor op concurrentie. Zijn deelname aan de vorige editie resulteerde in een 5de plaats algemeen. Hij kent dus het klappen van de zweep.
"Mijn sterkste troef is mijn kennis van mijn zwakke punten. De komende weken zal ik alles in het werk stellen deze te verbeteren! Deze editie mik ik resoluut op het hoogst schavot."
Volg Jan via zijn blog http://janbruneel.skynetblogs.be/ of via facebook http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=22249129940&ref=ts

JBR

Graag wens ik ook frederic en de overie finalisten te feliciteren!  :)

Groeten
J