IndyCar Series

Gestart door lemans24uur, 13 juli 2009 - 12:26:09

« vorige - volgende »

FolkertE

Ik vond de dubbele punten van Indy ook geen probleem omdat ik toen dacht dat het de enige race was die 500mile was. Maar pocono en Fontana zijn dat dus ook dus ook dubbele punten.

0634

of gewoon helemaal niet.

Perton

Citaat van: Jehoentelaar op 03 september 2015 - 14:26:46
Indianapolis 500 vermoed ik wel. Zou alleen pas enigszins te rechtvaardigen zijn als de 500-mijl races in Pocono en Fontana dat ook zijn.
Volgens mij was dat oorspronkelijk wel de bedoeling toen ze de Triple Crown (of hoe dat ding ook heet) weer liepen te hypen.

FolkertE

Dit weekend is de Indycar series weer begonnen.

Zal het topic weer even om hoog halen en (tijdelijk) sticky maken.

Wallie

Vanaf half 6 op Sport 1, Ziggo Sport 1, Ziggo Sport totaal of hoe die zender ook mag heten. ;)
Nobody wins, unless everybody wins - bruce springsteen

FolkertE

Ik ga straks even het kanaal aanvragen. Ik moet zeggen dat sinds 2014, deze serie mij behoorlijk heeft verrast. Volgde het in 2007-2009 af en toe met Doornbos. ( of wanneer was dat precies?)
Maar ik vind de serie erg geslaagd en mooi geluid. De wagens zien er gaaf uit in mijn ogen en het racen is erg close. Baal er nog steeds van dat JPM te veel wilde in de laatste race en was erg ongelukkig moment. Dit jaar gaat hij het winen.

SDG

Citaat van: FolkertE op 12 maart 2016 - 11:36:08
Ik ga straks even het kanaal aanvragen. Ik moet zeggen dat sinds 2014, deze serie mij behoorlijk heeft verrast. Volgde het in 2007-2009 af en toe met Doornbos. ( of wanneer was dat precies?)
Maar ik vind de serie erg geslaagd en mooi geluid. De wagens zien er gaaf uit in mijn ogen en het racen is erg close. Baal er nog steeds van dat JPM te veel wilde in de laatste race en was erg ongelukkig moment. Dit jaar gaat hij het winen.

Dat was in 2007, toen nog in de Champ Cars. De fusie tussen Champ Cars en Indy Racing League kwam er vervolgens in 2008.

FolkertE

Klopt. Helemaal vergeten. Zaten soms spannende races tussen.

gloudiesaurus

Ik ga morgen ook even kijken. Vorig seizoen was wel super spannend.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Robbert65

is het een oval of een trackrace? en hoe laat begint ie? nl tijd he?
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

FolkertE

Track race, St. Petersburg. Korte baan en af en toe gebruikt als vliegveld. Volgende is Phoenix, snelste oval van de kalender. En sinds 2014 ben ik ook wel fan geworden van oval racen, is toch gaaf om te zien hoe soms 6 auto's naast elkaar rijden met 300+ op de teller. Meestal maar 3, maar dan nog.

Strakke race van Montoya en echt veel pech voor Power, toch te veel overgehouden aan de klap en een hersenschudding. Hopen dat JPM nu wel het hele jaar volhoud.

Jozef

Ik volg de serie niet. Maar ik las gisteren een artikeltje met wat foto's. Die nieuwe auto's zien er wel echt een beetje belachelijk uit. Lijken wel auto's voor een arcade game of Trackmania of zo.

Sphinx

Ik begrijp eigenlijk niet waarom ze ooit hebben besloten om die aero-kits te gaan ontwikkelen met al die flapjes en op het oog zinloze stukjes plastic her en der. De auto's zoals ze in 2014 rondreden vond ik opvallend en best mooi, geluid van de motoren was ook prima. De auto's sinds vorig jaar vind ik veel te druk.



Races zelf zijn wel altijd leuk om te volgen, zo ook gisteren. Goed gedaan van Montoya, Chilton viel nogal tegen. Wie me ook positief opvalt op dit soort banen is Simon Pagenaud. In zijn jaren bij Schmidt Peterson wel eens een paar leuke uitschieters, maar op ovals laat ie vaker iets teveel liggen. Vond dit trouwens een leuke foto op twitter (genomen van Graham Rahals auto)

There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

FolkertE

Citaat van: Jozef op 14 maart 2016 - 15:17:51
Ik volg de serie niet. Maar ik las gisteren een artikeltje met wat foto's. Die nieuwe auto's zien er wel echt een beetje belachelijk uit. Lijken wel auto's voor een arcade game of Trackmania of zo.
Ik weet niet, ik vind ze niet ze er niet verschrikkelijk uitzien. Eigenlijk best mooi. Ze zien snel uit en schijnen door hun aerodynamica beter geschikt te zijn voor close racing. En sinds ik de serie in 2014 weer ben gaan volgen, heb ik behoorlijk wat spannende races gezien en is elk weekend anders.

@Sphinx: die flapjes en verschillende kits waren geloof ik een experiment van Honda en Chevrolet om zo meer verschil te krijgen tussen de teams en motoren. Ik geloof dat het al van af volgend jaar word afgeschaft

Robbert65

#704
The 2016 Verizon IndyCar Series schedule

Rd.   Date   Race Name   Track   City   TV
1  Z    March 13   United States Firestone Grand Prix of St. Petersburg   Streets of St. Petersburg   St. Petersburg, Florida   ABC
2  X    April 2   United States Phoenix Grand Prix   Phoenix International Raceway   Avondale, Arizona   NBCSN
3  Z    April 17   United States 42nd Toyota Grand Prix of Long Beach   Streets of Long Beach   Long Beach, California   NBCSN
4  Y    April 24   United States Honda Indy Grand Prix of Alabama   Barber Motorsports Park   Birmingham, Alabama   NBCSN
5  Y    May 14   United States Angie's List Grand Prix of Indianapolis   Indianapolis Motor Speedway Road Course   Speedway, Indiana   ABC
6  X    May 29   United States 100th Indianapolis 500 presented by PennGrade   Indianapolis Motor Speedway   Speedway, Indiana   ABC
7  Z    June 4   United States Chevrolet Indy Dual in Detroit   The Raceway at Belle Isle Park   Detroit, Michigan   ABC
8  Z    June 5     United States Chevrolet Indy Dual in Detroit   The Raceway at Belle Isle Park   Detroit, Michigan   ABC
9  X    June 11   United States Firestone 600   Texas Motor Speedway   Fort Worth, Texas   NBCSN
10  Y   June 26   United States Grand Prix of Road America   Road America[24]   Elkhart Lake, Wisconsin   NBCSN
11  X   July 10   United States Iowa Corn 300   Iowa Speedway   Newton, Iowa   NBCSN
12  Z   July 17   Canada Honda Indy Toronto   Exhibition Place   Toronto, Ontario   CNBC
13  Y   July 31   United States Honda Indy 200   Mid-Ohio Sports Car Course   Lexington, Ohio   CNBC
14  X   August 21   United States ABC Supply 500   Pocono Raceway   Long Pond, Pennsylvania   NBCSN
15  Z   September 4   United States Grand Prix of Boston   Boston Seaport District   Boston, Massachusetts   NBCSN
16  Y   September 18   United States GoPro Grand Prix of Sonoma   Sonoma Raceway   Sonoma, California   NBCSN
  X=Oval/Speedway
  Y=Road Course
  Z=Temporary Street Circuit
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel