IndyCar Series

Gestart door lemans24uur, 13 juli 2009 - 12:26:09

« vorige - volgende »

Pancake Shield

Om maar even nog twee voorbeelden van afgelopen weekend te nemen:

Rahal en Vautier tijdens de race:
http://www.youtube.com/watch?v=DPATMXAxeqs

Kimball tijdens de kwalificatie:
http://www.youtube.com/watch?v=348fzQAvBGY

Rahal en Vautier gaan ook al bijna op de zijkant. En Kimball gaat zelfs vliegen. Er is toch echt iets structureel mis met die wagens, die horen niet te gaan vliegen op een oval.

Fontana is natuurlijk het schoolvoorbeeld. Ja, de race was spectaculair, maar die crash van Briscoe had ook heel anders kunnen aflopen.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Jehoentelaar

Moeilijk te zien maar het stukje loskomen van Kimball lijkt me meer door de impact te komen dan door de aerodynamica. Neemt niet weg dat de problemen structureel zijn en er wat moet gebeuren voor er meer zware ongelukken op die manier gebeuren.

On the bright side is er nu wat tijd voor we weer naar Indianapolis gaan (ik ga er vanuit dat ze geen andere snelle speedway voor die tijd inplannen).

Matthijs

Justin Wilson heeft, naar het schijnt, gisteren zes levens gered door orgaandonatie. Al zou hier maar de helft van waar zijn, dan heeft het mijn dag gemaakt.

http://www.motorsport.com/indycar/news/justin-wilson-saves-six-lives-through-organ-donation

Jehoentelaar

Hij had inderdaad zo'n beetje alles wat je kan doneren laten doneren, dus dat kan zomaar waar zijn.

Pancake Shield

Het is natuurlijk wel ontzettend Amerikaans, maar wel een mooi eerbetoon aan Wilson door Andretti met zijn wagen te laten rijden. Mooiste eigenlijk ervan vind ik dat James Hinchcliffe ook meereed.

http://www.indycar.com/News/2015/08/8-27-Title-contenders-deliver-trophy-across-Golden-Gate-Bridge

En Oriol Servia zou de plek van Wilson tijdens de slotrace aanstaande zondag overnemen.

http://www.indycar.com/News/2015/08/8-27-Servia-to-drive-25-car-in-finale
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

0634

Go JPM. Hij kan de man worden met de langste tijd tussen zijn twee titels in. Liefst 16 jaar. Record zou hij dan overnemen van Mario Andretti.

0634

Wat een dombo die JPM...

0634

Wat een dombo die JPM...

Pancake Shield

Hij heeft het echt aan zichzelf te danken. Tuurlijk Power hoefde niet zo resoluut de deur te sluiten, maar Montoya komt nog wel van vrij ver. Als hij ff gewacht had, had hij zijn teamgenoot waarschijnlijk bij de hairpin te grazen kunnen nemen.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

0634

En nu zeuren over de dubbele punten. Ik snap de frustratie wel, maar hij pakte dubbele punten op Indianapolis.

Pancake Shield

Mensen lopen nu allemaal te zeuren over die dubbele punten. Feit is gewoon dat hij de race zelf heeft weggegooid. Als hij Power niet geraakt had en gewoon in de top 5 was geeindigd had je hem er waarschijnlijk niet over gehoord.

Kan iemand mij trouwens vertellen of Montoya daar nog voor gestraft is of niet? Hij kwam vlak na zijn pitstop weer de pitstraat binnen. Maar het leek mij een beetje kort voor een stop-and-go. Zelfde verhaal met Power. Al werd daar nog aan zijn neus gesleuteld.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

0634

Ja, dat kan ik je vertellen en nee, hij werd daar niet voor bestraft.

Pancake Shield

Citaat van: Jeroen op 31 augustus 2015 - 14:12:40
Ja, dat kan ik je vertellen en nee, hij werd daar niet voor bestraft.

Waarom kwam hij dan in korte tijd voor de tweede keer binnen. Als je die pitstop eraf haalt, zou hij veel eerder aan de staart van Briscoe gezeten hebben en wellicht er zelfs al voorbij. Montoya kan een grote jongen zijn en gewoon erkennen dat de fout bij hemzelf ligt.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Perton

Citaat van: Jeroen op 31 augustus 2015 - 08:54:04
En nu zeuren over de dubbele punten. Ik snap de frustratie wel, maar hij pakte dubbele punten op Indianapolis.
Daarom. Moet ie ook niet over miepen. Ik snap best dat ie dan nog klaagt dat er plotseling een nieuwe band wordt ingevoerd voor het laatste weekend. Dat is ook gewoon wel een beetje raar. Maar uiteindelijk had ie het zelf in de hand en heeft ie het verneukt. Daar doen dubbele punten en nieuwe banden vrij weinig aan af.

0634

Citaat van: Pancake Shield op 31 augustus 2015 - 15:53:49
Citaat van: Jeroen op 31 augustus 2015 - 14:12:40
Ja, dat kan ik je vertellen en nee, hij werd daar niet voor bestraft.

Waarom kwam hij dan in korte tijd voor de tweede keer binnen. Als je die pitstop eraf haalt, zou hij veel eerder aan de staart van Briscoe gezeten hebben en wellicht er zelfs al voorbij. Montoya kan een grote jongen zijn en gewoon erkennen dat de fout bij hemzelf ligt.

Geen idee. Weeink zei dat er verdere straffen voor dat incident kwamen. Overigens had hij dan een DT gehad, volgens Weeink dan, en hij stond bij die extra stop stil.