IndyCar Series

Gestart door lemans24uur, 13 juli 2009 - 12:26:09

« vorige - volgende »

gloudiesaurus

http://www.youtube.com/watch?v=NlbdpXb3FSg

zo weer een flinke crash, deze keer van James Hinchliffe.
Hinchliffe zou nu geopereerd worden aan zijn linkerbeen...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Perton

En ook weer over de kop. Er lijkt me toch iets fundamenteels mis met het ontwerp van die auto's (of aero pakketten). Er hoeft er maar eentje in de race zo te gaan en je hebt kans op een crash als in Las Vegas 2011. En hoe dat afliep weten we allemaal ook wel.

Ik durf de voorspelling wel aan dat als er op race day een paar over de kop vliegen, de race wordt gestaakt. Bij eentje over de kop misschien niet, maar bij twee..?

Sphinx

Er lijkt idd iets fundamenteel fouts met die Aerokits. Hetzelfde als met de LMP2 wagens voor de vinnen achterop verplicht werden. De lucht komt er onder en de stuurloze auto krijgt zoveel lift dat ie probeert op te stijgen.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Franky R.

Citaat van: Perton op 18 mei 2015 - 22:17:50
En ook weer over de kop. Er lijkt me toch iets fundamenteels mis met het ontwerp van die auto's (of aero pakketten). Er hoeft er maar eentje in de race zo te gaan en je hebt kans op een crash als in Las Vegas 2011. En hoe dat afliep weten we allemaal ook wel.

Ik durf de voorspelling wel aan dat als er op race day een paar over de kop vliegen, de race wordt gestaakt. Bij eentje over de kop misschien niet, maar bij twee..?
Naast dat die karren oerlelijk zijn, werkt het spul niet naar behoren...misschien Newey inhuren.. :P

gloudiesaurus

Denk het ook Perton. Dit gaat sowiezo commotie en discussie opleveren...

En bij deze laatste crash lijkt het er ook op dat er wat mis was met de auto.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jehoentelaar

Wat een farce. Je zou zeggen dat die dingen getest worden op zij- en achterwaartse bewegingen.

Pancake Shield

Ik durf het nog wel aan om te zeggen als er nog eentje over de kop gaat voor de race, dat de race uitgesteld gaat worden. En ik heb geen zin in net zoiets als in Vegas 2011.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Jehoentelaar

Nog even over Hinch: http://www.racer.com/indycar/item/116939-indy-500-hinchcliffe-saved-from-serious-injuries

De oorzaak van de crash (dus de impact) ligt overigens niet in het aerodynamische verhaal.

Pancake Shield

Oh wow, de situatie was de nog wel een beetje erger dan alleen een gebroken dijbeen.

Ik vind het sowieso wel een goede situatie dat een zo'n team met alle races meegaat. Die zijn overal precies op getraind en weten precies wat ze moeten doen.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Perton

Tsja, wat de oorzaak ook is, het scheelde niet veel of deze was ook over de kop gerold. Hij begon al met stijgen. De aerodynamica zal dan best niet de oorzaak van de crash zelf zijn, en daarmee de verwondingen van Hinchcliffe, maar het blijft niet goed.

Ik moet nog zien of dit 200 ronden goed gaat zondag.

Jehoentelaar

Het is sowieso een beetje een zinloze opmerking van mijzelf aangezien Castroneves en Carpenter ook niet vanwege de aerodynamica de muur in stuiterden. Zal het tijdstip zijn geweest.

Hamilton#44

Weet iemand misschien ook of de Indy 500 live in nederland wordt uitgezonden zondag?

Jehoentelaar


-Nino-

Mocht je geen Sport1 hebben, dan zal er op www.scheivlak.nl wel ergens een link te vinden zijn waarop het wordt uitgezonden via stream.

Pancake Shield

Huertas mag ook toeschouwer zijn ipv deelnemer, hij kwam niet door de medische keuring. Iets met z'n oor als ik het goed heb. Ik weet nog niet of al bekend is wie hem vervangt.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock