IndyCar Series

Gestart door lemans24uur, 13 juli 2009 - 12:26:09

« vorige - volgende »

Perton

Jammer van de drive through van Montoya. Vraag me af wat ie zonder nog had weten te presteren, want die stints die hij wist te rijden...

Kootje

Idd zonde, maar dat had hem hooguit de leiding gegeven bij het ingaan vd laatste 7 ronden. Maar aangezien hij nu vanaf P5 geen moment de nummer 4 (Dixon ?) aan kon vallen, denk ik niet dat hij vanaf P1 wel Hunter-Reay en Castroneves van zich af had kunnen houden.

Perton

Met al die yellows op het eind was zijn voordeel van langere stints in die fase van de wedstrijd ook nihil geweest, dus ik denk ook niet dat hij RHR en Castroneves achter zich had kunnen laten, ben ik met je eens, maar een podiumplek had er wellicht nog wel ingezeten. En met andere yellows op het einde ook wel een zege, maar goed, dat wordt een gigantisch "Als"-verhaal en de yellows waren nou eenmaal zoals ze waren, maar ik denk wel dat hij een van de weinigen was die echt de snelheid had voor een topresultaat.

Wallie

Geweldige race! Wat blijft het toch een spektakel eerst voor de start met al die rituelen. Dan 130+ ronden vol gas knallen dan een paar cautions, rode vlag en dan nog 7 rondjes knallen. Jammer dat Castroneves een rondje te vroeg op kop kwam maar een stoere actie van RHR bij het ingaan van de derde bocht.

Nobody wins, unless everybody wins - bruce springsteen

Perton

"Hinch tried to make three wide in turn one with 25 laps to go,' Carpenter fumes. "Not a smart move. It wrecked both of our races. I told him if he didn't have a concussion last week that I would have punched him in the face.

http://www.crash.net/indycar/news/204902/1/carpenter-lashes-out-at-hinch-over-indy-crash.html

Haha, mooie opmerking

Edwin90

Ik ben geen oval expert. Maar ik kon slecht zien waarom Hinch daar fout zou zitten. Hij zit aan de uiterste binnenkant, en Bell en Carpenter raakten elkaar. En van wat ik kon zien ook nog omdat Carpenter naar rechts kwam.

Perton

Omdat drie wijd door een oval niet echt lekker gaat. Carpenter en Bell reden feitelijk voor hem, dan moet je hen de ruimte geven. En ja Carpenter moest naar rechts, omdat Hinchcliffe daar staat, nogal wiedes dat ie naar rechts ging. Alleen zat Bell daar rechts, dus toen ging het mis.

Franky R.

Ik had de eerste 110 rondes gemist...Edwin weet waarom... :P
Maar het was een mooie finish...Enne, Kurt Busch ging na de race meteen door naar zijn reguliere NASCAR-race, dat had ik begrepen?

Perton

Yes. Is ie helaas uitgevallen, dus Tony Stewart blijft vooralsnog de enige die in beide races alle ronden heeft weten te voltooien.

Kootje

Citaat van: Perton op 26 mei 2014 - 14:39:03
Omdat drie wijd door een oval niet echt lekker gaat.

Toch vreemd dat ze dan wel drie wijd van start gaan. ::)

;D

Pancake Shield

Mooie spannende race met een goede winnaar.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Jehoentelaar

Citaat van: Kootje op 26 mei 2014 - 15:10:39
Citaat van: Perton op 26 mei 2014 - 14:39:03
Omdat drie wijd door een oval niet echt lekker gaat.

Toch vreemd dat ze dan wel drie wijd van start gaan. ::)

;D
Ik zie de smilies, maar voor de zekerheid: stuk lagere snelheid natuurlijk. En bij de start zelf zie je ze bijna nergens meer echt three wide door de bochten gaan. :)

Heb behalve van de strijd vooraan echt genoten van Montoya, maar ook van Muñoz die het weer flikt op een hoge eindnotering neer te zetten op Indianapolis. Die jongen pakt de zege nog wel eens, let maar op. Marco ook erg goed, wel jammer dat hij het moordende tempo van RHR en Hélio aan het einde niet kon bijfietsen.

Verder ook kudo's aan Kurt Busch voor z'n knappe zevende plek, Ed Carpenter omdat 'ie met z'n eigen team toch supergoed voorin meedeed, en Townsend Bell die weinig in de spotlights staat maar wel fantastisch kan scheuren op die oval.

0634

Tja, het kan me nog steeds bar weinig boeien om eerlijk te zijn...

Perton

Citaat van: Kootje op 26 mei 2014 - 15:10:39
Citaat van: Perton op 26 mei 2014 - 14:39:03
Omdat drie wijd door een oval niet echt lekker gaat.

Toch vreemd dat ze dan wel drie wijd van start gaan. ::)

;D
Ja, op een recht stuk, oelewapper :P Tegen de tijd dat ze bij de eerste bocht zijn, rijden ze niet meer drie wijd.

Fabian

Race kwam laat op gang, maar het einde maakte het meer dan goed.