IndyCar Series

Gestart door lemans24uur, 13 juli 2009 - 12:26:09

« vorige - volgende »

Perton

Tsja zoals hij ook al aangeeft: het is gewoon het verval van IndyCar en de weggevallen populariteit van die sport dat ook de Indy 500 minder interessant maakt. Lijkt me een logisch gevolg. Zorg dat de sport zelf populairder wordt, sponsoren en teams zullen dat merken en zullen dan ook meer interesse in de Indy 500 hebben.

Miguel

Indy 500 was ooit een prooving ground voor nieuwe technologie. Als IndyCar daar terug naartoe gaat, is het probleem van de populariteit zo opgelost. CART was, ondanks alles dat er mis mee was, precies dat. Maar Tony George wilde zo nodig een open wheel nascar series en deze dertien in een dozijn spec series is het resultaat.

Overigens gaat een technologische wapenrace in IndyCar nooit een succes worden zolang de series als Busch League gerund wordt, dus ik heb weinig hoop dat IndyCar ooit nog eens echt iets gaat worden.
Peace out yo.

SDG

De officiƫle highlights van een bijzonder incidentrijke race op Indianapolis:

http://www.youtube.com/watch?v=wx0dJctN8kc

Jehoentelaar

Flinke schuiver bij de start. Vond het daar wel opvallend om die groene vlag te zien, ook enkele seconden nadat Saavedra stil bleef staan.

Perton

Ga zelf vlaggen dan als je het allemaal beter weet.

Jehoentelaar


Jehoentelaar

Overigens is de Indianapolis 500 zoals bijna altijd weer live op RTL7. Deze week zijn de vrije trainingen begonnen; komend weekend vinden de kwalificaties plaats.

Perton


SDG

Citaat van: Perton op 06 mei 2014 - 12:29:26
Tsja zoals hij ook al aangeeft: het is gewoon het verval van IndyCar en de weggevallen populariteit van die sport dat ook de Indy 500 minder interessant maakt. Lijkt me een logisch gevolg. Zorg dat de sport zelf populairder wordt, sponsoren en teams zullen dat merken en zullen dan ook meer interesse in de Indy 500 hebben.

Ik denk dat het geringe aantal Amerikaanse piloten dat in de Indycars nog rondrijdt misschien ook wel wat meespeelt. Zeker met het gegeven in het achterhoofd dat het een zo goed als volledig Amerikaans kampioenschap is. In 2012 was er voor het eerst in zes jaar nog eens een Amerikaanse kampioen met Ryan Hunter-Reay, maar voor de rest zijn het voornamelijk buitenlandse coureurs die de laatste jaren de dienst uitmaken. Zijn er in de VS dan zo weinig Indycar-waardige piloten of verkiezen die allemaal Nascar te rijden? In de DTM heb je ook wel een minderheid aan Duitse coureurs, maar daar heb je wel nog de strijd tussen de verschillende Duitse autofabrikanten waarmee het thuispubliek zich kan identificeren.

Perton

Tsja het is natuurlijk ook zo dat de getalenteerde Amerikanen die er zijn (Scott Speed een paar jaar terug, Alexander Rossi en Conor Daly nu) zich massaal op Europa richten. Dat maakt het er ook niet makkelijker op, maar goed daarom is een paar jaar geleden de Road to Indy opgericht en dat begint zijn vruchten inmiddels een klein beetje af te werpen. Al is dat niet per se met Amerikanen.

SDG

Ze gaan er aan beginnen in Indy. Drivers, start your engines!  8)

Perton

Ik hoop montoya, ik denk dixon of kanaan, een van de ganassi's in ieder geval

Sphinx

#388
Yataa!! Wat een leuke finish. Congratz to Ryan Hunter-Reay! Castroneves en Hunter-Reay maakten er een erg leuke show van. Leuk om te volgen weer, ik merk na een jaartje dagelijks Franstalige radio luisteren dat ik zelfs het commentaar van Eric Bachelart op Motors begin te begrijpen  :)
Knap trouwens van Kurt Busch, die in zijn debuut in de top10 eindigt (6e of 7e dacht ik)
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Jehoentelaar

Het was weer een knaller! Mooiste race op aarde. 8)