IndyCar Series

Gestart door lemans24uur, 13 juli 2009 - 12:26:09

« vorige - volgende »

Perton

Iemand die World Series by Renault-kampioen wordt en nog eens viermaal het podium in Le Mans pakt en vier keer in de American Le Mans Series wint, kan natuurlijk best een potje sturen. Maar goed, dat zegt natuurlijk meer over zijn sportscarskwaliteiten dan zijn single seater-kwaliteiten. Wat dat betreft lijkt het een rare keus, maar zie mijn volgende alinea maar.

Klein foutje van je Fabian, hij gaat helemaal niet de Indy 500 rijden. Daarvoor hebben ze Kurt Busch al. Montagny gaat de road course-race op Indianapolis racen. En wat dat betreft is het niet zo'n gekke keus van Andretti. Hoeveel coureurs zijn er nou beschikbaar die ooit op die road course hebben gereden, recent (oké, 2012 dan) nog competitief hebben geracet en op zich nog íets van enig talent in hun donder hebben? In het geval van Montagny is dat laatste niet veel, dat geef ik toe, maar eigenlijk vind ik het best wel een logisch verhaal. Natuurlijk gaat hij verder niet hoger eindigen dan 15e ofzo, maar alsnog leuk om hem erbij te hebben.

Edwin90

Volgens mij werd hij vooral vervangen door de centen van Sakon Yamamoto in 2006.

gloudiesaurus

Degelijk coureur Montagny. Maakte destijds duizenden testkilometers voor het Formule 1-team van Renault.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Miguel

Citaat van: Fabian op 24 april 2014 - 10:42:37
Yup. Waardeloze rijder als je het mij vraagt.
Vandaar dat hij regelmatig wordt uitgenodigd door teams om voor hen te racen in het WEC, V8SC en IndyCar, ondanks het feit dat hij geen cent heeft.
Peace out yo.

Kootje

Citaat van: Miguel op 25 april 2014 - 10:36:27
Citaat van: Fabian op 24 april 2014 - 10:42:37
Yup. Waardeloze rijder als je het mij vraagt.
Vandaar dat hij regelmatig wordt uitgenodigd door teams om voor hen te racen in het WEC, V8SC en IndyCar, ondanks het feit dat hij geen cent heeft.

Maar dat komt omdat die teams niet eerst aan Fabian vragen wat hij van hem vindt, heeft niets met kwaliteit te maken. ;)

Jehoentelaar

Neemt niet weg dat een coureur waardeloos noemen op basis van zijn prestaties in één van de vele disciplines een beetje misplaatst is.

Miguel

Sowieso lastig om een coureur te beoordelen op zijn of haar prestaties in de F1 omdat zelfs een aap die auto's nog kan besturen en de bepalende factor is hoeveel aap iemand nog in zich heeft.
Peace out yo.

Franky R.

Citaat van: Miguel op 26 april 2014 - 07:03:37
Sowieso lastig om een coureur te beoordelen op zijn of haar prestaties in de F1 omdat zelfs een aap die auto's nog kan besturen en de bepalende factor is hoeveel aap iemand nog in zich heeft.


Je pikt de quote van Lauda...maar weet dat Lauda vervolgens zelf flink in de fout ging, toen hij achter het stuur kroop van een auto, die volgens zijn zeggen een aap nog had kunnen besturen... ;D ;D ;D

Miguel

Lauda heeft nooit gedefinieerd wat voor aap die auto zou kunnen besturen, dus in dat opzicht helemaal niet zo raar dat de ene aap wel een F1-auto zou kunnen besturen en een andere aap niet ;) Echter hoeft Lauda zich natuurlijk niet meer te bewijzen en dat hij in de Jaguar stapte sloeg bij voorbaat al nergens op.
Peace out yo.

Sphinx

Citaat van: Miguel op 30 april 2014 - 23:37:14
Lauda heeft nooit gedefinieerd wat voor aap die auto zou kunnen besturen, dus in dat opzicht helemaal niet zo raar dat de ene aap wel een F1-auto zou kunnen besturen en een andere aap niet ;) Echter hoeft Lauda zich natuurlijk niet meer te bewijzen en dat hij in de Jaguar stapte sloeg bij voorbaat al nergens op.

En Lauda heeft die quote weer gepikt van Walther Röhrl, die in de jaren 80 op een vraag van een journalist waarom hij in een Opel Ascona niet van Michele Mouton in haar Audi Quattro kon winnen nogal geagiteerd antwoorden: "Neem een Audi, zet er een aap in en die is nog sneller dan ik"
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Edwin90

Een rondje road-course Indianapolis met Bourdais. Ze rijden dezelfde richting als de F1 destijds. MotoGP doet hem juist andersom. Wel wat aanpassingen aan de baan, ik weet nog niet of ik het wel mooier vindt.

http://www.youtube.com/watch?v=MEoSax3BEms

Jehoentelaar

Prima baantje, alleen die laatste chicane had van mij niet gehoeven.

SDG

Citaat van: Jehoentelaar op 01 mei 2014 - 17:30:14
Prima baantje, alleen die laatste chicane had van mij niet gehoeven.

Had die er maar in 2005 al gelegen...  :-X

Edwin90

Dan had Schumacher dat jaar wellicht helemaal geen wedstrijd gewonnen  :o
Niet dat die race in 2005 een wedstrijd was, maar toch. :D

Franky R.

Citaat van: Sphinx op 01 mei 2014 - 08:49:03
Citaat van: Miguel op 30 april 2014 - 23:37:14
Lauda heeft nooit gedefinieerd wat voor aap die auto zou kunnen besturen, dus in dat opzicht helemaal niet zo raar dat de ene aap wel een F1-auto zou kunnen besturen en een andere aap niet ;) Echter hoeft Lauda zich natuurlijk niet meer te bewijzen en dat hij in de Jaguar stapte sloeg bij voorbaat al nergens op.

En Lauda heeft die quote weer gepikt van Walther Röhrl, die in de jaren 80 op een vraag van een journalist waarom hij in een Opel Ascona niet van Michele Mouton in haar Audi Quattro kon winnen nogal geagiteerd antwoorden: "Neem een Audi, zet er een aap in en die is nog sneller dan ik"


;D ;D ;D
Gefrustreerde quote van Röhrl...Mouton was geen koekjesbakster, dus hij had wel wat meer respect voor haar kunnen opbrengen. Macho-dingetje waarschijnlijk...