IndyCar Series

Gestart door lemans24uur, 13 juli 2009 - 12:26:09

« vorige - volgende »

Jehoentelaar

Na de tweede race in Detroit zijn de volgende heren bestraft met een geldboete, en onder verscherpt toezicht gesteld voor de rest van het seizoen:
- Sebastian Saavedra na zijn dubbele middelvinger.
- Sebastien Bourdais voor het veroorzaken van de geweldige chaos in de zoveelste caution.
- Will Power voor het duidelijk uiten van zijn ongenoegen jegens Bourdais (gooien met handschoenen en zulks).

Al met al erg opvallend. Ik weet dat IndyCar niet graag NASCAR-taferelen voor zich ziet met complete knokpartijen, maar F1-achtige maatregelen zijn toch wel het andere uiterste.

Franky R.

Citaat van: Jehoentelaar op 07 juni 2013 - 14:33:01
Na de tweede race in Detroit zijn de volgende heren bestraft met een geldboete, en onder verscherpt toezicht gesteld voor de rest van het seizoen:
- Sebastian Saavedra na zijn dubbele middelvinger.
- Sebastien Bourdais voor het veroorzaken van de geweldige chaos in de zoveelste caution.
- Will Power voor het duidelijk uiten van zijn ongenoegen jegens Bourdais (gooien met handschoenen en zulks).

Al met al erg opvallend. Ik weet dat IndyCar niet graag NASCAR-taferelen voor zich ziet met complete knokpartijen, maar F1-achtige maatregelen zijn toch wel het andere uiterste.


Idd. slappe hap. En die NASCAR-taferelen vind ik lang niet zo erg hoor! Er zijn vaak genoeg mensen, die een eventuele vechtpartij in de kiem trachten te smoren.


Maar nu worden coureurs geacht, zich als robots te gedragen? ::)

SDG

Vandaag is er alweer Indycar, met een avondrace vanuit Texas. Nadeel voor ons is dat de start om half drie in de ochtend West-Europese tijd gegeven wordt...

Jehoentelaar

Samen met Fontana gelukkig wel de enige avondrace in de US wat IndyCar betreft.

Edwin90

Ondanks dat ik per ongeluk al las wie er de winnaar is geworden toch maar even de race terug gekeken. Briljante race van Castroneves.

Ik heb de ABC versie gedownload, het commentaar lijkt wel gefixt daar zo spot on, houden alles bij weten precies wie wanneer de pits in komt, wanneer de banden het opgeven e.d.. Net alsof ze voorkennis hebben, maar wel erg prettig om het overzicht te houden.

Fabian

Ik ga dadelijk de samenvatting ff bekijken...

Fabian

Hinchcliffe heeft z'n derde overwinning van t jaar binnen.

Jehoentelaar

Vlotte en cleane race in Iowa, prima. Een van de weinig plekken van de wereld waar IndyCar echt populair is.

Dit weekend zijn de dame(s) en heren eindelijk weer een week vrij. De zondag daarop wordt de Pocono IndyCar 400 fueled by Sunoco gereden. Het is de eerste open-wheel race op de 'Tricky Triangle' sinds CART er in 1989 voor het laatst reed. De race is nummer twee in het drieluik van de Triple Crown, waartoe ook Indianapolis en Fontana (CA) behoren. Tijdens de testdagen zijn op Pocono snelheden bereikt vergelijkbaar met die van de vrije trainingen op Indianapolis. De race op Pocono start volgens de planning om zes uur 's avonds Nederlandse tijd.

SDG

Citaat van: Jehoentelaar op 28 juni 2013 - 20:49:47
Vlotte en cleane race in Iowa, prima. Een van de weinig plekken van de wereld waar IndyCar echt populair is.

Dit weekend zijn de dame(s) en heren eindelijk weer een week vrij. De zondag daarop wordt de Pocono IndyCar 400 fueled by Sunoco gereden. Het is de eerste open-wheel race op de 'Tricky Triangle' sinds CART er in 1989 voor het laatst reed. De race is nummer twee in het drieluik van de Triple Crown, waartoe ook Indianapolis en Fontana (CA) behoren. Tijdens de testdagen zijn op Pocono snelheden bereikt vergelijkbaar met die van de vrije trainingen op Indianapolis. De race op Pocono start volgens de planning om zes uur 's avonds Nederlandse tijd.

Team Ganassi nam afgelopen weekend klinkende revanche met drie coureurs op het podium: Scott Dixon won, voor Charlie Kimball en Dario Franchitti. Team Andretti van zijn kant zakte aardig door het ijs: James Hinchcliffe knalde al in de eerste bocht van de race in de muur en Ryan-Hunter Reay verloor alle kansen op een mooi resultaat op een wel heel domme manier, doordat hij bij zijn pitstop door Takuma Sato de muur in geduwd werd.

Jehoentelaar

Spektakelstuk in Toronto vanavond in deel een van de double-header. De allereerste staande start in de IndyCar-geschiedenis ging niet door doordat Newgarden bleef staan op de grid. Misschien morgen een herkansing.

Fabian

Citaat van: Jehoentelaar op 13 juli 2013 - 23:31:11
Spektakelstuk in Toronto vanavond in deel een van de double-header. De allereerste staande start in de IndyCar-geschiedenis ging niet door doordat Newgarden bleef staan op de grid. Misschien morgen een herkansing.
Mooi. Dan ga ik morgen eens kijken. Dixon gewonnen las ik.

SDG

Citaat van: Fabian op 14 juli 2013 - 01:12:31
Citaat van: Jehoentelaar op 13 juli 2013 - 23:31:11
Spektakelstuk in Toronto vanavond in deel een van de double-header. De allereerste staande start in de IndyCar-geschiedenis ging niet door doordat Newgarden bleef staan op de grid. Misschien morgen een herkansing.
Mooi. Dan ga ik morgen eens kijken. Dixon gewonnen las ik.

Ondertussen race 2 al op YouTube gevonden, dus daar gaan we vanavond naar kijken.  8)

Jehoentelaar

Race 2 heb ik via 1070 The Fan redelijk weten te volgen. Dixon is op dreef. 8)

SDG

Gisteravond nog in uitgesteld relais via YT de race van zondag op Mid-Ohio bekeken. Knappe eerste zege van Charlie Kimball, de coureur-met-diabetes.

Jehoentelaar

Een tijdje geleden werd bekend dat Tony Kanaan zijn laatste seizoen zou rijden bij KV Racing Technology. De grote vraag is dan waar TK terecht kan. De geruchten gaan dat hij een plekje krijgt bij een van de zusterteams van Chip Ganassi. We zullen zien.