IndyCar Series

Gestart door lemans24uur, 13 juli 2009 - 12:26:09

« vorige - volgende »

Jehoentelaar

Op Indy hebben alle 33 deelnemers een serieuze kans om te winnen. 8)

Maikel0230

Citaat van: Jehoentelaar op 06 mei 2013 - 20:22:37
Op Indy hebben alle 33 deelnemers een serieuze kans om te winnen. 8)

Maar natuurlijk net zoals alle 22 wagens in de f1......o wacht......nee laat maar ::) ---> ;D

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Jehoentelaar

Ik meen het. Indy is anders. In 2002 won Paul Tracy nét niet vanaf de 32e startplek, bijvoorbeeld.

Edwin90

Aah, er heeft iemand niet gewonnen vanaf de 32e plek. Indrukwekkend  :P




Grapje Jehoentelaar! ;)

Jehoentelaar

#214
Hehehehehe. :P

Maar goed beste mensen, het is weer de mooiste racemaand van het jaar! Zaterdag begint het hele circus op Indianapolis weer, met de eerste vrije training en het eerste deel van de Rookie Orientation Days. De nieuwelingen Vautier, Daly en Allmendinger moeten daarin bewijzen voldoende snelheid te hebben om mee te mogen doen aan de kwalificaties. De ROD zijn dit jaar tegelijk met de reguliere vrije trainingen dit weekend. Verder wordt er van zaterdag tot en met woensdag dagelijks zes uur getraind.

Vrijdag 17 mei is Fast Friday (laatste trainingsdag), waarna op zaterdag Pole Day losgaat met de eerste kwalificatiesegmenten. 19 Mei is Bump Day, waarin de laatste startrijen worden bepaald. Met het huidige aantal inschrijvingen zou echter iedereen al zeker zijn van deelname, dus het echte bumpen zullen we dan net als in 2012 niet gaan zien. Vervolgens is het op 23 mei tijd voor de Indy Lights (training+kwalificatie), is het op 24 mei Carb Day met de Indy Lights Firestone Freedom 100 race, en zijn er op 25 mei geen bijzonderheden.

Op 26 mei is het de grote dag met de 97e editie van de Indianapolis 500. 8)

Oh ja, voor ik het vergeet. De inschrijvingslijst voor dit jaar. Zelf even Buddy Lazier erbij denken, die inmiddels ook is bevestigd. Lazier zal meedoen met de #91/#91T van Lazier Partners Racing. http://www.indianapolismotorspeedway.com:8080/var/assets/Indianapolis500EntryList05072013.pdf

SDG

Citaat van: Jehoentelaar op 09 mei 2013 - 12:13:54
Hehehehehe. :P

Maar goed beste mensen, het is weer de mooiste racemaand van het jaar! Zaterdag begint het hele circus op Indianapolis weer, met de eerste vrije training en het eerste deel van de Rookie Orientation Days. De nieuwelingen Vautier, Daly en Allmendinger moeten daarin bewijzen voldoende snelheid te hebben om mee te mogen doen aan de kwalificaties. De ROD zijn dit jaar tegelijk met de reguliere vrije trainingen dit weekend. Verder wordt er van zaterdag tot en met woensdag dagelijks zes uur getraind.

Vrijdag 17 mei is Fast Friday (laatste trainingsdag), waarna op zaterdag Pole Day losgaat met de eerste kwalificatiesegmenten. 19 Mei is Bump Day, waarin de laatste startrijen worden bepaald. Met het huidige aantal inschrijvingen zou echter iedereen al zeker zijn van deelname, dus het echte bumpen zullen we dan net als in 2012 niet gaan zien. Vervolgens is het op 23 mei tijd voor de Indy Lights (training+kwalificatie), is het op 24 mei Carb Day met de Indy Lights Firestone Freedom 100 race, en zijn er op 25 mei geen bijzonderheden.

Op 26 mei is het de grote dag met de 97e editie van de Indianapolis 500. 8)

Wordt weer behoorlijk druk, want een paar uur eerder hebben we ook nog de Grote Prijs van Monaco. Twee van de meest belangrijke en prestigieuze races van het jaar op één en dezelfde dag!  8)

Fabian

Ik heb der nu al verrekes veel zin in!

Edwin90

En ik ga het allemaal niet live kunnen aanschouwen!  :( Fuck my life.  ::)

Jehoentelaar

Citaat van: SDG op 09 mei 2013 - 12:18:19
Wordt weer behoorlijk druk, want een paar uur eerder hebben we ook nog de Grote Prijs van Monaco. Twee van de meest belangrijke en prestigieuze races van het jaar op één en dezelfde dag!  8)
Met recht de beste dag van het jaar. 8)

Fabian

Citaat van: Edwin90 op 09 mei 2013 - 12:41:27
En ik ga het allemaal niet live kunnen aanschouwen!  :( Fuck my life.  ::)
Dat is balen Edwin. Ik zit in ieder geval de hele dag voor de buis. Zal aan je denken tijdens de race!  ;)

Jehoentelaar

Het is Opening Day!! Vanavond van 6 tot 8 uur is het eerste deel van Practice 1, waarna tussen 8 en 10 het Rookie Orientation Program losgaat voor, verrassend, de rookies. Tussen 10 en 12 uur is het vervolgens weer tijd voor een 'normale' vrije training. Verwacht veel actie op de baan, iedereen wil zich laten zien op de vier uurtjes van de eerste dag. De dagen erna zullen vooral gebruikt worden voor set-ups en het nodige oefenen met slipstreamen en zulks.

Jehoentelaar

Ik zag onze vriend Allard Kalff twitteren dat de race ook dit jaar weer live op de buis zal zijn! Dat betekent dat we deze eeuw nog altijd maar één editie hebben moeten missen op de Nederlandse kijkdoos (2011). 8)

Fabian

De Indy500 is inderdaad weer live op tv. Ze moeten bij RTL nu ook wel nu ze de F1 niet meer hebben. Tijd genoeg om de Indycars uit te zenden dus!

Edwin90

Citaat van: Jehoentelaar op 15 mei 2013 - 16:30:52
Ik zag onze vriend Allard Kalff twitteren dat de race ook dit jaar weer live op de buis zal zijn! Dat betekent dat we deze eeuw nog altijd maar één editie hebben moeten missen op de Nederlandse kijkdoos (2011). 8)

Was ook meteen één van de mooiste. Hildebrand die tot de laatste bocht aan de leiding reed, als rookie. Totdat het te spannend werd en hij in de hekken vloog.

Jehoentelaar

Tja, JR had gewoon achter Kimball moeten blijven. Rookie mistake! Ik geef hem en Panther Racing weer een goede kans voor dit jaar, dat team heeft het altijd zeer goed voor elkaar op Indy. In 2009, 2010 en 2011 telkens tweede geworden.