IndyCar Series

Gestart door lemans24uur, 13 juli 2009 - 12:26:09

« vorige - volgende »

Kootje

Tsja, als je van dat soort racen houd mag over5winteren geen probleem zijn.
Maar voor iemand als ik, die zich puur richt op de Europese manier van Open Wheel racen, worden het weer zware maanden. ::)

Jehoentelaar

Dan kan ik alleen een volledig seizoen aanraden om terug te kijken. Afgelopen winter heel 1994 teruggezien. Niet het meest plezierige seizoen, maar her en der toch leuke races en een kraker om het kampioenschap.

Terug naar het onderwerp dan. Hulman & George, board of directors (geloof ik) van IndyCar, hebben hun CEO Randy Barnhard na een spoetzitting de deur gewezen. Gelijk daarna brak de crisis uit in de IndyCar-wereld; RB was juist degene die de IndyCar Series na de samenvoeging weer de goede kant op leek te helpen. Het afzetten van RB maakt de weg vrij voor Tony George om terug te keren als leider van de klasse, de man die met veel wanbeleid uiteindelijk zorgde voor de splitsing in IRL en CCWS. Ook nu is er grote verdeeldheid onder de teameigenaren, vooral Roger Penske, Chip Ganassi en Michael Andretti zijn duidelijk ontstemd. Of dit het begin is van een nieuwe splitsing valt nog te bezien, maar duidelijk is dat er weer een nieuw hoofdstuk wordt toegevoegd aan de jarenlange onrust in de Amerikaanse openwielracerij.

Franky R.

Citaat van: Jehoentelaar op 29 oktober 2012 - 16:14:52
Dan kan ik alleen een volledig seizoen aanraden om terug te kijken. Afgelopen winter heel 1994 teruggezien. Niet het meest plezierige seizoen, maar her en der toch leuke races en een kraker om het kampioenschap.

Terug naar het onderwerp dan. Hulman & George, board of directors (geloof ik) van IndyCar, hebben hun CEO Randy Barnhard na een spoetzitting de deur gewezen. Gelijk daarna brak de crisis uit in de IndyCar-wereld; RB was juist degene die de IndyCar Series na de samenvoeging weer de goede kant op leek te helpen. Het afzetten van RB maakt de weg vrij voor Tony George om terug te keren als leider van de klasse, de man die met veel wanbeleid uiteindelijk zorgde voor de splitsing in IRL en CCWS. Ook nu is er grote verdeeldheid onder de teameigenaren, vooral Roger Penske, Chip Ganassi en Michael Andretti zijn duidelijk ontstemd. Of dit het begin is van een nieuwe splitsing valt nog te bezien, maar duidelijk is dat er weer een nieuw hoofdstuk wordt toegevoegd aan de jarenlange onrust in de Amerikaanse openwielracerij.
Je zou denken dat ze geleerd hebben van alle geouweh**r in de Formule 1, maar nee... ::)


Nu blijkt dat de teambazen Barnhard weg wilden hebben. Het begon met de keuze voor Dallara, omdat de fabrikant geen onderscheidende onderdelen zou leveren. Natuurlijk niet, want dat zou de Italianen alleen maar een hoop geld kosten. Maar het eerste stok was gevonden.


Daarna kwam de tweede stok; De dood van Weldon n.a.v. de zogeheten '5 million dollar contest'....


Maar het is ook Tony George geweest, die als een ware Bernie Ecclestone zijn invloed achter de schermen liet gelden. Ik voorspel straks weer een splitsing of een ineenstorting van de Indycar... ::)

Jehoentelaar

Ook het enorme verlies dat is geleden afgelopen jaar (grotendeels door het mislukte China-project) wordt RB aangerekend. Dat was misschien ook wel een grote blunder, maar voor de rest heeft hij uitstekend werk geleverd. De auto's zouden in de toekomst al veel vrijer te ontwikkelen worden, dus waarom Hulman/George dat argument aandragen is mij een raadsel.

Toch zijn er her en der ook optimisten te vinden, die denken dat de nieuwe CEO een weg inslaat die misschien beter is voor de series. Ik houd het maar even in het midden voor de toekomst, maar zeker is dat een goede en duidelijke toekomstvisie is ingeruild voor onrust en onduidelijkheid.

Fabian

RB? Ron Brandsteder?

Nee geintje. Het is me wat daar in Amerika.

Franky R.

Citaat van: Jehoentelaar op 29 oktober 2012 - 17:46:05
Ook het enorme verlies dat is geleden afgelopen jaar (grotendeels door het mislukte China-project) wordt RB aangerekend. Dat was misschien ook wel een grote blunder, maar voor de rest heeft hij uitstekend werk geleverd. De auto's zouden in de toekomst al veel vrijer te ontwikkelen worden, dus waarom Hulman/George dat argument aandragen is mij een raadsel.

Toch zijn er her en der ook optimisten te vinden, die denken dat de nieuwe CEO een weg inslaat die misschien beter is voor de series. Ik houd het maar even in het midden voor de toekomst, maar zeker is dat een goede en duidelijke toekomstvisie is ingeruild voor onrust en onduidelijkheid.
Nieuwe CEO? Hahahaha...Denk het niet, want de gerucht gaat dat Tony George het roer weer overneemt!

Jehoentelaar

Theoretisch een gerucht, praktisch zo goed als zeker. TG heeft al meerdere malen aangegeven graag weer aan het roer te staan, en nu is de weg vrijgemaakt.

SDG

Mijn favoriete Indycar-coureur Simona de Silvestro is ondertussen gelukkig ook onder dak voor 2013. Gedaan met die amechtige rammelbak van een Lotus, in de plaats daarvan wordt ze bij KV Racing teamgenoot van Tony Kanaan.  8)

Jehoentelaar

Een mooie deal. Simona heeft met HVM al leuke dingen laten zien in eerdere jaren, waarin het team ook duidelijk achterliep op een groot deel van het veld. KV Racing is een middenmoter, maar zoals voor elk team in IndyCar geldt ook voor hen dat je dan altijd dichtbij goede prestaties zit. Kanaan heeft een enorme hoeveelheid ervaring (en is volgens insiders een geweldig persoon om mee te werken), dus dat zit wel goed. Go Simona! 8)

Wallie

Is er al iets bekend of RTL dit nog weer gaat uitzenden?
Nobody wins, unless everybody wins - bruce springsteen

Fabian

Citaat van: Wallie op 03 maart 2013 - 17:11:38
Is er al iets bekend of RTL dit nog weer gaat uitzenden?
Volgens mij nog niks over bekend. Ik hoop t wel en dan ook vaker!

SDG

Ik vraag me nu al een paar jaar af wat 'Indy Car Serries' eigenlijk precies zijn. Zijn dat serres waar ze Indycars in parkeren?

Franky R.

#147
Citaat van: SDG op 03 maart 2013 - 18:23:04
Ik vraag me nu al een paar jaar af wat 'Indy Car Serries' eigenlijk precies zijn. Zijn dat serres waar ze Indycars in parkeren?
Yeah, me too... :P ...Dus als het goed is, is die spellingsfout die al dateert van 2009 nu verholpen... ;)

Fabian

Serries heeft waarschijnlijk gewoon te maken met een vinger die bleef vastplakken aan het toetsenbord bij de R...  ;)

Franky R.

Citaat van: Fabian op 03 maart 2013 - 19:58:51
Serries heeft waarschijnlijk gewoon te maken met een vinger die bleef vastplakken aan het toetsenbord bij de R...  ;)
He, bah...plakkerige toetsenborden zijn gewoon 'yuk'! :P
;)