IndyCar Series

Gestart door lemans24uur, 13 juli 2009 - 12:26:09

« vorige - volgende »

SDG

Weet er overigens iemand waarom in de Indycars het startnummer 1 niet meer uitgereikt wordt?

Kootje

geen idee ???
sinds wanneer is dat zo ??

SDG

Citaat van: Kootje op 27 mei 2012 - 23:18:28
geen idee ???
sinds wanneer is dat zo ??

Toch al een tijdje. Dario Franchitti rijdt dit jaar als titelverdediger net als de voorbije jaren met startnummer 10. In de MotoGP reed Valentino Rossi als kampioen ook nog steeds met zijn vaste nummer 46, maar of dat nummer 10 voor Franchitti ook zo'n mythische waarde heeft; het zou mij toch verbazen...

Kootje

Tot zover ik 't kan vinden rijden de Chip Ganassi auto's standaard met de nrs 9 & 10
Franchitti zit sinds 2009 bij Ganassi en rijdt derhalve sindsdien met startnummer 10
Over het ontbreken van 'n startnummer 1 kan ik niets vinden, maar ik heb het idee dat startnummers gewoon vaststaan per team en niet per jaar fluctueren zoals in de F1 het geval is.
Maar ik ga zeker nog even verder graven, want ik vind 't 'n interressante vraag.

Fabian

Het was een mooie race, maar goh die Sato zeg. Vond het echt geweldig hoe hij zijn race opbouwde om (helaas) vervolgens met een domme actie alles te vergooien. Desondanks genoten van deze Indy.

Wizard

Helaas niet kunnen kijken. Had een BBQ op de kalender staan. Had er niet meer aan gedacht. Erg zonde. :(

Fabian

Citaat van: Wizard op 28 mei 2012 - 00:58:31
Helaas niet kunnen kijken. Had een BBQ op de kalender staan. Had er niet meer aan gedacht. Erg zonde. :(
Ach ja. Volgend jaar is er weer een Indy 500!

gloudiesaurus

Citaat van: SDG op 27 mei 2012 - 23:11:28
Weet er overigens iemand waarom in de Indycars het startnummer 1 niet meer uitgereikt wordt?

Heeft het iets met Dan Wheldon te maken die vorig jaar won?
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

SDG

Nog even kort melden dat Helio Castroneves vorige zondag de Indycar-race in het Canadese Edmonton won. Takuma Sato werd in zijn kielzog tweede, meteen zijn beste resultaat in zijn Indycar-carrière. De eerste zege van de Japanner komt hoe langer hoe dichterbij. De Amerikaan Ryan Hunter-Reay blijft de leiding in de stand aanvoeren, voor Castroneves en Will Power.

Folkert

Citaat van: SDG op 25 juli 2012 - 22:26:28
Nog even kort melden dat Helio Castroneves vorige zondag de Indycar-race in het Canadese Edmonton won. Takuma Sato werd in zijn kielzog tweede, meteen zijn beste resultaat in zijn Indycar-carrière. De eerste zege van de Japanner komt hoe langer hoe dichterbij. De Amerikaan Ryan Hunter-Reay blijft de leiding in de stand aanvoeren, voor Castroneves en Will Power.
Heb net de samenvatting gezien en moet wel zeggen dat Sato leuk reed. Hoopte dat hij nog de overwinning pakte, maar helaas.
Trotse vader van Rosalie(L)

Franky R.

Citaat van: Folkert op 29 juli 2012 - 12:17:57
Citaat van: SDG op 25 juli 2012 - 22:26:28
Nog even kort melden dat Helio Castroneves vorige zondag de Indycar-race in het Canadese Edmonton won. Takuma Sato werd in zijn kielzog tweede, meteen zijn beste resultaat in zijn Indycar-carrière. De eerste zege van de Japanner komt hoe langer hoe dichterbij. De Amerikaan Ryan Hunter-Reay blijft de leiding in de stand aanvoeren, voor Castroneves en Will Power.
Heb net de samenvatting gezien en moet wel zeggen dat Sato leuk reed. Hoopte dat hij nog de overwinning pakte, maar helaas.


Als Sato gewoon bleef ademhalen, had hij Indy kunnen winnen... :-[

Kootje

Citaat van: Franky R. op 29 juli 2012 - 12:25:41
Citaat van: Folkert op 29 juli 2012 - 12:17:57

Als Sato gewoon bleef ademhalen, had hij Indy kunnen winnen... :-[

Klopt idd ja, maar toch rijdt hij verder 'n sterk seizoen.
Ik denk niet dat 'n overwinning nog lang op zich laat wachten.

Franky R.

Citaat van: Kootje op 29 juli 2012 - 12:28:20
Citaat van: Franky R. op 29 juli 2012 - 12:25:41
Citaat van: Folkert op 29 juli 2012 - 12:17:57

Als Sato gewoon bleef ademhalen, had hij Indy kunnen winnen... :-[

Klopt idd ja, maar toch rijdt hij verder 'n sterk seizoen.
Ik denk niet dat 'n overwinning nog lang op zich laat wachten.


Dat ben ik wel met je eens...Maar Indy winnen had ik erg mooi gevonden voor Sato. Hij is toch niet echt fijn vertrokken uit de F1 en dit zou een mooie boost zijn.

Wizard

Citaat van: Franky R. op 29 juli 2012 - 12:25:41
Citaat van: Folkert op 29 juli 2012 - 12:17:57
Citaat van: SDG op 25 juli 2012 - 22:26:28
Nog even kort melden dat Helio Castroneves vorige zondag de Indycar-race in het Canadese Edmonton won. Takuma Sato werd in zijn kielzog tweede, meteen zijn beste resultaat in zijn Indycar-carrière. De eerste zege van de Japanner komt hoe langer hoe dichterbij. De Amerikaan Ryan Hunter-Reay blijft de leiding in de stand aanvoeren, voor Castroneves en Will Power.
Heb net de samenvatting gezien en moet wel zeggen dat Sato leuk reed. Hoopte dat hij nog de overwinning pakte, maar helaas.


Als Sato gewoon bleef ademhalen, had hij Indy kunnen winnen... :-[

Wat is met Sato gebeurt dan? Toen ik keek lag hij eerste en Barrichello zevende(?). Daarachter was het Wilson volgens mij.

Franky R.

Citaat van: Wizard op 29 juli 2012 - 22:07:17

Wat is met Sato gebeurt dan? Toen ik keek lag hij eerste en Barrichello zevende(?). Daarachter was het Wilson volgens mij.


Waarschijnlijk weer een 'Samurai-momentje' gehad...