IndyCar Series

Gestart door lemans24uur, 13 juli 2009 - 12:26:09

« vorige - volgende »

Wizard

Inderdaad verschrikkelijk. R.I.P!

Franky R.


Kootje

Citaat van: Franky R. op 19 oktober 2011 - 19:01:19
http://www.gppits.net/nieuws/fia_helpt_mee/

Citaat van: Franky R. op 17 oktober 2011 - 20:31:54
Saavedra tikte Hinchcliff aan in bocht 1 en spinde daarna in bocht 2. De rest van het veld kon alleen maar remmen en hopen....tevergeefs voor Wheldon.... :-\

Klaar.  ;)

Franky R.

Citaat van: Kootje op 19 oktober 2011 - 22:14:44
Citaat van: Franky R. op 19 oktober 2011 - 19:01:19
http://www.gppits.net/nieuws/fia_helpt_mee/

Citaat van: Franky R. op 17 oktober 2011 - 20:31:54
Saavedra tikte Hinchcliff aan in bocht 1 en spinde daarna in bocht 2. De rest van het veld kon alleen maar remmen en hopen....tevergeefs voor Wheldon.... :-\

Klaar.  ;)


Idd. Maar ik werk niet voor de FIA, he!
Die zijn wat bureaucratischer... ;)

Kootje

Citaat van: Franky R. op 20 oktober 2011 - 03:05:19
Citaat van: Kootje op 19 oktober 2011 - 22:14:44
Citaat van: Franky R. op 19 oktober 2011 - 19:01:19
http://www.gppits.net/nieuws/fia_helpt_mee/

Citaat van: Franky R. op 17 oktober 2011 - 20:31:54
Saavedra tikte Hinchcliff aan in bocht 1 en spinde daarna in bocht 2. De rest van het veld kon alleen maar remmen en hopen....tevergeefs voor Wheldon.... :-\

Klaar.  ;)


Idd. Maar ik werk niet voor de FIA, he!
Die zijn wat bureaucratischer... ;)

Helaas wel.  ;D

Gerard


SDG

Citaat van: Kootje op 19 oktober 2011 - 22:14:44
Klaar.  ;)

Voor de oorzaken van het ongeval in kwestie uiteraard wel, maar ik vind persoonlijk dat er toch meer aan de hand is; dat er in de Indycars een structureel probleem heerst qua veiligheid. Ik heb me dit jaar tijdens het seizoen een paar keer de bedenking gemaakt dat de Indycars mij op velerlei vlakken wat aan de Formule 1 van dertig jaar terug doen denken. En dat niet alleen qua openheid naar de fans toe en qua bereikbaarheid van de coureurs - in Indycar heerst er nog altijd een veel opener en warmere sfeer dan in het wat kille ivoren toren-wereldje van de Formule 1 - maar ook qua veiligheid, en dan specifiek wat de omlopen betreft. Het probleem van de vanghekken langs de ovals, wat Wheldon fataal werd, is al aangekaart, maar ook veel klassieke circuits waar op gereden wordt lijken zo uit een ander tijdperk afkomstig. Omlopen als pak 'em beet Mid-Ohio of Sonoma hebben nauwelijks uitloopstroken, langs de baan staan minimale vangrails en over de minimale pitmuren zwijgen we dan nog. Het ademt allemaal nog wat de sfeer uit van circuits als de oude Österreichring of Watkins Glen, toen de F1 er nog passeerde. Maar ook op de ovals is de pitstraat veel te weinig beschermd, met veel te lage muurtjes; beeld je bijvoorbeeld eens in dat op Indianapolis een auto de pits in vliegt na een aanrijding op het rechte stuk voor start en finish, de gevolgen zouden niet te overzien zijn. Allemaal zaken waar nog veel, héél veel verbeterd kan worden.

Franky R.

@SDG,


Klopt helemaal, maar waarschijnlijk heeft de IZOD die afweging ook gemaakt. Ging het richting de F1 of bleven ze hun ding doen?


En ik weet zeker dat ze het kille van de F1 sterk verafschuwen. Publiek dat op honderd meter van de baan staat, daar is ook geen lol meer aan.


Goed, de kaartjes in de Indycars zullen we leen stuk goedkoper zijn...Maar de IZOD heeft in NASCAR een zware tegenstander.


Dat moet je ook in overweging meenemen. Zo is de overstap van Danica Patrick van IZOD naar NASCAR een gigantische trap in de ballen van de Indycars... :(


En het stomme is dat al die maatregelen die je voorstelt, niet altijd opgaan voor NASCAR...


SDG

Vandaag in een tweedehands boekenwinkel per toeval een jaarboek van het Indycar-seizoen 2003 aangetroffen.

http://www.autonetcarbooks.com/autocourse-indianapolis-500-official-yearbook-2003-p-9117.html

De stofomslag was bovenaan lichtjes beschadigd, maar voor de rest was het nog in prima staat. Uiteindelijk heb ik het maar meegenomen (12,50 EUR). Al bij al een leuke aanvulling voor mijn collectie autosportboeken.  8)

janke

Newman/Haas trekt zich terug uit IndyCars

2 december 2011

Newman/Haas, het oude team van Robert Doornbos, stopt met het racen in de IndyCars. De fameuze Amerikaanse renstal, die vele titels vergaarde in de Champ Cars, noemt het slechte economische klimaat als reden voor dit besluit.


Het raceteam, dat in 1982 werd opgericht door acteur Paul Newman en coureur en autosportondernemer Carl Haas, behaalde maar liefst acht titels in de Champ Cars. In 1984 met Mario Andretti, in 1991 met Michael Andretti, in 1993 met Nigel Mansell, in 2002 met Cristiano da Matta en in 2004, 2005, 2006 en 2007 met Sebastien Bourdais. De formatie uit Illinois heeft na het samengaan van de Champ Cars en de IndyCars echter nooit goed kunnen aarden in het fusiekampioenschap. Ondanks dat het dit jaar iets beter ging met de vierde plaats in de eindklassering voor Oriol Servia en de rookietitel voor James Hinchcliffe, is Newman/Haas er dus niet ingeslaagd om het financiële plaatje rond te krijgen voor 2012.

Doornbos reed in 2009 twaalf races voor Newman/Haas in de IndyCars.

GPUpdate.

@
Een beroemd team, te vergelijken in de F1 met McLaren/Williams bijv. kan het budget niet meer rond krijgen. Dat is toch heel slecht nieuws.
Some things are too important to be left in the past.

Kootje


SDG

#41
Hopelijk raken Servia en Hinchcliffe voor volgend jaar nog ergens onder dak, want beiden zijn zeker en vast twee goede coureurs.

Wel opmerkelijk nieuws eigenlijk, aangezien er voor volgend jaar nog een splinternieuw team aangekondigd is (dat van Ed Carpenter, die afgelopen jaar nog voor Sarah Fisher Racing reed).

Franky R.

Citaat van: Kootje op 03 december 2011 - 11:45:02
Schokkend  :o


Idd.


Dat is net zoiets als dat McLaren aankondigt een jaartje geen F1 te rijden. Newman/Haas is een iconisch team in de IRL/Indycar...

SDG

Even ter herinnering voor de liefhebbers, vanavond om 18.30 uur beginnen de Indycars aan een nieuw seizoen.

Franky R.

Citaat van: SDG op 25 maart 2012 - 13:05:58
Even ter herinnering voor de liefhebbers, vanavond om 18.30 uur beginnen de Indycars aan een nieuw seizoen.


Te volgens via welke zender?