IndyCar Series

Gestart door lemans24uur, 13 juli 2009 - 12:26:09

« vorige - volgende »

SDG

Citaat van: gloudiesaurus op 04 oktober 2011 - 15:53:21
Ik kijk en volg het eerlijk gezegd ook nauwelijks, alleen als er wat Nederlanders meerijden. De Indy 500, dat is het enige wat ik echt volg.

Dit jaar is het nochtans weer behoorlijk leuk en spannend. Vorig weekend is alles weer op zijn kop gezet, doordat Franchitti weer koploper geworden is in de tussenstand, met nog één race te gaan. Spectaculaire race ook, met talloze incidenten in de pits en een millimeterzege van Ed Carpenter, zowel voor hem als voor zijn teambaas Sarah Fisher de eerste zege ooit. Maar ik heb nu eenmaal geen 'landgenoten' nodig om van goede sport te kunnen genieten...

Matthijs


Gerard

Wat een afschuwelijk bericht!
Las het gisteravond laaat op twitter

RIP Dan!!

JimPunkRawker


F1 REM
5 zeges, 16 podiums, 7 poles, 227 punten
27 zeges, 85 podiums, 29 poles, 1860 punten, 443 races


SDG

#20
Ik weet niet of het nieuwe concept voor de Indycars met gesloten achterwielen dat voor volgend jaar in voege treedt dit ongeluk had kunnen vermijden of minder dramatisch had kunnen maken, maar voor Wheldon komt het hoe dan ook te laat...  :(

Afschuwelijk ongeluk. Ik had er nog geen nieuws van gezien omdat ik de race nog van het net wilde plukken en het plezier voor mijzelf niet wilde bederven door vooraf al de uitslag te kennen. Maar nu hoeft het natuurlijk allemaal niet meer...

Senergy

Citaat van: SDG op 17 oktober 2011 - 14:33:56
Ik weet niet of het nieuwe concept voor de Indycars met gesloten achterwielen dat voor volgend jaar in voege treedt dit ongeluk had kunnen vermijden of minder dramatisch had kunnen maken, maar voor Wheldon komt het hoe dan ook te laat...  :(



Het meest ironische (niet slecht bedoeld) aan dit is dat de nieuwe Indycar moest zorgen voor meer veiligheid en mede ontwikkeld is door Wheldon, hij zal het niet meer weten of zijn ontwikkelingen hebben kunnen helpen in de veiligheid van de sport.

ow ja de rijders waren op voorhand al aan het klagen dat het circuit waarop het gebeurde eigenlijk niet geschikt is voor Indycar-races. Ze hadden dus gelijk.
You don't have to be smart to be fast, but you have to be smart to stay fast!!

Gerard

Inderdaad, Jody Scheckter wil eigenlijk dat zijn zoon stopt met deze sport
Hij vond het al helemaal niets,maar na gisteravond is het wat hem betreft genoeg..

En inderdaad, Las Vegas was een hele smalle baan, meerdere coureurs vonden het al gekkenwerk om hier uberhaubt te gaan racen

Het is triest, en zet alles en iedereen weer met beide benen op de rond... :( :'(

Kootje

Fuck  :o

Geef geen moer om de Indy series, maar dit is altijd kut om te horen.

SDG

#24
Citaat van: Gerard op 17 oktober 2011 - 16:34:09
Inderdaad, Jody Scheckter wil eigenlijk dat zijn zoon stopt met deze sport
Hij vond het al helemaal niets,maar na gisteravond is het wat hem betreft genoeg..

En inderdaad, Las Vegas was een hele smalle baan, meerdere coureurs vonden het al gekkenwerk om hier uberhaubt te gaan racen

Het is triest, en zet alles en iedereen weer met beide benen op de rond... :( :'(

Het blijft hoe dan ook een bijzonder gevaarlijk iets, dat racen op die hypersnelle ovals als Texas, Kentucky of Las Vegas, waar men continu soms echt op een paar centimeter van elkaar rijdt op topsnelheid. Bij het minste dat er dan fout gaat riskeer je gewoon zware ongelukken.

Franky R.

Citaat van: JimPunkRawker op 17 oktober 2011 - 12:54:19
Wat is er gebeurd? :-\


Saavedra tikte Hinchcliff aan in bocht 1 en spinde daarna in bocht 2. De rest van het veld kon alleen maar remmen en hopen....tevergeefs voor Wheldon.... :-\

SDG

Toen een collega van me op het werk, die de serie verder totaal niet volgt, vandaag ineens begon over de Indycars had ik al een vermoeden dat er wel eens iets ergs gebeurd zou kunnen zijn. Een beetje zoals ze in de jaren zeventig enkel over de Formule 1 spraken in het tv-journaal wanneer er weer eens een coureur verongelukt was...

SDG

Citaat van: Franky R. op 17 oktober 2011 - 20:31:54

Saavedra tikte Hinchcliff aan in bocht 1 en spinde daarna in bocht 2. De rest van het veld kon alleen maar remmen en hopen....tevergeefs voor Wheldon.... :-\

Will Power is eigenlijk ook wel door het oog van de naald gekropen als je de onboardbeelden vanuit zijn auto bekijkt.

SDG

Teambaas Michael Andretti maakte na de race overigens bekend dat Wheldon onlangs een contract had getekend om vanaf volgend jaar Danica Patrick (vertekt fulltime naar NASCAR) bij het team te vervangen. Nieuws dat Andretti na de race wellicht graag onder plezieriger omstandigheden had bekend gemaakt. Andretti Autosport was daardoor weer op volle sterkte geweest voor 2012 en we hadden ongetwijfeld nog mooie momenten beleefd met Wheldon achter het stuur. Helaas, het heeft niet mogen zijn...  :(

0634