IndyCar Series

Gestart door lemans24uur, 13 juli 2009 - 12:26:09

« vorige - volgende »

lemans24uur

Gisteren weer de IndyCar wedstrijd gezien vanuit Toronto , wat een gave wedstrijd zeg , veel spanning en absoluut niet voorspelbaar .
Dit soort races is toch veel leuker om naar te kijken dan de Formule 1 ? ::)

RadioActiveMan

Tuurlijk om de 5 ronden een pacecar die de weg blokkeert omdat er weer iemand gespind is.
Iedereen zelfde motor en chassis. Ik zie daar weinig spannends aan en vond het vroeger veel beter.
Maar dat is enkel mijn gedacht natuurlijk.  ;)

lemans24uur

Maar degene die van pole vertrekt is zeker niet altijd de winnaar maar in de F1 is dit heel vaak wel het geval wat het weer minder spannend maakt 8)

gloudiesaurus

Ik vind de indycar meer een loterij... en eigenlijk vind ik die races op de ovals sowiezo niks. En laat de huidige indycar kalender bijna helemaal uit ovals bestaan... vond het vroeger met Zanardi en Villeneuve enzo veel leuker ;)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

lemans24uur

Het aantal ovals dit seizoen is 10 en andere circuits zijn er 7 . En ja het lijkt wel eens een loterij maar dat geeft  wel de spanning in het klassement . :)

Ferrari 2010

Citaat van: lemans24uur op 13 juli 2009 - 16:52:38
Het aantal ovals dit seizoen is 10 en andere circuits zijn er 7 . En ja het lijkt wel eens een loterij maar dat geeft  wel de spanning in het klassement . :)
Ja inderdaad, maar je kan er als racer niet steeds het verschil maken. Goede rijders zullen vooraan rijden, maar niets garandeert dat de beste wint. Je moet op de juiste moment in de slipstream zitten en meer snelheid hebben dan je voorganger. Tijdens de race verandert de eerste op die ovals soms zo vaak, dat het gewoon niet te volgen is. Er is spanning in het kampioenschap maar op de baan worden de eerste 90% van de ronden eigenlijk voor niks gereden. Niet mijn ding, maar als jij het leuk vind, mij best :)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

T.Nuvolari

Volgend jaar racen ze in Amerika in dit gedrocht.





SDG

Verschrikkelijk, he? Geef mij maar de goeie ouwe Dallara van dit seizoen.

T.Nuvolari

Lijkt wel een toycar of zoiets, enorm klein zo op foto. Volgens mij klinken ze als een zwerm bijen als ze in groep voorbij komen.

JimmySPA

Hehe heel raar, vooral die achtervleugel is apart die sidepods vallen nog wel mee. Maar zal wel wennen zijn.
F1 is er de laatste jaren ook niet echt mooier op geworden...

"Racing is Life, Everything Else is Just Waiting"
http://www.youtube.com/watch?v=-l4Vqz1S0gE

SDG

#10
Citaat van: JimmySPA op 29 september 2011 - 19:31:24
Hehe heel raar, vooral die achtervleugel is apart die sidepods vallen nog wel mee. Maar zal wel wennen zijn.
F1 is er de laatste jaren ook niet echt mooier op geworden...

Ik vind de F1-auto's - afgezien van dat wat lullig uitziende kleine achtervleugeltje - er toch weer hoe langer hoe mooier uitzien. Maar die nieuwe Indycar-wagen is inderdaad een waar gedrocht.

Ga zelf de evolutie na bij (BMW/)Sauber:

2009



2010



2011





JimmySPA

Citaat van: SDG op 29 september 2011 - 21:36:53
Ik vind de F1-auto's - afgezien van dat wat lullig uitziende kleine achtervleugeltje - er toch weer hoe langer hoe mooier uitzien. Maar die nieuwe Indycar-wagen is inderdaad een waar gedrocht.

Die achtervleugel is idd erg lelijk in de F1. Maar wat ik nog lelijker vind zijn die kartwieltjes achter. Kom op die moeten 1.5 keer zo breed zijn net als vroegah!

Ik vind de nieuwe Indycar wel op die karts lijken waarmee ze dat speciale event van Massa in de winter rijden.


;D

"Racing is Life, Everything Else is Just Waiting"
http://www.youtube.com/watch?v=-l4Vqz1S0gE

gloudiesaurus

Ik vind die indy car ook spuuglelijk, hier ga ik niet aan wennen.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

T.Nuvolari

We kunnen het in Belgiƫ zo goed als niet bekijken zonder extra centen, dus...

gloudiesaurus

Ik kijk en volg het eerlijk gezegd ook nauwelijks, alleen als er wat Nederlanders meerijden. De Indy 500, dat is het enige wat ik echt volg.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is