IndyCar Series

Gestart door lemans24uur, 13 juli 2009 - 12:26:09

« vorige - volgende »

Jozef

Nu overdrijf je, 268 km/h. ;) Nog altijd sneller dan F1 in Monza, maar daar zijn er wel bochten...

Robbert65

jajaj, die vier zit heel dicht op de drie hier, ik wou tegen de 300 zeggen, maar dat staat er niet! :D
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Jehoentelaar

Citaat van: Jozef op 30 mei 2016 - 23:25:13
Nu overdrijf je, 268 km/h. ;) Nog altijd sneller dan F1 in Monza, maar daar zijn er wel bochten...

Snelheden rond 220 mijl per uur zitten omgerekend rond de 360-370 kilometer per uur. Of sloop er een typo in je post? :)

Sabai

Citaat van: Jozef op 30 mei 2016 - 23:03:47
Je rijdt met een auto, af en toe stuur je naar links, en wie na 500 mijl als eerste over de streep komt, wint. Wat valt er nog meer te snappen? :P

Dat dus. Wat is daar  nou leuk aan?

Jehoentelaar

Wat 'is' leuk bestaat niet. Wat 'vind' je leuk wel.

Sabai

Citaat van: Jehoentelaar op 31 mei 2016 - 19:59:24
Wat 'is' leuk bestaat niet. Wat 'vind' je leuk wel.

Daar valt idd niet over te discussiëren. Zouden die mensen die dat ''leuk'' vinden daar in Amerika nou ook op die Trump stemmen :p

Jehoentelaar

Nee want de IndyCar Series worden - als ik de Indy Star moet geloven - voornamelijk bekeken door democratische stemmers die wat hoger opgeleid zijn.

Ik vind het zelf overigens ook geweldig om IndyCars op ovals te zien en ik ben niet stemgerechtigd in Amerika.

Jozef

Citaat van: Jehoentelaar op 31 mei 2016 - 13:39:35
Citaat van: Jozef op 30 mei 2016 - 23:25:13
Nu overdrijf je, 268 km/h. ;) Nog altijd sneller dan F1 in Monza, maar daar zijn er wel bochten...
Snelheden rond 220 mijl per uur zitten omgerekend rond de 360-370 kilometer per uur. Of sloop er een typo in je post? :)

Nee, Robert zei gemiddeld dus ik heb de gemiddelde snelheid van de race opgezocht. Misschien is het wel relevanter om de gemiddelde snelheid van de snelste ronde op te zoeken, want in de racetijd zitten ook pitstops en safety cars of wat die yanks ook allemaal doen. :)

Jehoentelaar


Robbert65

ik zeg: volgende bladzijde ;)
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Jehoentelaar

Dit topic is wel echt een page turner inderdaad.

-Nino-

Dit weekend een mooi raceweekend in Detroit: twee races IndyCar en onder andere ook nog het United Sports Car Championship. ;)

Pancake Shield

Wat een fantastische overwinning van Newgarden. Dit is schitterend  na de zware crash van een paar weken geleden.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

sjakie

Het lijkt erop dat de Indycarseries de komende jaren in wat stabieler vaarwater terecht komen. De kalender wordt volgend jaar aangevuld met Gateway St Louis, Watkins Glen, wat dit jaar een gaatjesvuller is, keert ook weer terug. En er is sprake van dat Portland in 2018 weer op de kalender gezet wordt.

Daarmee bestaat de kalender uit enkele van de beste roadcourses: Barber, Elkhart lake, Mid Ohio, Watkins Glen en als Portland daadwerkelijk terugkeert ontbreekt eigenlijk alleen een baan als Mosport, St Jovite of Laguna Seca. Bij die laatste baan is een gevecht gaande over wie de beheerdersrechten heeft, wat kan resulteren in het opheffen van een van de klassieke Noordamerikaanse circuits.

Als we naar de ovals kijken is het wachten op een derde 500 mijler om de triple crown weer te herstellen. Fontana zou daarvoor het beste zijn maar op een of andere manier kunnen Autoclub Speedway en Indycar nooit een goede datum overeenkomen. Op het gebied van de short ovals ontbreekt Milwaukee. De week na Indy was historisch gezien het plekje van Milwaukee op de kalender maar het lijkt er op dat de dagen van de oudste baan van de wereld geteld zijn. De tribunes zouden al afgevoerd zijn.

En stratencircuits? Zit met Long Beach, St Pete, Detroit en Toronto wel goed lijkt me. Je zou Montreal kunnen toevoegen want dat is in feite ook een stratencircuit.

Op het rijdersfront waart het gerucht rond dat Newgarden volgend jaar bij Penske rijdt. Ik zou niet weten wat de waarde van het gerucht is, wel dat Penske volgend jaar een of meerdere wagens zal inzetten in IMSA, mogelijk dat een van de huidige rijders daar naartoe verkast? Daarbij heeft Montoya er geen geheim van gemaakt dat hij graag een poging gaat doen om Le Mans te winnen en dat hij de test met de Porsche 919 wel erg leuk vond...


Jozef

Montoya wil zijn Grand Slam dus? Dat zou mooi zijn. :)