Wielerseizoen 2009

Gestart door Rippie, 01 maart 2009 - 21:36:04

« vorige - volgende »

Rippie

Een nieuw wielerseizoen, een nieuw topic.

Het verbaast me dat het wielergekke Vlaanderen hier nog geen topic over heeft gemaakt. Zeker nu het traditionale openingsweekend achter de rug is. Thor Hushovld won Omloop Het Volk Het Nieuwsblad en Tom Boonen won Kuurne-Brussel-Kuurne.

De klassiekers staan binnenkort weer voor de deur en de grote rondes lijken al vooraf voor vuurwerk te zorgen met de terugkeer van Lance Armstrong (helaas?) en dopingzondaar Ivan Basso. Ook Alberto Contador, Carlos Sastre, Denis Menchov en vele anderen staan in de startblokken om vooral de Giro en de Tour te winnen.

Wat zijn jullie verwachtingen voor het seizoen?

Hier alvast de kalender van Maart

4-8 Ronde van Murcia, Spanje

8-15 Parijs-Nice, Frankrijk

11-17 Tirreno-Adriatico, Italië

21 Milaan-San Remo, Italië

25 Dwars door Vlaanderen, België

28 E3 Prijs Vlaanderen, België

29 De Brabantse Pijl, België

31-2 Driedaagse De Panne-Koksijde, België
Formerly known as MrF1 ;)

De geschiedenis is het heden, gezien door de toekomst

meatball

Ik ben vlaming maar van wielergekte heb ik geen last,deze sport is wat mij betreft wat te veel besmeurd door de renners om nog geloofwaardig te zijn.
Geef mijn portie maar aan de kat  >:(
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

RadioActiveMan

Denk je dat dat in andere sporten minder is? Qua valsspelen zijn de voorbeelden in de F1 toch ook niet meer op 10 vingers te tellen.

Supermariobros

Citaat van: Rippie op 01 maart 2009 - 21:36:04
Een nieuw wielerseizoen, een nieuw topic.

Het verbaast me dat het wielergekke Vlaanderen hier nog geen topic over heeft gemaakt. Zeker nu het traditionale openingsweekend achter de rug is. Thor Hushovld won Omloop Het Volk Het Nieuwsblad en Tom Boonen won Kuurne-Brussel-Kuurne.

De klassiekers staan binnenkort weer voor de deur en de grote rondes lijken al vooraf voor vuurwerk te zorgen met de terugkeer van Lance Armstrong (helaas?) en dopingzondaar Ivan Basso. Ook Alberto Contador, Carlos Sastre, Denis Menchov en vele anderen staan in de startblokken om vooral de Giro en de Tour te winnen.

Wat zijn jullie verwachtingen voor het seizoen?

Hier alvast de kalender van Maart

4-8 Ronde van Murcia, Spanje

8-15 Parijs-Nice, Frankrijk

11-17 Tirreno-Adriatico, Italië

21 Milaan-San Remo, Italië

25 Dwars door Vlaanderen, België

28 E3 Prijs Vlaanderen, België

29 De Brabantse Pijl, België

31-2 Driedaagse De Panne-Koksijde, België

Je bent er een aantal vergeten: De Vlaamse pijl op 7/3, Nokere koerse op 18/3 en koersen die minder van belang zijn.

Rippie

Citaat van: Supermariobros op 03 maart 2009 - 09:36:25
Citaat van: Rippie op 01 maart 2009 - 21:36:04
Een nieuw wielerseizoen, een nieuw topic.

Het verbaast me dat het wielergekke Vlaanderen hier nog geen topic over heeft gemaakt. Zeker nu het traditionale openingsweekend achter de rug is. Thor Hushovld won Omloop Het Volk Het Nieuwsblad en Tom Boonen won Kuurne-Brussel-Kuurne.

De klassiekers staan binnenkort weer voor de deur en de grote rondes lijken al vooraf voor vuurwerk te zorgen met de terugkeer van Lance Armstrong (helaas?) en dopingzondaar Ivan Basso. Ook Alberto Contador, Carlos Sastre, Denis Menchov en vele anderen staan in de startblokken om vooral de Giro en de Tour te winnen.

Wat zijn jullie verwachtingen voor het seizoen?

Hier alvast de kalender van Maart

4-8 Ronde van Murcia, Spanje

8-15 Parijs-Nice, Frankrijk

11-17 Tirreno-Adriatico, Italië

21 Milaan-San Remo, Italië

25 Dwars door Vlaanderen, België

28 E3 Prijs Vlaanderen, België

29 De Brabantse Pijl, België

31-2 Driedaagse De Panne-Koksijde, België

Je bent er een aantal vergeten: De Vlaamse pijl op 7/3, Nokere koerse op 18/3 en koersen die minder van belang zijn.
Had gewoon een lijstje overgenomen, vandaar.

Maar als we toch volledig willen zijn:
6-8 maart Driedaagse van West-Vlaanderen
7 maart Montepaschi Eroica

:P

Nog mensen die de koers hebben bezocht of gaan bezoeken?
Formerly known as MrF1 ;)

De geschiedenis is het heden, gezien door de toekomst

Supermariobros

Volledige kalender voor maart:

4/3 Memorial Samyn   
6/3 - 8/3 Driedaagse van West-Vlaanderen   
7/3 De Vlaamse Pijl   
7/3 Eroica   
8/3 - 15/3 Paris - Nice   
11/3 - 17/3 Tirreno-Adriatico   
15/3 Omloop van het Waasland   
15/3 Paris-Troyes   
18/3 Nokere-Koerse   
21/3 Milaan - Sanremo   
22/3 Ronde van het Groene Hart   
22/3 Cholet - Pays De Loire   
23/3 - 27/3 Ronde van Castilla y Leon   
24/3 - 28/3 Internationale wielerweek Coppi e Bartali   
25/3 Dwars door Vlaanderen   
28/3 - 29/3 Internationaal wegcriterium   
28/3 E3 Prijs Vlaanderen   
29/3 De Brabantse Pijl   
29/3 GP Llodio   
31/3 - 2/4 Driedaagse De Panne - Koksijde

@ Rippie: Zo te horen bezoek je regelmatig wielerwedstrijden?

Rippie

Citaat van: Supermariobros op 04 maart 2009 - 10:16:39
@ Rippie: Zo te horen bezoek je regelmatig wielerwedstrijden?
Nee, daar heb ik helaas niet de tijd voor. Enkel de Ronde van het Groene Hart zal ik bezoeken, omdat dat lekker vlakbij is. Maar er komt een dag dat ik de Vlaamse koersen ga bezoeken.  :)
Formerly known as MrF1 ;)

De geschiedenis is het heden, gezien door de toekomst

Eric

het enige van wielrennen dat ik soms bekijk is de ronde van Frankrijk.

Bij wielrennen is het altijd leuk eigenlijk...altijd zit je met de vraag welke ploeg deze keer gaat betrapt worden. Dit jaar gok ik op de ploeg van Armstrong, de Fransen willen hem uiteindelijk te grazen nemen he.
De eerste aan de meet krijgt een gratis lijntje.  ;D 8)

Hamilton MASTER

Ach het is altijd wat ...

Ik geloof niet meer in een cleane wielersport.
Een patiënt van mij had ooit een functie binnen of heel dicht bij rabobank. Hij kende renners zat die eraan zaten binnen de ploeg. Zelfs eentje die nu nog moest nemen omdat hij er simpelweg niet genoeg van kreeg. Namen wou hij niet noemen.

Of hij volledig de waarheid spreekt weet ik natuurlijk niet; maar denk wel dat er ergens een bron van waarheid in schuilt.

Over dit seizoen:

Boonen is goed bezig; Ballan en Cancellara heb ik voorlopig nog niet gezien of gehoord.
Voor San-Remo is Freire al uitgeschakeld met een hardnekkige blessure dus de kansen van Boonen groeien toch al iets.

Het zal vooral wennen worden zonder Bettini. Hij zal toch gemist worden in het peloton.



Rippie

En wie gaat de Ronde van Vlaanderen winnen? Boonen? Of toch Pozzato? Of worden de beide topfavorieten verrast door een outsider als Haussler of Maaskant?
Formerly known as MrF1 ;)

De geschiedenis is het heden, gezien door de toekomst

gloudiesaurus

Ik denk toch Boonen... hij heeft nu wat zon gezien he ;)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Supermariobros

Ik ga voor de man in vorm: Pozzato

Jasper

Ik vind het enorm belachelijk en arrogant dat Boonen niet meegespurt heeft voor de tweede/derde plaats...

_Makke_

Citaat van: Jasper op 06 april 2009 - 14:22:34
Ik vind het enorm belachelijk en arrogant dat Boonen niet meegespurt heeft voor de tweede/derde plaats...

Had je iets anders verwacht dan? Het is niet de eerste keer dat hij niet meespurte voor een ereplaats, lijkt me eigenlijk totaal niet arrogant. Voor Boonen telt maar één plaats, dat is de eerste, net als voor zovele toppers. Komt daar nog eens bij dat hij met goede benen vastzat in het ploegenspel, zal op die moment ook wel voor wat frustratie gezorgd hebben.

Jasper

Als je maar voor één plaats rijdt, wil dat dus zeggen dat je jezelf te goed vindt voor de tweede plaats, en ja, dat vind ik arrogant.