Masters of F3 topic

Gestart door gloudiesaurus, 24 januari 2009 - 16:16:09

« vorige - volgende »

gloudiesaurus

Citaat13 EN 14 JUNI 2009: MASTERS OF FORMULA 3 TERUG OP CIRCUIT PARK ZANDVOORT
Zandvoort, 23 januari 2009

Na twee jaar afwezigheid zal de Masters of Formula 3 dit jaar terugkeren naar Circuit Park Zandvoort. Het prestigieuze evenement, dat in 1991 voor het eerst plaatsvond op de Zandvoortse piste, moest de afgelopen twee edities noodgedwongen worden georganiseerd op het Belgische Circuit van Zolder. Echter de negentiende editie van de Masters of Formula 3 vindt op 13 en 14 juni 2009 weer plaats waar het thuis hoort: op Circuit Park Zandvoort!

De Masters of Formula 3 is het evenement bij uitstek waar de beste Formule 3-coureurs uit het Brits Formule 3 kampioenschap en de Formule 3 Euroseries tegen elkaar strijden om te bepalen wie de beste Formule 3-rijder is: de Master of Formula 3. De internationale F3-confrontatie geniet wereldwijde bekendheid en wordt nauwlettend gevolgd door raceteams uit de GP2-series, World Series by Renault, A1GP en de Formule 1. Zo bereikten David Coulthard, Christian Klien en Takumo Sato, Lewis Hamilton en Jos Verstappen, mede dankzij hun zege tijdens de Masters of Formula 3, de Formule 1.

Erik Weijers, C.O.O. van Circuit Park Zandvoort, is verheugd over de terugkomst van de Masters of Formula 3: "Vanzelfsprekend zijn wij sinds de uitspraak van de Raad van State in 2007 druk bezig geweest om de Masters of Formula 3 weer op Circuit Park Zandvoort te organiseren. Het evenement is in 1991 in Zandvoort ontstaan en heeft inmiddels een rijke traditie opgebouwd. De afgelopen twee edities hebben wij vanwege de geluidsnormen in Nederland moeten uitwijken naar het Belgische Zolder. Dat was een goed alternatief, maar alle teams en fans waren het met elkaar eens: de Masters of Formula 3 hoort thuis op Zandvoort. Het belooft 13 en 14 juni een ouderwets racespectakel te worden."

Naast het DTM evenement van 17 t/m 19 juli is de Masters of Formula 3 het tweede internationale evenement op de kalender van Circuit Park Zandvoort. De A1GP World Cup of Motorsport komt in 2009 niet naar de duinenpiste. De organisatie van de wereldberoemde landencompetitie heeft besloten haar wereld-omvattende kalender anders te gaan indelen en haar nieuwe seizoen dit najaar niet in Europa te starten, maar pas in het voorjaar 2010 in Europa af te sluiten. Zandvoort die traditioneel als openingswedstrijd van de A1GP gold, zal daarom pas in het voorjaar 2010 op de kalender terugkeren.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Martin


gloudiesaurus

Ik wil er ook heen... alleen het is jammer dat dan ook de 24 uur van Le Mans plaats vind. Ik zat eraan te denken om dit jaar voor het eerst ook eens naar de 24'en te gaan kijken :)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Martin

Citaat van: gloudiesaurus op 24 januari 2009 - 20:10:55
Ik wil er ook heen... alleen het is jammer dat dan ook de 24 uur van Le Mans plaats vind. Ik zat eraan te denken om dit jaar voor het eerst ook eens naar de 24'en te gaan kijken :)

Moet je doen Peter. Le Mans is een ervaring op zich. Ik was er in 1998 of 1999, ik weet het niet meer zeker.
Maar 's nachts slapen kan je wel of niet!!! Ik wel. Spannend, nee. Een keer moeten meemaken, ja.
Maak je afweging en dan veel plezier. ;)

gloudiesaurus

Bij de masters ben ik vele malen geweest... Ik vond het altijd een topevenement alleen de laatste keer vond ik wat minder. Ik weet niet waarom, het was in juni. Het weer was wat minder en er was geen leuke bijprogramma zoals bijv. een F1-demo. Viel me wel op dat het stukken minder druk is. Ik ben bang dat de race na het uitstapje naar Zolder veel van zijn glans verloren heeft.

Misschien toch maar Le Mans eens proberen dan :)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Ferrari 2010

Hier heeft dat programma geen naam en als de BGTC, BRL of BTCS er niet bij zitten kun je het bijna onmiddelijk vergeten om grote aantallen toeschouwers te trekken. Dus dan blijven vooral de Nederlanders en de die-hards over. Verder was het wel georganiseerd door zandvoort als ik me niet vergis, dus dat er geen F1-demo was lag allessinds niet aan zolder :) En juni is uiteraard een slechte maand, vanwege de examens...
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

janke

Ga ik met mijn zoontje zeker heen. Gelukkig terug op Zandvoort. Waar het moet zijn. Ben vaak naar Le Mans geweest met vrienden, dit jaar wordt het Zandvoort.
Some things are too important to be left in the past.

gloudiesaurus

CitaatNo.   Driver   Nat.   Team   Car/Engine
1   Markus Pommer   GER   Motopark   Dallara F315 Volkswagen
2   Sérgio Câmara   BRA   Motopark   Dallara F314 Volkswagen
3   Sam Macleod   GBR   Motopark   Dallara F315 Volkswagen
4    Nabil Jeffri   MYS   Motopark   Dallara F314 Volkswagen
5   Mahaveer Raghunathan   IND   Motopark   Dallara F315 Volkswagen
7   Antonio Giovinazzi   ITA   Jagonya Ayam with Carlin   Dallara F315 Volkswagen
8   George Russell   GBR   Carlin   Dallara F312 Volkswagen
9   Callum Ilott   GBR   Carlin   Dallara F312 Volkswagen
11   Ryan Tveter   USA   Jagonya Ayam with Carlin   Dallara F312 Volkswagen
15   Alessio Lorandi   ITA   Van Amersfoort Racing   Dallara F312 Volkswagen
16   Arjun Maini   IND   Van Amersfoort Racing   Dallara F312 Volkswagen
17   Felix Serralles   PRI   Jo Zeller Racing   Dallara F312 Mercedes
21   Li Zhi Cong   CHN   Fortec Motorsport   Dallara F312 Mercedes
22   Pietro Fittipaldi   BRA   Fortec Motorsport   Dallara F312 Mercedes
24   Raoul Hyman   ZAG   Team West-Tec F3   Dallara 314 Mercedes
25   Yarin Stern   ISR   Team West-Tec F3   Dallara F314 Mercedes
26   Dennis Olsen   NOR   Three Bond with T-Sport   Dallara F312 Tomei
27   Julio Moreno   ECU   Three Bond with T-Sport   Dallara F312 Neil Brown
28   To be advised      Double R Racing   Dallara F 313 Mercedes
29   To be advised      Double R Racing   Dallara F312 Mercedes

Hier het startveld voor de Masters of Formula 3 voor aankomend weekend op Zandvoort.
Nog mensen die gaan kijken?
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jehoentelaar

Achttien namen valt alleszins mee maar een relevant evenement is het al jaren niet meer. Misschien dat ik de ADAC GT-race even kom bekijken op zaterdag.

gloudiesaurus

Citaat van: Jehoentelaar op 14 september 2015 - 22:27:46
Achttien namen valt alleszins mee maar een relevant evenement is het al jaren niet meer. Misschien dat ik de ADAC GT-race even kom bekijken op zaterdag.

18? Ik tel er 29.
Is al een stuk meer dan vorig jaar. Maar ik mis toch wel enkele grote namen in de Formule 3 -wereld.
Bijv. een Rosenqvist, Lecrerc, Dennis, Stroll??

Nee de echte grote namen laten het evenement tegewoordig links liggen. Dat was vroeger wel anders. Jammer...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Matthijs

Citaat van: gloudiesaurus op 15 september 2015 - 02:01:06
18? Ik tel er 29.
Tel nog maar eens goed... Het is 18 of 20 als je de laatste twee van Double R meetelt.

Perton

Zonder Prema en Mücke kan je het evenement natuurlijk net zo goed niet houden, of er nou 18, 20 of 29 deelnemers zijn.

Jehoentelaar

Citaat van: gloudiesaurus op 15 september 2015 - 02:01:06
Citaat van: Jehoentelaar op 14 september 2015 - 22:27:46
Achttien namen valt alleszins mee maar een relevant evenement is het al jaren niet meer. Misschien dat ik de ADAC GT-race even kom bekijken op zaterdag.

18? Ik tel er 29.
Is al een stuk meer dan vorig jaar. Maar ik mis toch wel enkele grote namen in de Formule 3 -wereld.
Bijv. een Rosenqvist, Lecrerc, Dennis, Stroll??

Nee de echte grote namen laten het evenement tegewoordig links liggen. Dat was vroeger wel anders. Jammer...

Kijk eens naar de startnummers.

Matthijs

Citaat van: Perton op 15 september 2015 - 13:59:13
Zonder Prema en Mücke kan je het evenement natuurlijk net zo goed niet houden, of er nou 18, 20 of 29 deelnemers zijn.
Vorig jaar was het zo dat teams van de Euroseries niet eens mee mochten doen ivm afwijkend reglement. Zal dit jaar ook wel zo zijn. Ja, dan is de Masters echt ten dode opgeschreven.

gloudiesaurus

Citaat van: Jehoentelaar op 15 september 2015 - 14:29:33
Citaat van: gloudiesaurus op 15 september 2015 - 02:01:06
Citaat van: Jehoentelaar op 14 september 2015 - 22:27:46
Achttien namen valt alleszins mee maar een relevant evenement is het al jaren niet meer. Misschien dat ik de ADAC GT-race even kom bekijken op zaterdag.

18? Ik tel er 29.
Is al een stuk meer dan vorig jaar. Maar ik mis toch wel enkele grote namen in de Formule 3 -wereld.
Bijv. een Rosenqvist, Lecrerc, Dennis, Stroll??

Nee de echte grote namen laten het evenement tegewoordig links liggen. Dat was vroeger wel anders. Jammer...

Kijk eens naar de startnummers.

Klopt... toch een mager veld dus.
Jammer van dit evenement  >:(

Vorig jaar had het ook te maken met een EuroF3 race in Rusland, teams waren toen al onderweg naar Rusland en konden niet in Zandvoort racen.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is