Alonso naar Ferrari

Gestart door Martin, 26 november 2008 - 20:14:21

« vorige - volgende »

F_A_Diaz

Als jij niet gemotiveerd bent om vandaag naar je werk te gaan, heb je dan wel of geen zin?
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Ferrari 2010

#31
Citaat van: F_A_Diaz op 02 december 2008 - 10:23:59
Als jij niet gemotiveerd bent om vandaag naar je werk te gaan, heb je dan wel of geen zin?
Dat weet je niet. Je kan gewoon geen doel hebben vandaag, omdat je niets te doen hebt. Als je morgen weer wel een uitdaging hebt, heb je terug motivatie. De zin om een doel te halen is er steeds geweest, de motivatie om er ook voor te gaan wanneer je niet kan winnen, niet.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Folkert

Citaat van: Ferrari 2008 op 02 december 2008 - 13:36:03
Citaat van: F_A_Diaz op 02 december 2008 - 10:23:59
Als jij niet gemotiveerd bent om vandaag naar je werk te gaan, heb je dan wel of geen zin?
Dat weet je niet. Je kan gewoon geen doel hebben vandaag, omdat je niets te doen hebt. Als je morgen weer wel een uitdaging hebt, heb je terug motivatie. De zin om een doel te halen is er steeds geweest, de motivatie om er ook voor te gaan wanneer je niet kan winnen, niet.
Inderdaad, motivatie is nodig om goed te presteren. In mijn ogen heb je bij motivaatie problemen nog steeds zin, maar je gaat met moeite omdat je je doel niet kan halen of omdat de omstandigheden verkeerd zijn.
Trotse vader van Rosalie(L)

F_A_Diaz

Dus heb je geen zin meer om je best te doen want je kan toch niet winnen, dat is eigenlijk wat jezelf zegt.

Als je je doel niet kan bereiken, moet je dat doel bijstellen. Er zijn minimaal 15 coureur die vooraf weten dat ze geen WK worden, die kunnen zichzelf toch ook motiveren.

Motivatieproblemen komen vandaan uit het gevoel niet happy te zijn met datgene wat je op dat moment doet, bijkomend gevolg is dat je met tegenzin naar je werk gaat.

Je kan niet ongemotiveerd zijn en zonder tegenzin naar je werk gaan, dat bestaat niet.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Folkert

Citaat van: F_A_Diaz op 02 december 2008 - 15:38:14
Dus heb je geen zin meer om je best te doen want je kan toch niet winnen, dat is eigenlijk wat jezelf zegt.

Als je je doel niet kan bereiken, moet je dat doel bijstellen. Er zijn minimaal 15 coureur die vooraf weten dat ze geen WK worden, die kunnen zichzelf toch ook motiveren.

Motivatieproblemen komen vandaan uit het gevoel niet happy te zijn met datgene wat je op dat moment doet, bijkomend gevolg is dat je met tegenzin naar je werk gaat.

Je kan niet ongemotiveerd zijn en zonder tegenzin naar je werk gaan, dat bestaat niet.
Je best niet doen en geen zin hebben zijn 2 totaal verschillende dingen.

Bestaat wel. Je kan nog steeds wel leuk vinden het werk te doen, maar je stopt er minder emotie, gevoel, tijd of enthiosastme in. En die andere 15 coureurs hebben niets met elkaar te maken als het gaat om motiveren of gemotiveerd zijn.


Zie motiveren als een extra middeltje of extra gevoel om beter je best te doen. Geen zin hebben is het helemaal niet meer leuk vinden.




Maar goed, realiseer me nu ineens dat het niet meer over Alonso en Ferrari gaat.
Trotse vader van Rosalie(L)

Wizard

Waarom staat het hier als feit vermeldt? Het is nog steeds een gerucht van de Spaanse en niet al te betrouwbare AS.

Folkert

Citaat van: Wizard op 02 december 2008 - 17:29:04
Waarom staat het hier als feit vermeldt? Het is nog steeds een gerucht van de Spaanse en niet al te betrouwbare AS.
Volgens mij word het ook als gerucht geschreven als ik de intentie van het bericht goed begreep.
Trotse vader van Rosalie(L)

Wizard

Citaat van: Burorri op 03 december 2008 - 02:00:40
Citaat van: Wizard op 02 december 2008 - 17:29:04
Waarom staat het hier als feit vermeldt? Het is nog steeds een gerucht van de Spaanse en niet al te betrouwbare AS.
Volgens mij word het ook als gerucht geschreven als ik de intentie van het bericht goed begreep.

Ik doel op de topictitel: Alonso naar Ferrari. Ik zou een vraagteken hebben geplaatst omdat het enkel een gerucht betreft en geen feit is.

Folkert

Misschien foutje van topic starter, of het begin van een carriere in roddeljournalistiek.  ;D
Trotse vader van Rosalie(L)

Ferrari 2010

Citaat van: Burorri op 03 december 2008 - 17:15:20
Misschien foutje van topic starter, of het begin van een carriere in roddeljournalistiek.  ;D
Je hebt het over Martin hé, dat is niet het begin, dat is het enorm ver gevorderde stadium van roddeljournalistiek :) ;D ;D ;)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Martin

Citaat van: Ferrari 2008 op 03 december 2008 - 22:58:06
Citaat van: Burorri op 03 december 2008 - 17:15:20
Misschien foutje van topic starter, of het begin van een carriere in roddeljournalistiek.  ;D
Je hebt het over Martin hé, dat is niet het begin, dat is het enorm ver gevorderde stadium van roddeljournalistiek :) ;D ;D ;)

Zowel het weekblad Prive als Story hebben me benaderd voor een baan op hun redactie. 8)

Folkert

Citaat van: Martin op 04 december 2008 - 22:34:07
Citaat van: Ferrari 2008 op 03 december 2008 - 22:58:06
Citaat van: Burorri op 03 december 2008 - 17:15:20
Misschien foutje van topic starter, of het begin van een carriere in roddeljournalistiek.  ;D
Je hebt het over Martin hé, dat is niet het begin, dat is het enorm ver gevorderde stadium van roddeljournalistiek :) ;D ;D ;)

Zowel het weekblad Prive als Story hebben me benaderd voor een baan op hun redactie. 8)

mmm, gaan die bladen ook al zo laag om aan non-info te komen? :o
Trotse vader van Rosalie(L)

Ferrari 2010

Citaat van: Martin op 04 december 2008 - 22:34:07
Citaat van: Ferrari 2008 op 03 december 2008 - 22:58:06
Citaat van: Burorri op 03 december 2008 - 17:15:20
Misschien foutje van topic starter, of het begin van een carriere in roddeljournalistiek.  ;D
Je hebt het over Martin hé, dat is niet het begin, dat is het enorm ver gevorderde stadium van roddeljournalistiek :) ;D ;D ;)

Zowel het weekblad Prive als Story hebben me benaderd voor een baan op hun redactie. 8)
Zie je wel, roddeljournalistiek :)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Folkert

#43
Alonso en Ferrari. Volgens mij is er bij deze transfer meer zaken in de zak heeft dan op het eerste oog lijkt.

namelijk: Als Alonso bij Ferrari komt rijden, gaat hij denk ik Nr1 status eisen. Komt hij dus bij Ferrari, is hij eerste rijder. Wie word dan de beste 2de rijder?

Kimi? Heeft ook al een titel opzak en heeft al bewezen een van de beste coureurs te zijn van dit moment. (voornamelijk bij zijnMclaren jaren.) AFgelopen jaar was tegenvallend, maar denk dat Kimi met een goede auto in 2009 weer voor aan staat. Maar zou Kimi een 2de coureur willen zijn? Ik denk namelijk dat hij minstens even snel is als Alonso en als hij 2de coureur is, laten zien dat Alonso misschien niet de enige coureur is die voor de titel gaat. Het zou Kimi zeker helpen een extra motivatie te geven. Kimi en Alonso zouden volgens mij ook een goed duo vormen denk ik, aangezien Alonso een wat getemperd mannetje is, is Kimi de coole van de 2 en dat zou nog wel eens goede combo zijn. En allebei zijn het bloedsnelle jongens, al is Alonso wat foutlozer.

Massa? Heeft nog geen titel opzak, al scheelde het vorig jaar weinig. Is soms een bloedsnelle coureur en moet zeker reking mee worden gehouden. Maar hij mist dat beetje extra wat van Alonso, Kimi en Hamilton een kampioen maakt. Reed vorig jaar zeer sterk jaar. Heeft dit jaar meerdere keren laten zien dat hij beter coureur is dan ik had verwacht,  maar heeft dankzij falen van Ferrari en ook dankzij eigen fouten de titel niet gehaald. Juist dit jaar had hij zijn slag kunnen slaan als hij zelf wat minder fouten had gemaakt. (dat is natuurlijk buiten Ferraris fouten om, want dat heeft niks met de rijder zelf te maken.) Massa zou voor Alonso en Ferrari een betere keus zijn voor 2de coureur, alleen denk ik niet dat Massa dat zou willen. Maar denk ook niet dat Massa zich boven of op gelijke hoogt kan rijden van Alonso.
Daarnaast heb je dan een Braziliaan en een Spanjaard in 1 team, beide temperamentvol en ik weet niet of dat een goed idee is en of dat uberhaubt goed samen gaat. Maar goed, dat is een idee wat ik heb, en dat wil niet zeggen dat het waar is.

Daarom denk ik dat er nog 3de optie is: Zowel Massa als Kimi verlaten in 2011 Ferrari. Massa gaat naar Toyota of Honda(als beide teams nog bestaan en in welke mate ze dan nog Toyota of Honda zijn.) En Kimi zou wel eens met Alonso kunnen ruilen en naar Renault gaan. Zelfs een mogenlijkheid dat hij weer terug gaat naar Mclaren sluit ik niet uit.
Maar wie zou er dan naast Alonso komen te rijden? Vettel word door velen ook al gelinkt met Ferrari en ook als als toekomstige kampioen en de nieuwe Schumacher. (dat laatste is natuurlijk onzin, maar dat ter zijde.) Is Vettel inderdaad zo goed als iedereen denkt? Is hij inderdaad net zoals Hamilton een wonderboy en zou ook hij de titel hebben gehaald in zijn 1ste of 2de jaar als hij in een top auto zou hebben gereden?
In 2011 gaat hij zijn 4de volledige jaar in en is hij gerijpt als een coureur. Dan heb je weer 2 supertalenten bij elkaar in de auto. 1 oude rot en 1 jong talent. Alonso heeft volgens mij nog wel wat moeite met snel jong talent.
Nee, dan denk ik dat het beste is dat er een redelijk ervaren rijder naast Alonso moet gaan rijden, die veel wagen inzicht heeft, maar echt de 2de viool wil spelen.
Trotse vader van Rosalie(L)