GPPits.net zoekt schrijftalent!

Gestart door gloudiesaurus, 07 december 2008 - 16:11:13

« vorige - volgende »

gloudiesaurus

Het is heel moeilijk om in Nederland professioneel te werken. De markt is erg klein en de concurrentie groot  :)
Laten we het er maar op houden dat er verschillende sites zijn met verschillende charmes.

Ons forum is natuurlijk wel het gezelligst  ;)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Racingnews365

Mee eens. Zowel met bovenstaande reactie als met de kritieken die er te lezen zijn.

Formule 1 wordt in het moderne, digitale tijdperk door een select clubje aan sites serieus vormgegeven. Dat zijn de sites met de bronnen, met de reporters op locatie etc. Daarnaast zijn er veel hobby sites die graag het nieuws mededelen en daar ik gebruik maken van de grotere sites en social media.

Niets mis mee, we bereiken allemaal een doelgroep. Leven zou saai zij. Als er maar twee sites in Nederland over zouden blijven! Zelf probeer ik met regelmaat voor mijn eigen site interviews te organiseren en dat valt biet mee. Heb je een afspraak: gaat ie niet door, heb je een terugbelafspraak  hoor je niets meer.

Ik denk dat er twee soorten 'hobby' sites zijn: zij die de grote sites respecteren in een internationale omgeving en ook aan bronvermelding doen, en zij die klakkeloos alles kopiëren en op internet pleuren. Daarnaast vind ik dat een site ook iets uit moet stralen, een eigen gezicht moet hebben en een eigen mening.

Ik denk dat je dat hier op de pits wel terug kunt vinden.
Fan, volger en journalist van/over formule1, motogp, Dakar.

Leroy

De pits is veruit het leukste forum... er zijn verschillende sites waar die nieuws delen zoals een f1today raceexpress en formule1.nl waar je onder kan reageren... maar de pits blijft de leukste site met daarbij het meest actieve "ECHTE" forum ... waar veel goede informatie gedeeld word... zowel door de discussiërende leden als door de redactie etc.

gloudiesaurus

Dank Leroy voor het compliment!

En hier kan je over alles discussiëren, niet alleen over de nieuwsartikelen  :)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

FolkertE

Citaat van: Leroy op 17 april 2015 - 11:43:40
De pits is veruit het leukste forum... er zijn verschillende sites waar die nieuws delen zoals een f1today raceexpress en formule1.nl waar je onder kan reageren... maar de pits blijft de leukste site met daarbij het meest actieve "ECHTE" forum ... waar veel goede informatie gedeeld word... zowel door de discussiërende leden als door de redactie etc.
Ja, ik heb jou ook paar keer op Formule1.nl gezien, maar dat niveau is echt bedroevend laag. Het valt me op dat op fora waar FB of mailaccounts word gebruikt om te posten, mensen veel sneller en vaker beledigend worden. Maar dan ook echt beledigend.
En ik ben hier al sinds 2008? en hier word met veel meer respect naar elkaar gesproken, ook al loopt het soms hoog op en gaat het wat te ver. Maar daar hebben we de moderators voor.

Leroy

CitaatDank Leroy voor het compliment!
Alstu!

CitaatJa, ik heb jou ook paar keer op Formule1.nl gezien, maar dat niveau is echt bedroevend laag. Het valt me op dat op fora waar FB of mailaccounts word gebruikt om te posten, mensen veel sneller en vaker beledigend worden. Maar dan ook echt beledigend.
Jup... de facebook account websites zijn bedroevend... al moet ik zeggen dat een F1today ook zeer slecht is bij de reacties... (vele male hoger dan formule1.nl kwa mensen die reageren... maar laag niv. kwa reacties...)

voordeel van dit soort fora is inderdaad de mod's en admin's ... grote pluim voor ze ;) maar ook voor rest dat reageert op het forum... want we maken het met elkaar uiteraard gezellig!

Arthur

Wat ik waardeer is dat hier genuanceerde reacties geplaatst worden en geen onzinnig gezwets. Respect voor elkaar en ja, soms lopen de temperaturen op maar altijd komt het weer tot een acceptabel niveau. Net zoals een motor zeg maar.... Kortom, het zegt genoeg dat ik nog steeds actief ben op dit forum ;)
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Miguel

Een forum kost moeite om te registreren, te bezoeken en om het juiste topic te vinden, plus er is sociale controle. Dat is het verschil met reactiesystemen onder artikelen. Dat soort secties zijn doorgaans toch wel het afvoerputje van het internet.
Peace out yo.

Fietser

Misschien vreemd hier (en niet op zijn plek), maar even iets over het (half)broertje van Lewis Hamilton, Nick. Behalve dat hij aan een hersenverlamming leed, weet ik weinig van hem. Wel zie ik dat hij 'er' altijd bij is. Ieder raceweekend bevindt Nick zich ergens in of rond de pits. En daarbuiten zal hij zich ook wel vaak ophouden in de nabijheid van zijn beroemde broer. Sterker: ik kan me zo voorstellen dat hij zijn halve leven ophangt aan broer Lewis. De jongen maakt wereldreizen - wellicht business class -,  verblijft in de duurste hotels, geniet van de teamcatering, zit aan tijdens de meest sjieke etentjes, heeft de allerbeste plekken om races, kwalificaties en testritten van nabij mee te maken, praat en grapt met beroemdheden. Daarnaast heeft (of had?) hij een eigen bescheiden racecarrière, waarbij het sterrendom van zijn broer ongetwijfeld van pas kwam. Het zou me dan ook niet verbazen als Nick gewoon 'in het contract' van Lewis zit. Zoiets als: wie mij wil moet ook Nick faciliteren. Allemaal prima.
Mijn vraag/voorstel is nu: wanneer verschijnt er eens een boek of andere publicatie over (of van?) hem. Nick Hamilton kan door zijn zeer bevoorrechte positie waarschijnlijk alle ins and outs geven over het raceleven van zijn broer, zijn familie en andere relaties en over de teams die hij van binnenuit meemaakt(e). En wellicht heeft deze jongeman zelf heel veel te melden, is hij karakteristiek en/of kleurrijk. Kortom, Nick Hamilton is een intrigerend 'vertrekpunt'. Welke journalist/auteur pakt zijn/haar kans?

Uhh, nee ik niet. Heb andere projecten.

Kootje

Wellicht dat dat allang geprobeerd is, maar Nick niet wenst mee te werken. :-\

Perton

Fietser, ik kan zien dat je de racecarrière van Nick niet volgt ;). Hij heeft namelijk zijn eerste BTCC-test gehad en zal later dit jaar ook nog wat races rijden.

Overigens denk ik niet dat een insight in het leven vanuit Nick erg spectaculair zou zijn, ik denk namelijk dat hij juist heel terughoudend zou zijn, juist misschien omdat Lewis (voor zover ik kan beoordelen) een erg goede, lieve broer is. Dus het zou dan een eenzijdig erg positief verhaal worden, waar ik persoonlijk niet zo heel veel behoefte aan zou hebben.

Fietser

Citaat van: Perton op 21 mei 2015 - 18:08:26
Fietser, ik kan zien dat je de racecarrière van Nick niet volgt ;). Hij heeft namelijk zijn eerste BTCC-test gehad en zal later dit jaar ook nog wat races rijden.

Klopt Perton. Ik heb Nick niet gevolgd.  (Datzelfde geldt overigens voor 99.9999999 procent wat er in de wereld gaande is.) Maar als ik hem zo zie staan in de pits denk ik altijd: wie is hij, wat doet hij, wat gaat er door hem heen? Mogelijk heeft hij niets te melden, is-ie saai, maar wie weet is hij heel scherpzinnig, geestig of op een andere manier bijzonder. Kortom: ik ben een tikkie benieuwd naar deze Nick Hamilton. Human interest, zeg maar.

Perton

Ik ook wel, maar verwacht er alleen niet veel van om wat ik net ook noemde.

Miguel

Dat boek sla ik dan maar even over.
Peace out yo.

NielsD

Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna