Olympische Spelen

Gestart door Supermariobros, 29 juli 2008 - 19:57:19

« vorige - volgende »

Martin


TheIceman

Citaat van: Martin op 09 augustus 2008 - 15:10:33
Judoka Ruben Houkes.
Ja, maar wat een overmacht van die Koreaan zeg. Vijf keer in vijf wedstrijden winst via Ippon. Wat een overmacht

Jasper

Citaat van: Martin op 09 augustus 2008 - 09:59:26
Citaat van: The REAL BUTTON  Freak op 08 augustus 2008 - 23:00:40
Citaat van: Martin op 08 augustus 2008 - 20:36:25
Citaat van: Ferrari 2008 op 08 augustus 2008 - 19:44:05
Tsja, ik begrijp China wel, het loopt allemaal niet zo slecht zoals het er nu is. Alles loopt op wieltjes. Begrijp me niet verkeerd, ik keur de situatie daar niet goed, maar niemand kan ontkennen dat de Chinese overheid de touwtjes goed in handen heeft ...

Natuurlijk hebben ze de touwtjes goed in handen, zeggen de leiders A en jij zegt B, dan heb je een probleem.
Waar zijn de meeste doodstraffen? In China. Waar zijn de meeste gedwongen abotussen? In China.
Ik ga wel kijken maar met gemengde gevoelens.

Die doodstraf is er in sommige Amerikaanse staten ook, In sommige staten mag je ook niet alles dragen van kleding en zo zijn er nog honderden voorbeelden. Bush moet zen smoel houden en een s kijken naar zen eigen apenland.

Ik ben zeker geen moraalridder maar in Amerika ga je niet de gevangenis in om een politieke uitspraak.
En de doodstraf is daar alleen voor moordenaars. Niet voor disidenten tegen de staat.
Kijk, daar zit het verschil.

Het één kind per gezin beleid vindt ik wel goed, er zijn al genoeg Chinezen, maar heb je een ongelukje is er een verplichte abortus.
En vergeet Tibet niet.
Vandaar dat ik met gemengde gevoelens ga kijken.

En de USA is geen apenland. Ik ben er al zo vaak op vakantie geweest, het is een prachtland.
Politiek gezien misschien niet maar daar bemoei ik me niet mee als ik daar ben.

Ja, maar dit is een topic over de Olympische Spelen, niet over China of over mensenrechten. Ik ben altijd bereid om over zo'n dingen te discussiëren. Maar de Olympische Spelen zijn er om zo'n dingen even te vergeten.

Wat mij voornamelijk stoort is de hypocrisie van het Westen door de Olympische Spelen te gebruiken (misbruiken?) om de problemen in China aan te kaarten. De Spelen mogen daar geen aanleiding voor zijn, die problemen moeten ALTIJD aangekaart worden. Voor de Spelen was er niemand die ernaar kraaide en na de Spelen zal de storm waarschijnlijk ook weer gaan liggen. En dat vind ik dan heel triest...

Martin

Citaat van: Jasper op 10 augustus 2008 - 01:08:37
Citaat van: Martin op 09 augustus 2008 - 09:59:26
Citaat van: The REAL BUTTON  Freak op 08 augustus 2008 - 23:00:40
Citaat van: Martin op 08 augustus 2008 - 20:36:25
Citaat van: Ferrari 2008 op 08 augustus 2008 - 19:44:05
Tsja, ik begrijp China wel, het loopt allemaal niet zo slecht zoals het er nu is. Alles loopt op wieltjes. Begrijp me niet verkeerd, ik keur de situatie daar niet goed, maar niemand kan ontkennen dat de Chinese overheid de touwtjes goed in handen heeft ...

Natuurlijk hebben ze de touwtjes goed in handen, zeggen de leiders A en jij zegt B, dan heb je een probleem.
Waar zijn de meeste doodstraffen? In China. Waar zijn de meeste gedwongen abotussen? In China.
Ik ga wel kijken maar met gemengde gevoelens.

Die doodstraf is er in sommige Amerikaanse staten ook, In sommige staten mag je ook niet alles dragen van kleding en zo zijn er nog honderden voorbeelden. Bush moet zen smoel houden en een s kijken naar zen eigen apenland.

Ik ben zeker geen moraalridder maar in Amerika ga je niet de gevangenis in om een politieke uitspraak.
En de doodstraf is daar alleen voor moordenaars. Niet voor disidenten tegen de staat.
Kijk, daar zit het verschil.

Het één kind per gezin beleid vindt ik wel goed, er zijn al genoeg Chinezen, maar heb je een ongelukje is er een verplichte abortus.
En vergeet Tibet niet.
Vandaar dat ik met gemengde gevoelens ga kijken.

En de USA is geen apenland. Ik ben er al zo vaak op vakantie geweest, het is een prachtland.
Politiek gezien misschien niet maar daar bemoei ik me niet mee als ik daar ben.

Ja, maar dit is een topic over de Olympische Spelen, niet over China of over mensenrechten. Ik ben altijd bereid om over zo'n dingen te discussiëren. Maar de Olympische Spelen zijn er om zo'n dingen even te vergeten.

Wat mij voornamelijk stoort is de hypocrisie van het Westen door de Olympische Spelen te gebruiken (misbruiken?) om de problemen in China aan te kaarten. De Spelen mogen daar geen aanleiding voor zijn, die problemen moeten ALTIJD aangekaart worden. Voor de Spelen was er niemand die ernaar kraaide en na de Spelen zal de storm waarschijnlijk ook weer gaan liggen. En dat vind ik dan heel triest...

Oke Jasper,

Als er behoefte aan is openen we daar een aparte topic over, lijkt me ook beter.

Martin

Goud voor Nederland

Ze hebben het geflikt! Marleen Veldhuis, Inge Dekker, Femke Heemskerk en Ranomi Kromowidjojo grepen in de olympische Waterkubus de macht op de 4x100 meter vrij. Het Nederlands zwemkwartet zette met 3.33,76 een nieuw olympisch record op het scorebord en bleven daarmee slechts een fractie van het wereldrecord verwijderd.




amp

#35
nm

Martin

Voetbal:

Nederland - USA 2-2

Nederland scoorde in de laatste minuut de gelijkmaker.

Dameshokey:

Nederland  - Zuid Afrika:

De wedstrijd is nog niet afgelopen maar Nederland staat voor met 6-0.

Martin

Basketbal

USA wint van China.

Supermariobros

In het voetbal heeft België met 2-0 van China gewonnen, de Chinezen hielpen de Belgen een handje door twee keer rood te pakken. Winst tegen Nieuw-Zeeland woensdag bezorgt België een ticket voor de kwartfinales.


Jasper


Martin

HOLLAND HOUKES gehuldigd

Ruben Houkes is zaterdag in Peking in het Holland Heineken House gehuldigd door prinses Maxima. Dit vanwege zijn bronzen medaille eerder op de dag bij het judo (-60 kg).



De 29-jarige Haarlemmer veroverde eerder op de dag de bronzen medaille op de Olympische Spelen. Hij is de eerste lichtgewicht (tot 60 kilogram) die in de Nederlandse judogeschiedenis een olympische medaille verovert.

Houkes schuift de rest van het judotoernooi aan als co-commentator van de NOS.

Ik ga trainen voor 2012. Kan ik Maxima ook eens pakken. ;D ;D

FerrariMan

Ik volg alleen het voetbal op de OS. Vond België best goed tegen die Chinezen. Ook Italië wat gevolgd, die hebben daar een klein wonderkind in de selectie zitten hoor.

Martin

Zilver voor Nederland

Na het brons in Athene 2004 heeft Deborah Gravenstijn vandaag tijdens de Olympische Spelen in Peking ook een zilveren medaille aan haar palmares toegevoegd. De 33-jarige Rotterdamse judoka was in de finale net niet opgewassen tegen de Italiaanse Giulia Quintavalle, die zodoende de olympische titel in de gewichtsklasse tot 57 kilogram. Na Edith Bosch is Gravenstijn de tweede Nederlandse judoka die zilver pakt.

De Belgen zijn opvallend stil. :(
Nog niets te vieren?

Martin

Citaat van: FerrariMan op 11 augustus 2008 - 12:39:17
Ik volg alleen het voetbal op de OS. Vond België best goed tegen die Chinezen. Ook Italië wat gevolgd, die hebben daar een klein wonderkind in de selectie zitten hoor.

Dat is juist wat ik niet volg. Maar dat zal jullie niet verbazen. ;)

Martin

Herenhockey

Nederland - Zuid Afrika 5 - 0