Team Divitec Racing in de Dutch Supercar Challenge

Gestart door Autosportmarketing.nl, 11 juli 2008 - 18:04:55

« vorige - volgende »

Autosportmarketing.nl

Beste racefan, in dit topic kun je de verrichtingen van Team Divitec Racing in de Dutch Supercar Challenge (Supersport I) volgen. Alle persberichten plaatsen we hier zodat je het raceseizoen kunt volgen. Reageer gerust en stel je vragen! Aan het einde van het jaar ontstaat een heel seizoensoverzicht.


. Team Divitec Racing komt het hele seizoen uit in de Dutch Supercar Challenge met coureurs Carlo Kuijer uit 's-Gravenmoer en Jeroen Reijntjens uit Raamsdonkveer. De divisie waarin zij meestrijden is de Supersport I, de op één na hoogste klasse in het kampioenschap. Alleen de GT-klasse staat snellere wagens toe. Kuijer en Reijntjens rijden met een Solution F Astra GTS V6 3.5 liter motor, met bijna 400pk. Hoofdsponsor van het team is Divitec Nederland B.V. uit Dongen.

Divitec Nederland B.V. is producent en distributeur van cameraobservatie- en registratietechnieken. De sponsoring van het Dutch Supercar Challenge-team wordt ingezet als instrument voor promotie, relatiemarketing en business development. Carlo Kuijer is directeur van Divitec Nederland B.V.. Ga voor meer informatie naar www.divitec.nl of mail info@divitec.nl.

Autosportmarketing.nl is het sportmarketingbureau dat de persberichten voor Team Divitec Racing schrijft en publiceert. Ook wordt het team ondersteund met de hospitality en de sponsorwerving. Het bureau levert diensten op het gebied van marketing, management, organisatie, communicatie en sponsorwerving. Ga voor meer informatie naar www.autosportmarketing.nl of mail info@autosportmarketing.nl.

Details van de auto
Carrosserie: TC06
Type: Opel Astra GTC
Materiaal: Polyester
Lengte: 4450mm
Breedte: 1850mm
Hoogte: 1265mm
Gewicht: 950 kg
Ophanging: Dubbele driehoek
Schokdempers: KONI
Aërodynamica: voor spliter, achter diffuser en achterspoiler

Motor
Motor: V6
Tuning: Cosworth, Duramotor
Cilinderinhoud: 3500 cm3
Vermogen: 310 Pk (race 1) 400 Pk (vanaf race 2)
Max. toeren: 7000 tpm
Versnellingsbak: Sequentielle bak via stuurwiel
Aantal versnellingen: 5 en een achteruit
Maximum snelheid: 232 km/uur


Onderstel
Banden: Dunlop
Remmen: Brembo
Schijf grote: 309 / 32mm
Remblokken: Blauwe

Diverse
Air jack: Ja
Stoel: Cobra
Gordel: 6 punts
Display: Full collor


Jack Plooij interviewde en introduceerde het team tijdens het weekend in Spa.


Voel je vrij om te reageren in dit topic!

Autosportmarketing.nl

Team Divitec Racing klaar voor debuut in Dutch Supercar Challenge

Team Divitec Racing debuteert komend weekeinde in de Dutch Supercar Challenge. Carlo Kuijer en Jeroen Reijntjens starten op de Nürburgring in Duitsland in de Supersport I-klasse. Zij doen dat in een Opel Astra met een V6 3.5 liter-motor.


Verrassing
Tijdens de eerste testritten met de nieuwe wagen op de circuits in Dijon en Zolder werden snelle tijden gereden. Carlo Kuijer gaat de start van het seizoen dan ook met vertrouwen tegemoet. "Het gaat zeker lukken om vooraan in de divisie mee te strijden. Het komende raceweekeinde zal veel duidelijk maken. Wie weet zorgen we dit seizoen wel een paar keer voor een verrassing!"

Divitec is hoofdsponsor
Hoofdsponsor van het team is Divitec Nederland B.V. uit Dongen. De producent en distributeur van cameraobservatie- en registratietechnieken gebruikt de sponsoring om de merken Divitec en Xineron. Bovendien is de paddock van de Dutch Supercar Challenge een uitstekende ontmoetingsplek voor het bedrijfsleven.

Relatiemarketing
De belangrijkste reden is echter om de relaties van het bedrijf een onvergetelijke dag te bezorgen. Directeur en coureur Carlo Kuijer: "Vanaf de derde race in Hockenheim nodigen we bij iedere race 50 gasten uit voor een enerverende dag autosport. We pakken het groots aan met luxe faciliteiten, catering en entertainment. Dezelfde voorzieningen stellen we beschikbaar aan toekomstige teampartners." Sportmarketingbureau Autosportmarketing.nl ondersteunt het team met de marketing.

Tekst: Autosportmarketing.nl, Divitec.nl

Autosportmarketing.nl

Veelbelovend debuut voor Team Divitec Racing in Dutch Supercar Challenge

Team Divitec Racing is tijdens de eerste race van de Dutch Supercar Challenge op de Nürburgring als twaalfde geëindigd in de Supersport 1-divisie. Jeroen Reijntjens ging als drieëntwintigste van start, maar klom direct een aantal plaatsen op. Carlo Kuijer nam het over bij de pitstop, en reed de race probleemloos uit.



Veiligheid gaat voor
Bij de kwalificatie op zaterdag hebben we maar twee ronden kunnen rijden, omdat de ramen besloegen. Daardoor was het zicht helemaal weg. Dat probleem hebben we nu opgelost, aldus Reijntjens. De race op dezelfde dag werd afgelast vanwege dichte mist. "Het liefste wil je een race rijden, maar de veiligheid gaat natuurlijk voor."

Race uitgereden
De race op zondag werd verreden in prachtig zonnig weer. Reijntjens: "De start verliep anders dan verwacht. Een aantal coureurs zat namelijk nog te slapen, terwijl het licht al op groen stond. Daardoor ontstonden er grote gaten, waardoor we niet konden profiteren van de slipstream. Uiteindelijk mogen we tevreden zijn. De pitstop verliep zo goed als vlekkeloos, en het is mooi dat we de race hebben uitgereden. Ik ben ook erg blij met hoe Carlo het heeft gedaan."



Vooruitgang
Kuijer: "Ik ben niet geheel tevreden met de performance van de wagen, want we hebben wat tekortkomingen opgemerkt. Qua vermogen komen we iets te kort, maar qua wegligging zitten we er goed bij. Het is oplosbaar en we hebben erop geanticipeerd. Het concept dat we nu hebben, is een goede basis. Stapje voor stapje kruipen we richting onze concurrenten."

Volgende race in Spa
De volgende race van de Dutch Supercar Challenge wordt verreden op het Belgische circuit van Spa-Francorchamps, op 31 mei en 1 juni.

Tekst: Autosportmarketing.nl, Divitec.nl

Autosportmarketing.nl

Team Divitec Racing met extra pk's naar Spa

Jeroen Reijntjens en Carlo Kuijer kunnen tijdens het komende weekeinde in Spa rekenen op extra paardenkrachten in hun Opel Astra V6. Tijdens de vorige race in de Supersport I-divisie van de Dutch Supercar Challenge, kwamen de coureurs van Team Divitec Racing nog wat vermogen tekort. Dankzij motorenpartner Duramotor en hoofdsponsor Divitec Nederland B.V., verwachten Reijntjens en Kuijer de aansluiting te vinden met de concurrentie.



Motorisch verhaal
Reijntjens: "We hadden het moeilijk gekregen op Spa, omdat het echt een vermogencircuit is. Er zijn wel technische bochten, maar verder is het een motorisch verhaal. Met het nieuwe extra vermogen zijn we een stuk optimistischer over onze kansen."

Ontwikkeljaar
Kuijer: "Onze doelstelling is om voor het einde van het seizoen een competitieve auto te hebben om mee te kunnen draaien in de top van de Supersport I-divisie. Gezien dat dit het ontwikkeljaar is van een driejarig project, moeten we zorgen dat we er staan aan het eind van dit jaar. Volgend seizoen zullen we dat verder gaan uitbouwen naar winst."

Tekst: Autosportmarketing.nl, Divitec.nl

Autosportmarketing.nl

Steile leercurve voor Kuijer/Reijntjens in Spa

Team Divitec Racing beleefde een bewogen Dutch Supercar Challenge weekend in Spa-Francorchamps. Carlo Kuijer, Jeroen Reijntjens en het team boekten enorme vooruitgang ten opzichte van de snelheid op de Nürburgring, maar zagen dat niet uitbetaald in resultaten en punten.


Grote vooruitgang
Bij de eerste testritten op donderdag bleek al snel dat het gat met de concurrentie qua motorvermogen gedicht was. Reijntjens: "Vermoedelijk gaan we nu 2,5 seconde per ronde harder door het extra vermogen. In één klap hebben we de motorische achterstand goed gemaakt." Vervolgens reed Reijntjens direct de snelste tijd tijdens de vrijdagtraining. "Het was natuurlijk enigszins verrassend voor onze conculega's dat de auto direct onder de poleposition-tijd van vorig jaar dook. Dat hadden we zelf ook niet verwacht. We kregen daardoor direct veel aandacht van de rest van de paddock," aldus teamgenoot Carlo Kuijer.

Teleurstellende kwalificatie
Met hoge verwachtingen begon het team aan de zaterdagkwalificatie, met Jeroen Reijntjens achter het stuur. "We dachten dat er wel een top 5-positie in zou zitten, maar dat was dus niet zo. Ik had veel last van verkeer. Als je een tragere deelnemer uit een lagere klasse tegenkomt in bijvoorbeeld Eau Rouge, dan is je ronde direct verspeeld. Dus toen lukte het niet om opnieuw een perfect rondje te rijden." Reijntjens reed daardoor 'slechts' de elfde snelste tijd in de Supersport I-divisie.

Zesde, maar geen punten
Ondanks die teleurstelling begon Reijntjens met veel vertrouwen aan de eerste race op zaterdagmiddag. "De start van de race was erg leuk. Ik heb toen vier rijders kunnen inhalen, en ik had een mooi gevecht met een BMW. Na zes ronden lagen we al zesde, maar toen werd de race afgevlagd door een zware crash achterin het veld. En omdat er te weinig ronden waren gereden, behaalden we niet onze eerste punten van het seizoen."

Geen brandstof meer
De race op zondag begon met de startopstelling van de zaterdagkwalificatie. Wederom bewees Reijntjens dat de auto een stuk sneller was geworden door direct veel rijders in te halen. Door een late pitstop lag het team zelfs even op een derde plek. Echter, Kuijer had dat weekend vrij weinig gereden en hield daardoor het tempo van Reijntjens niet bij. Het team zou wel de eerste punten hebben gehaald, maar vlak voor de finishvlag sloeg het noodlot toe en viel de Opel Astra V6 stil. De onervarenheid van het team zorgde voor een rekenfout waardoor de wagen te weinig brandstof had om te finishen.

Vertrouwen
Carlo Kuijer: "Jammer dat we de streep niet gehaald hebben. Maar als we terugkijken op dit weekend, dan is dat positief. We hebben de auto nu behoorlijk competitief. Op de Nürburgring hadden we nog te weinig vermogen, maar dat probleem is nu volledig opgelost. Nu richten we ons op zaken als aerodynamica en dempers. Jeroen en ik gaan bovendien werken aan mijn racesnelheid. Dus we gaan over vier weken met vol vertrouwen en enthousiasme naar Hockenheim!"

Tekst: Autosportmarketing.nl, Divitec.nl

Autosportmarketing.nl

Team Divitec met Koni-schokdempers naar Hockenheim

De Opel Astra GTS 3.5 V6 van Team Divitec Racing is vanaf het komende raceweekend van de Dutch Supercar Challenge in Hockenheim uitgerust met schokdempers van Koni. Die gaan naar verwachting voor de definitieve aansluiting zorgen met de top in de Supersport I-divisie.


Seconde sneller in Hockenheim
Koni is een vooraanstaand leverancier van schokdempers in de autosport. Naast Team Divitec Racing, levert Koni aan het Aston Martin fabrieksteam, en sinds 2007 aan het McLaren Formule 1-team. Koni is dit jaar voor het vijftigste achtereenvolgende jaar leverancier in de Formule 1. Carlo Kuijer: "We zijn erg trots dat een bedrijf als Koni technisch partner is van ons team. Met hun schokdempers verwachten we in Hockenheim meer dan een seconde per ronde te winnen ten opzichte van onze snelheid in Spa. Die was toen al aanzienlijk verbeterd doordat we onze motor maximaal hadden doorontwikkeld. We zijn er bijna in geslaagd om het volledige potentieel van de wagen te benutten."

Professionele aanpak
Pieter Blom van Koni is ook te spreken over het partnerschap. "Team Divitec Racing is het enige team in de Supersport I-divisie met onze ondersteuning vanuit de fabriek. Onze eerste indruk van het team is erg positief. Ze pakken het erg professioneel aan, zeker in de Dutch Supercar Challenge. We kijken uit naar een vruchtbare samenwerking en een succesvol seizoen."

Eerste punten
Carlo Kuijer en Jeroen Reijntjens hopen in Hockenheim de eerste punten van het seizoen te scoren. De eerste race gaat van start op zaterdagmiddag, gevolgd door de tweede race op zondagmiddag. Tot nu toe telt het kampioenschap nog maar twee races, omdat de zaterdagraces in Duitsland en België werden afgelast. Het noodweer op de Nürburgring maakte het racen te gevaarlijk, terwijl de race in Spa voortijdig werd afgeblazen door een zware crash waarbij de Safetycar betrokken was. Door problemen tijdens de zondagraces scoorde het duo Kuijer/Reijntjens nog geen punten, maar daar moet in Hockenheim verandering in komen.

Reijntjens heeft vertrouwen
Onze Astra heeft verschrikkelijk goede remmen. Daar hebben we in Hockenheim extra veel profijt van, vooral in de hairpin en de bochten in het Motodrome. Met de nieuwe Koni-schokdempers, het motorvermogen en de verbeterde aerodynamica vertrouw ik erop dat we onze eerste punten scoren, aldus Jeroen Reijntjens.

Team Divitec op SBS6
Iedere zondagochtend rond 11 tot 12 uur worden raceverslagen en reportages van de Dutch Supercar Challenge uitgezonden op SBS6. Deze uitzendingen worden sinds kort gesponsord door Divitec Nederland B.V., de hoofdsponsor van het team. Divitec is producent en distributeur van cameraobservatie- en registratietechnieken voor onder andere beveiligingscamera's.

Tekst: Autosportmarketing.nl, Divitec.nl

Autosportmarketing.nl

Startcrash vernielt Astra en raceweekend Kuijer/Reijntjens

Een aanrijding tijdens de eerste ronde van de zaterdagrace heeft ervoor gezorgd dat Team Divitec Racing het raceweekend in Hockenheim snel wil vergeten. Het Dutch Supercar Challenge-team uit Dongen, met coureurs Carlo Kuijer en Jeroen Reijntjens, viel op zaterdag uit toen een Porscherijder in de hairpin bij Reijntjens naar binnen reed. De daarbij opgelopen schade zorgde uiteindelijk ook voor een uitval tijdens de zondagrace.


Botsing in de hairpin
Jeroen Reijntjens startte goed bij de eerste race op zaterdag. Echter, toen Reijntjens de hairpin achterop het circuit bijna voorbij was, werd hij aangereden door de Porsche van Jan Willems. Die kwam zonder opzet op het gras, nadat het startveld schrok van de botsing tussen een Mosler en een Porsche. Onherstelbare schade aan de rechtersidepod van de Opel Astra GTS was het gevolg.

Gerepareerd op zondag
Toch slaagden de monteurs van Team Divitec Racing erin om de wagen klaar te maken voor de race op zondag. Carlo Kuijer nam het eerste deel voor zijn rekening en reed een goede race. Echter, hij kwam in aanraking met een gespinde Corvette en beschadigde daardoor zijn voorsplitter. Kuijer liet zijn wagen in de pits repareren en vervolgde zijn race. Na 30 minuten nam Reijntjens het van hem over.


Olietemperatuur te hoog
Tien minuten later bleek dat het niet gelukt was om de zware schade van de zaterdagrace afdoende te verhelpen. De olietemperatuur liep namelijk op tot 145 graden Celsius, terwijl die normaal niet hoger mag zijn dan 120 graden. Reijntjens: "Om verdere schade aan de motor te voorkomen, hebben we na 40 minuten besloten om te stoppen met de race. We hadden toen toch al geen kans meer op punten. Bovendien rijden we al over twee weken onze volgende Duitse wedstrijd in Oschersleben."

Teamdrama op maandagochtend
Het dramatische weekend was toen nog niet afgelopen. Op de maandagochtend na de race brandde de teambus van Team Divitec Racing volledig uit, toen een magnetron voor kortsluiting zorgde. De bus was door de familie Reijntjens speciaal geprepareerd voor de coureurs en teamleden om in te kunnen ontspannen. Tijdens het raceweekend in Hockenheim werd het paradepaardje van het team voor het eerst in gebruik genomen, maar ook voor de laatste keer. De bus is nu een brok kool op wielen. Al met al een raceweekend om snel te vergeten.

Vooruitgang door schokdempers
Het weekend was wel goed begonnen voor Kuijer en Reijntjens, met een keurige zesde trainingstijd en een achtste kwalificatietijd. Volgens Carlo Kuijer zijn de nieuwe schokdempers inderdaad een grote vooruitgang: "De nieuwe Koni-schokdempers zijn echt een wereld van verschil. Onze Opel Astra GTS heeft een betere wagenbalans, meer mechanische grip, stuurt beter in en blijft stabieler op de kerbstones. We zijn nu naar schatting twee seconden sneller dan voorheen."

Volgende race in Oschersleben
Op 12 en 13 juli strijkt de Dutch Supercar Challenge neer in het Duitse Oschersleben, op 550 kilometer van het hoofdkwartier van Team Divitec Racing in Dongen. Kuijer en Reijntjens beschouwen Oschersleben allebei als hun favoriete circuit. Er zijn veel bochten en nauwelijks rechte stukken, iets wat de Opel Astra GTS goed zal liggen. Het team hoopt daarom eindelijk meer geluk te hebben en de eerste punten te scoren.

Tekst: Autosportmarketing.nl, Divitec.nl

Autosportmarketing.nl

Kuijer/Reijntjens ondanks rampspoed optimistisch voor Oschersleben

Twee keer schade, twee keer een nulresultaat en een uitgebrande teambus vol teammaterialen: dat was het teleurstellende resultaat waarmee Team Divitec Racing thuis kwam uit Hockenheim. Minder dan twee weken later zijn Carlo Kuijer en Jeroen Reijntjens toch optimistisch over hun kansen bij de volgende twee Duitse races in de Dutch Supercar Challenge op het circuit van Oschersleben.


Tegenslag
De eerste race in Hockenheim was al na vier bochten voorbij toen Reijntjens werd aangereden door een Porsche. Vervolgens moest de zondagrace voortijdig worden gestopt omdat de Opel Astra onvoldoende hersteld bleek van de forse klap. En bij thuiskomst brandde de teambus uit vol met teammaterialen, terwijl die nog maar sinds een paar weken klaar was. Reijntjens had met zijn familie veel tijd en energie geïnvesteerd in de opbouw van de bus. "Het is helaas niet anders. Het zijn gelukkig alleen materialen die we hebben verloren. We hadden het ook zelf kunnen zijn, want tijdens het weekend sliepen we nog in de bus," relativeert Reijntjens.

Goede kansen in Oschersleben
Toch hebben Kuijer en Reijntjens hebben alle reden om positief naar Oschersleben te gaan. Beiden wonnen er ooit races: Kuijer in de Mini Cooper Challenge en Reijntjens in de BRL. Ze beschouwen Oschersleben allebei als hun favoriete circuit. Bovendien is de Opel Astra GTS Silhouette uitermate geschikt voor het korte, bochtige Oschersleben. Kuijer: "De wagen is eigenlijk gemaakt voor dit soort circuits. Je hebt een uitermate goed koppel nodig en dat hebben we. We zullen ten opzichte van de Porsches ook nauwelijks tijd verliezen, want er zijn bijna geen rechte stukken. Als het dit weekend meezit dan eindigen we op het podium."

Het weer als onzekere factor
Een onzekere factor in Oschersleben is het weer. Er wordt regen voorspeld en dat is op Oschersleben een extra risico voor de deelnemers. Reijntjens: "We hebben met onze Opel Astra Silhouette nog niet veel gereden op een natte baan. Op zich is het voor ons niet zo slecht als het zou regenen. Droog of nat: we hebben sowieso goede kansen!" aldus een strijdbare Jeroen Reijntjens. De kwalificatie is dit weekend op vrijdagmiddag. De zaterdag- en zondagraces beginnen vlak na 13:00.

Tekst: Autosportmarketing.nl, Divitec.nl

Autosportmarketing.nl



Team Divitec Racing scoort vierde plaats in Oschersleben

Team Divitec Racing heeft in Oschersleben de eerste punten van het seizoen binnengehaald met een mooie vierde plaats bij de zondagrace van de Dutch Supercar Challenge. Jeroen Reijntjens ging goed van start en rukte snel op naar de zesde positie. Carlo Kuijer nam het stuur over bij de verplichte pitstop, en moest zich aanpassen aan verraderlijke omstandigheden. Terwijl enkele concurrenten van de baan de vlogen, reed Kuijer de Opel Astra GTC foutloos naar de finish.

Competitief
Kuijer en Reijntjens voorspelden vooraf al dat ze competitief zouden zijn in Oschersleben, omdat de vele bochten op het korte circuit passen bij de Opel Astra en bij hun rijstijl. Ze kregen op vrijdagmiddag al gelijk toen Reijntjens de Astra als derde kwalificeerde, sneller dan alle Porsches, de BMW's en de Corvette. Reijntjens ging bij de start van de zaterdagrace direct naar de tweede positie. Toen hij de leider in de Supersport I-divisie wilde aanvallen, brak echter de waterslang los van de motor en was de race voorbij.

Kapotte waterslang
Reijntjens: "De wagen brak achter weg, waarna ik koelvloeistof rook in de wagen. Ook de ruit achter me was besmeurd. Ik ben toen gelijk van het gas gegaan. Als dat ding boven de 140 graden komt dan gaat de motor koken en kun je gelijk naar huis." Het boutje van een euro, dat de waterslang aan de motor koppelt, had het begeven. Een uitval was het gevolg, evenals een startpositie achteraan bij de zondagrace.

Snelle start
Al bij de start van de zondagrace ontvouwde zich een boeiende race. De drie leiders klapten op elkaar bij de eerste bocht, waarna Reijntjens in de chaos nog zeven wagens passeerde en achtste lag. Toen het na dertig minuten zachtjes begon te regenen, besloot het team om de pitstop uit te stellen om te kijken of de regen zou doorzetten. Dat gebeurde niet, waardoor Carlo Kuijer na de stop met dezelfde droogweerbanden de pitstraat uitreed.

Slicks in de regen
Kuijer, inmiddels zesde: "Ik zag een Porsche aankomen, dus toen reed ik sneller dan normaal de baan weer op, want ik wilde hem per se voor blijven. Dat lukte en vervolgens liep ik op hem uit." Een paar ronden later begon het harder te regenen. "Vooral achterop het circuit begon het harder te regenen en werd het spekglad, zeker met de slicks. Ik reed toen heel voorzichtig om die auto over de streep te krijgen. Helaas had ik te laat door dat de baan weer was opgedroogd, waardoor ik de aansluiting met de kop verloor. Dat is toch een gevolg van mijn gebrek aan ervaring." Een Porsche en een Renault bleven echter niet op de baan, waardoor de Opel Astra na 60 minuten racen als vierde over de finish ging.

Tevreden
Daarmee scoorde het team de eerste punten van het seizoen. Hoewel het podium net werd gemist, was er vooral tevredenheid met de vierde plaats. Jeroen Reijntjens: "We zijn heel blij met dit resultaat. Het is wel jammer dat we niet op het podium hebben gestaan. Het is in ieder geval een hele leuke afsluiting van het weekend."

Volgende race in Assen
In de hele korte tijd van vier races hebben we vanuit het niets een competitief team opgebouwd en dat is al een prestatie op zich. We horen nu bij de top vijf. En we zijn verre van klaar met het ontwikkelen van de auto, aldus Kuijer. "We kijken al uit naar het volgende raceweekend." Op 2 en 3 augustus kunnen fans van de Dutch Supercar Challenge de wagens in Assen zien, horen, ruiken en voelen. De Opel Astra GTC V6 3.5 van Team Divitec Racing rijdt dan voor de eerste keer in Nederland.

Uitslag Kwalificatie Supersport I
1. Wijnen/Dubois (Bel, Renault Megane) 1.35,003
2. Habets (Bel, Renault Megane) 1.35,626
3. Kuijer/Reijntjens (Divitec Opel Astra) 1.35,699


Uitslag Zaterdagrace Supersport I
1. Den Otter (Porsche 997 GT3) 48.02,374
2. Thuis (Porsche 997 GT3) + 1 ronde
3. Habets (Bel, Renault Megane) + 1 ronde
-. Kuijer/Reijntjens (Divitec Opel Astra) + 22 ronden (kapotte waterslang)

Uitslag Zondagrace Supersport I
1. Habets (Bel, Renault Megane) 1.00.12,842
2. Den Otter (Porsche 997 GT3) + 14,289
3. Thuis (Porsche 997 GT3) + 14,939
4. Kuijer/Reijntjens (Divitec Opel Astra) + 27,690

Tekst: Autosportmarketing.nl, Mediability.nl, Divitec.nl


Jasper



Aparte ophanging vind ik. :) Welke materialen zijn dat (onderste en bovenste A-arm) en waarom geen volledige koolstofvezel ophanging? Dat zou een stuk lichter uitkomen lijkt mij... En dat er vlammen uit de uitlaat komen, lijkt mij ook niet zo netjes, al is het wel een cool zicht. :P

Ferrari 2010

Citaat van: Jasper op 16 juli 2008 - 13:46:47
En dat er vlammen uit de uitlaat komen, lijkt mij ook niet zo netjes, al is het wel een cool zicht. :P
Bwa, is niet zo bijzonder hoor ;) Er zijn veel race wagens die dat hebben. bij formulewagens zie je dat niet zo, in andere raceklasses wel regelmatig, bij het aanremmen van de bochten. Ik denk dat het wordt veroorzaakt door het terugschakelen, maar dat weet ik niet zeker.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Johan

@ Jasper. Ik denk dat het aan de kosten ligt. Koolstofvezel is lichter, maar tegelijkertijd zwaarder in de prijs ;)

Autosportmarketing.nl



Komend weekend première Opel Astra van Team Divitec in Nederland

Team Divitec Racing rijdt het komende weekeinde voor het eerst op Nederlandse bodem met de Opel Astra GTC V6 3.5 Silhouette. Jeroen Reijntjens en Carlo Kuijer strijden opnieuw voor punten op het circuit van Assen, waar twee races worden verreden in de Dutch Supercar Challenge. Na de mooie vierde plaats in Oschersleben is het team optimistisch over de kansen.

Nooit gereden
Reijntjens kijkt al een tijd uit naar het komende raceweekend: "Assen is een mooi en snel circuit. Ik denk dat we daar goed kunnen scoren. We gaan weer voor een plek in de top vijf, en misschien behoort een podiumfinish ook tot de mogelijkheden. Maar we hebben met deze auto nog nooit op Assen gereden, terwijl de anderen daar juist veel ervaring hebben. Dus we gaan er naartoe en dan zien we wel waar we staan."

Porsches in het voordeel
Volgens Carlo Kuijer is het eindresultaat afhankelijk van de prestaties van de Porsches. "Ze zijn in het voordeel. Onze topsnelheid is goed, maar we leggen het af tegen een Porsche. Vooral op het snelle stuk achterop het circuit, van de Duikersloot tot aan de Ramshoek, verliezen we tijd. Echter, dat kunnen we waarschijnlijk weer goedmaken in de bochten, en dan vooral het stuk na de eerste bocht. Het zal een strijd worden tussen de Porsches, de Renault Meganes en onze Opel Astra."

Eerste keer in Nederland
Het is de eerste keer dit seizoen dat de Dutch Supercar Challenge in Nederland van start gaat. De vier vorige races vonden plaats op de Nürburgring, in Spa, op de Hockenheimring en in Oschersleben. "Het is leuk dat de races nu wat dichterbij zijn, vooral voor de fans en de sponsors," stelt Reijntjens. Door de nabijheid benut Team Divitec Racing de race in Assen ook om veertig relaties een mooie dag autosport te laten meebeleven.

Welkom in Assen
Fans zijn om de Opel Astra GTC van dichtbij te bewonderen in de tent van Team Divitec Racing. De wagen staat in het Dutch Supercar Challenge paddock, dat vrij toegankelijk is met paddockkaarten van 15 euro. De toegang tot de tribunes op zondag is gratis. Ook andere klassen zijn in Assen te bewonderen, zoals de Duits Formule 3, de NEC Formule Renault en de BRL. Bovendien zijn er demonstraties van de nieuwe A1GP-bolide en het Suzuki MotoGP-team. De zaterdag- en zondagraces van de Dutch Supercar Challenge starten rond 16:05 en 16:55. Ze duren een uur met halverwege een verplichte pitstop. Het zal de vraag zijn of de trechter van de eerste bocht de scherprechter wordt van de twee races.


Tekst: Autosportmarketing.nl, Mediability.nl, Divitec.nl


Ferrari 2010

Ik vraag me nu net het volgende af: is dit geen spam? Jasper stelt bijvoorbeeld een vraag, maar antwoord of een reactie krijgt hij niet. Alleen een persberichtje. En de gebruikersnaam: autosportmarketing. Het lijkt me dat die post hier puur staan om de sponsors wat gelukkiger te maken en om wat extra bekendheid te winnen ::)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Autosportmarketing.nl

#14
Dit topic is absoluut niet bedoeld als spam, maar als een manier om ons team te volgen en meer te weten te komen over autosport en de DSC.

Ik zorg dat Jasper na het weekend een antwoord krijgt - ik weet het zelf namelijk niet! Dat moet ik even aan de engineer vragen. Blijf gerust je vragen sturen; er komt een antwoord. Of kom dit weekend zelf een kijkje nemen in Assen!