Stel...Je wint 5 miljoen euro. Welke karretjes ga je halen?

Gestart door Franky R., 11 september 2012 - 18:57:19

« vorige - volgende »

Wizard

Jazeker!! We waren het toch eens dat we puristen zijn hé. ;) Wat betreft de Intergrale, ik heb in een ouder type gereden, welliswaar gekieteld, maar wat liep dat hard zeg! Ontiechelijk. Wegligging super, acceleratie super, remmerij geweldig, de beleving was: WAUW!! Veruit de gaafste auto waar ik in gereden heb.

Franky R.

Citaat van: Wizard op 18 september 2012 - 15:40:54
Jazeker!! We waren het toch eens dat we puristen zijn hé. ;) Wat betreft de Intergrale, ik heb in een ouder type gereden, welliswaar gekieteld, maar wat liep dat hard zeg! Ontiechelijk. Wegligging super, acceleratie super, remmerij geweldig, de beleving was: WAUW!! Veruit de gaafste auto waar ik in gereden heb.


Ik had hetzelfde met een Subaru Impreza WRX STi van 2006, maar dan in Prodrive-trim...En geweldig auto, die ik zelfs zo aan mijn moeder zou meegeven als ze de boodschappen gaat halen. En toch kun je er ook keihard mee rossen...Knap van die Japanners!


En "purisme" sluit Aziatische merken toch niet uit, hoop ik? Ik ben eigenlijk fan van Japanse sportwagens; Nissan 300ZX, GT-R, NSX, Toyota Supra biTurbo 1994. Maar ook een Corvette kan ik waarderen en toch een purist blijven, want alle heisa erom heen hoef ik niet.


Nee, ik heb liever een auto die gewoon datgene levert wat het pretendeert. 


En dat laat ik zien in mijn tweede lijstje, vind ik...De Type 181 uitgezonderd, want die haalt de 140 km/u niet eens, dacht ik... :P

Wizard

Ik heb het niet zo op Japanse bakken. Ik weet niet waarom. Op papier maken ze leuk spul, een Glanza, een Swift GTI, Supra, Impreza WRX, noem maar op. Maar ik heb er weinig gevoel bij. Vrij apart als boxerliefhebber dat mij een Impreza niet écht kan bekoren. Véél meer vermogen dan een 33 1.5 QV, maar als ik moest kiezen, liet ik de Subaru staan. Het raakt me niet, het spreekt me niet aan. Datzelfde heb ik met de Focus 5-cilinder (ST). Verschrikkelijk irritant geluid. En het blijft een opgeleukte Focus. Qua prestatie een auto van racebloed. Ik denk dat je een merk gewoon moet raken. In de Delta is de beleving enorm. Misschien is dat juist het verschil tussen een 'échte race auto' of een auto waarmee je hard kunt. Zo'n Delta schreeuwt vanaf de stationairloop al om gereden te worden, zodra je wegrijd is deze prettig onrustig en vraagt om te gassen. Ik houd van deze karakters. Maar uiteraard is dat ieder voor zich.

KovalainenFanForever

#33
Mijn top 5 :)

1. Ford F-150 SVT Raptor


2. Ford Mustang The Boss 302 (Laguna Seca)


3. Chevrolet Corvette C7


4. Dodge SRT8


5. Enne..............misschien ook een Yamaha R1 ;)


Moet wel ff sparen om ze allemaal te krijge. Ahhh moet wel lukke ::)

......oeps je wint maar 5 miljoen!? ehrmmm tsja, dan ga ik maar in de VS wonen. zijn de prijzen een stuk lager. Bijv. die Ford Mustang The Boss 302 kost maar 80.000 $ ;)

Franky R.

@KFF,


Een 'All American'-garage op die motor na dan...Leuk! :)