Menu

Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.

Toon bijdragen Menu

Topics - Enzo

#41


20 jul 2012
10:00-11:30 Eerste vrije training
14:00-15:30 Tweede vrije training

21 jul 2012
11:00-12:00 Derde vrije training
14:00-15:00 Kwalificatie

22 jul 2012
14:00 Race

Na een spannende race op het legendarische circuit van Silverstone, gaan we ons opmaken voor de 10de race van het seizoen 2012. Het Formule 1 circus vertrekt naar de deelstaat Baden-Württemberg voor de grote prijs van Duitsland, ditmaal gehouden op de Hockenheimring.

Ook dit is een circuit met een rijke historie en het werd ruim 80 jaar geleden aangelegd als testbaan voor Mercedes. Het circuit is in de loop der jaren een aantal keer gewijzigd en de huidige lay-out is ontworpen door niemand minder dan Hermann Tilke, die er in 2002 zijn eigen draai aan mocht geven.

De oude lay-out was een berucht stuk asfalt van 6,789 km met voornamelijk lange rechte stukken en chicanes. Het was een hogesnelheidscircuit en samen met het circuit van Monza in Italië de snelste van het jaar.  Het was een geweldige baan en de races zaten altijd boordevol actie en spektakel. De keerzijde van al die ongeremde actie was dat als het fout ging het ook echt heel fout ging. Naast de baan stond een stevig rijtje bomen en een bandenmuur of grindbak was ver te zoeken.

Zo heeft ook tweevoudig wereldkampioen Jim Clark ondervonden, de charismatische Schot was met zijn Lotus 48 snel onderweg toen hij de controle verloor en van de baan af schoot. De bomen langs de weg waren genadeloos en de beste autoracer van de jaren '60 verongelukte op het rechte stuk van Hockenheim.

Video:



De grote Prijs van Duitsland wisselt tegenwoordig elk jaar tussen de Nürburgring en de Hockenheimring. In 2010 was dus de laatste race hier in Hockenheim en deze werd gewonnen door Fernando Alonso in de Ferrari. Maar het was geen zuivere overwinning van de Spanjaard, het tegendeel eigenlijk. Een onvervalste teamorder heeft Fernando Alonso de zege gegeven. De coureur lag lange tijd op de tweede plaats achter zijn teamgenoot Felipe Massa, maar laatstgenoemde werd opgedragen om plaats te maken voor Alonso, die er beter voorstond in het kampioenschap.

De beroemde woorden "Alonso is faster than you" klonken in Massa's oor en de kleine Braziliaan gehoorzaamde zoals een 2de rijder bij Ferrari betaamt.

Video:



Zoals we gewend zijn kan het spoken in Hockenheim, onverwachte weersomstandigheden zitten in een klein hoekje. Aankomend weekend kunnen de bezoekers het beste een paraplu mee nemen. Het zal hoogstwaarschijnlijk een nat weekend worden, met een goede kans op regen alle drie de dagen lijkt het onvermijdelijk. 

Veel plezier!  8)
#42

De speculatie omtrent Schumacher draait weer op volle toeren, het derde en laatste jaar van zijn comeback-contract loopt bijna af.

Op een bepaalde manier lijkt het verhaal "Schumacher" nog niet af. Zijn return in 2010 begon zwaar en moeizaam, de formule 1 was enorm veranderd sinds 2006 en Schumacher was inmiddels een veertiger. De doortastende Duitser moest alle zeilen bij zetten om het spelletje zichzelf weer eigen te maken, iets wat pijnlijk zichtbaar was in 2010.

Toch zou Schumacher Schumacher niet zijn als hij er niet zijn schouders onder zou zetten. Als een getrouwd stel gaan Brawn en Schumacher er eens goed voor zitten. Doorzetten en vooruitkijken! "Upwords and onwards," zoals Brawn dat zo mooi zegt. Al snel in 2011 mochten de heren de vruchten plukken met een aantal fenomenale races in Canada, Spa en Monza. Hoewel Schumacher in zijn tweede jaar flinke vooruitgang heeft geboekt was het nog niet 100% overtuigend, evenals de Mercedes zelf.

Dat moet dan in 2012 gebeuren. Brawn verstevigd het technische team enorm met de komst van Costa en Willis en de uitgebreide partnership met Mercedes-AMG. Maar wellicht te laat om er al in 2012 optimaal van te kunnen profiteren. Toch is de Merc W03 geen slechte auto, erg innovatief zelfs met haar DDRS. De stelselmatig goede resultaten blijven echter uit tot nu toe, mede door een hoop ongeluk, technisch falen en wispelturige bandenprestaties. Schumacher als coureur daar en tegen is dit seizoen enorm sterk bezig, wederom sterker dan vorig seizoen. De pole in Monaco of zijn indrukwekkende pace in de regen op Silverstone nemen alle twijfel weg. Schumacher is er nog, hij kan het nog. Maar hoe lang nog? Zullen alle puzzelstukjes wel op de goede plek vallen voordat hij echt te oud is?

Het verhaal is dus nog niet af op een bepaalde manier. Ik hoop dat hij bijtekent en dat Mercedes een "race-winning" auto weten te bouwen voor 2013.

Wat jullie?
#43
Vandaag 39 geworden!! Geniet van je laatste jaar als dertiger, vanaf volgend jaar moet je echt wat serieuzer gaan doen... ;)
#44
Mijn stem gaat naar Grosjean! Sterke race en een extra neuswissel en nog steeds een goede finish.
#45
Wie?
#46
Ik geef het een 6,5, viel mij een beetje tegen.
#47


6 jul 2012
11:00-12:30 Eerste vrije training
15:00-16:30 Tweede vrije training

7 jul 2012
11:00-12:00 Derde vrije training
14:00-15:00 Kwalificatie

8 jul 2012
14:00 Race


http://www.weeronline.nl/Europa/Groot-Brittannie/Silverstone/4174831
#48
Andere Onderwerpen / computers enzo...
13 juni 2012 - 17:12:35
Ja ach, was niet de bedoeling hoor.. ;D
Zag jullie antwoorden ook wel, maar kon niet antwoorden omdat me PC geploft was.
Ben een kleine week nauwelijks online geweest, alles werkt weer gelukkig.
#49
32 jaren vandaag!
Van harte gefeliciteerd jongen! 8)
#50
Formule 1 forum / Silly Season 2012/2013
24 mei 2012 - 22:25:36
Lees net dat Hamilton in onderhandeling is voor een contractsverlenging. Hierin zou hij 10 miljoen per jaar gaan verdienen, de helft minder dan dat hij nu verdiend. Das toch wel opvallend... :o
#51

In Singapore gaat het dan toch echt gebeuren, de beursnotering van de formule 1. De aandelen moeten een kleine 10 biljoen dollar gaan opleveren. Maar komt dit wel terug in de sport? Is de schaarste niet bij de kleine teams en de circuit organisaties? Zal de beursnotering de rijkere alleen maar rijker maken of zullen de arme ook profiteren? Er zijn positieve en negatieve berichten en er is nog veel onduidelijk, maar dit is een grote nieuwe ontwikkeling in de Formule 1 die de toekomst van de sport ontzettend kan veranderen.

Mijn primaire reactie was;  "Slecht idee..." Want ik heb begrepen dat de teams mede aandeelhouder gaan worden in de sport. Gezien een aandeel een bewegend financieel bezit is, zal dit concequenties kunnen hebben voor de manier waarop de sport beoefend word. Men zal een zo breed mogelijk publiek willen aanspreken met de show, het moet niet te moeilijk of te saai zijn. Een relletje is uit den boze, want dit kan je aandeel laten kelderen etc.

Is dit niet één grote valkuil voor de formule 1? Gaat de koers bepalen hoe F1 verreden zal worden? Is dit geen belangenverstrengeling? Neemt de formule 1 zichzelf in de houtgreep?

Hoor graag wat jullie hiervan denken. :)
#52


Lap Record: Schumacher Ferrari 1:14.439

24 mei 2012
10:00-11:30 Eerste vrije training
14:00-15:30 Tweede vrije training

26 mei 2012
11:00-12:00 Derde vrije training
14:00-15:00 Kwalificatie

27 mei 2012
14:00 Race

Met de Grote Prijs  van Barcelona nog vers in het geheugen gaan we ons opmaken voor de volgende Grand Prix.  De 6de race van het seizoen zal gereden worden op het stratencircuit in Monte Carlo onderdeel van het vorstendom Monaco. Deze race is onlosmakelijk verbonden aan de Formule 1 en dit zal de 70ste keer zijn dat deze prestigieuze race verreden zal worden.



Het circuit heeft naast spectaculaire races nog meer te bieden,  de glamour, de vijfsterrenhotels, de casino's en de haven gevuld met ongekend luxueuze jachten zorgen voor mooie plaatsjes op en om de baan. Het is tevens een baan waar de coureur het verschil kan maken door met meer durf en snelheid langs de wegafzetting te rijden.



Dat gezegd hebbende, het verschil tussen winnaar en verliezer is soms bijzonder klein hier. De coureurs die teveel risico nemen zullen ongenadig hard gestraft worden met een crash in één van de barrières. Monaco kent geen uitloopstroken en geen grindbakken. Monaco kent geen genade en  zal ongetwijfeld ook dit jaar weer voor een aantal verrassingen gaan zorgen.

Veel plezier!  8)

http://www.gppits.net/magazine/preview_grand_prix_monaco/
#53


11 mei 2012
10:00-11:30 Eerste vrije training
14:00-15:30 Tweede vrije training

12 mei 2012
11:00-12:00 Derde vrije training
14:00-15:00 Kwalificatie

13 mei 2012
14:00 Race


http://www.gppits.net/nieuws/video_onboard_barcelona_2011/
#54
Zeg het maar, mijn stem gaat naar Button.
Wil wel eens zien of we er ver naast zitten met z'n allen.  ;D
#55
Formule 1 forum / Mugello test 1 t/m 3 mei
18 april 2012 - 18:48:40
Binnenkort gaan we testen in Mugello. Hier alvast een opmerkelijk nieuwtje.

http://www.gppits.net/nieuws/mclaren_coureurs_slaan_mugello_test_over/
#56


20 april 2012
09.00-10.30 Eerste vrije training
13.00-14.30 Tweede vrije training

21 april 2012
10.00-11.00 Derde vrije training
13.00-14.00 Kwalificatie

22 april 2012
14.00 Race

Lap record: M Schumacher Ferrari 1:30.252

De formule 1 blijft ons verrassen in 2012,  we krijgen het ene na het andere spektakel voorgeschoteld. We zijn nu drie races onderweg  en we hebben drie verschillende winnaars van drie verschillende teams. Het is tot nu toe ongekend spannend en bijzonder onvoorspelbaar.

In China was het Nico Rosberg die met zijn Mercedes GP het gehele race weekend domineerde. Een bijzonder moment voor de jonge Duitser, die hiermee zijn eerste 'pole position' en 'winst' behaalde. Er is echter weinig tijd voor Nico om na te genieten. Het formule 1 circus is inmiddels neergestreken in het kleine golfstaatje Bahrein, waar de vierde ronde van het seizoen gereden zal worden.



Er is lang getwijfeld of deze race doorgang moest vinden. Onrust in het land en hevige protesten  zorgden ervoor dat de race in 2011 niet kon plaatsvinden. In 2012 lijkt de situatie niet veel verbeterd, maar Ecclestone en de FIA hebben het groene licht gegeven, de race zal ondanks de protesten gewoon door gaan.

In 2010 is de race hier dus voor het laatst verreden. Ferrari pakte toen een indrukwekkende dubbelzege met Fernando Alonso voor Felipe Massa. Of de Ferrari van 2012 dezelfde resultaten kan behalen valt nog te betwijfelen. Maar het zal ongetwijfeld  weer enorm dicht bij elkaar zitten en het kleinste voordeel kan doorslaggevend zijn.

Veel plezier met de Grote Prijs van Bahrein!




#57

13 april 2012
04:00-05:30 Eerste vrije training
08:00-09:30 Tweede vrije training

14 april 2012
05:00-06:00 Derde vrije training
08:00-09:00 Kwalificatie

15 april 2012
09:00 Race


Het formule 1 seizoen van 2012 is inmiddels twee races onderweg en het enige wat je met echte zekerheid kan zeggen is dat het veld ongekend competitief is. Het zit enorm dicht bij elkaar, maar daar blijft het dan ook bij...

De eerste twee races hebben niet bepaald de pikorde prijs gegeven. De nieuwe banden in combinatie met het wisselvallige weer blijken een erg lastig duo voor de teams en haar coureurs. In Melbourne raakte de banden verhit, terwijl deze tijdens het natte weekend in Sepang niet op temperatuur kwamen. Het benadrukt de bijzonder kleine zogenoemde 'operating window' van het 2012 rubber. De teams die zwaar waren op de banden in Melbourne gingen goed in Sepang en vice versa.



zal de Italiaanse bandenfabrikant gedacht hebben, jullie wilde toch spektakel in de races? Nou dat hebben we gekregen! In de einduitslag van Melbourne waren maar liefst 7 verschillende teams te vinden. In Maleisië was het nog gekker, daar waren het 9 verschillende teams in de top tien. Fernando Alonso staat 1ste in het kampioenschap met een auto die op snelheid ergens rond de 9de plek zal worden geschat. Mercedes heeft een supersnelle 'Silberpfeil' gebouwd, maar deze doet het alleen op zaterdag om vervolgens op zondag compleet in te storten. Red Bull lijkt geen schim van de dominante RB7 en moet blij zijn als één van de twee coureurs de laagste trede van het podium mag bestrijken. McLaren lijkt het snelste pakket te hebben maar ze wisten vervolgens op Sepang niet aan te haken bij een Sauber. Dezelfde Sauber die in Melbourne niet vooruit te branden was en de Pirelli's compleet aan gort reedt.

Elk team zal zich even flink achter de oren hebben gekrabt na de afgelopen twee races. Wie gaat de juiste 'operating window' vinden? Wie pakt de race in China? Zeg jij het maar...


#58
Vandaag is Fabian jarig!! 18 jaren jong en nu eindelijk officieel volwassen.
Tijd om de brommer te verpatsen en op zoek te gaan naar je eerste racewagen.
Veel plezier vandaag en neem een muffin!   ;)

#59

23 maart 2012
03:00-04:30   Eerste vrije training
07:00-08:30   Tweede vrije training

24 maart 2012
06:00-07:00   Derde vrije training
09:00-10:00   Kwalificatie

25 maart 2012
10:00      Race



De eerste race van het seizoen 2012 is gereden en het Formule 1 circus reist af naar Sepang, Kuala Lumpur in Maleisië. De teams krijgen geen tijd om te relaxen, want aankomend weekend mogen ze weer aan de bak.

Vol spanning begonnen we aan het seizoen 2012, het veld zit dichter bij elkaar dan ooit. De hegomonie van Red Bull lijkt doorbroken, McLaren lijkt haar zaakjes het beste voor elkaar te hebben. Toch zijn we met evenveel vraagtekens vertrokken uit Melbourne als dat we eraan begonnen...

-Hoe kan het dat Red Bull's racepace wel vergelijkbaar was met McLaren?
-Kan Mercedes in Kuala Lumpur wel de banden op temperatuur krijgen?
-Zal Ferrari nu wel door de mand vallen op zondag?
-Kan Massa zich herstellen?
-Neemt Hamilton revanche op Button, of gaat hij overcompenceren?
-Kan Raikkonen Grosjean matchen in de quali?
-Gaat het regenen?



Wat denken jullie?  :)

#60

16 maart 2012     
02:30-04:00 Eerste vrije training   
06:30-08:00 Tweede vrije training
   
17 maart 2012       
04:00-05:00 Derde vrije training   
07:00-08:00 Kwalificatie
   
18  maart 2012     
07:00 Race

Het lange wachten is bijna voorbij, volgende week begint het 2012 FIA Formula One World Championship, we trappen af in Melbourne op het circuit Albert Park in Australië. Dit 5.303 km lange stratencircuit is gelegen ten zuiden van Melbourne City Centre, de baan is opgebouwd uit openbare wegen die om Albert Park Lake heen liggen.



Vorig jaar was het Sebastian Vettel die de overwinning pakte, de Duitser domineerde de Australische Grand Prix en won zo de eerste race van 2011. Lewis Hamilton werd, ondanks een loszittende vloer, tweede en Vitaly Petrov behaalde een zeer fraaie derde plaats. Naar alle verwachting zal ook dit jaar Red Bull de te kloppen auto hebben, maar de achtervolgers lijken er wel veel dichter op te zitten. McLaren, Mercedes, Lotus en Ferrari(?) hebben veelbelovende tijden weten te noteren tijdens de wintertesten, klaar om de frisdrankfabrikant het vuur aan de schenen te leggen.

Hoe zit het met de ontwerpen, zijn er nog innovatieve  nieuwtjes op de auto's te vinden? Vorig jaar gingen de constructeurs aan de wandel met Newey's creatie de Engine Blown Diffuser (EBD). De teams gebruikte de uitlaatgassen om meer downforce te creëren aan de achterkant van de auto. De FIA heeft de regels voor 2012 aangescherpt wat EBD onmogelijk zou moeten maken. Toch is het sommige teams gelukt, door middel van zogenoemde 'loop holes', een afgezwakte variant(25%) van EBD te ontwerpen.  Ze opereren hiermee op het randje van het reglement en komen met de meest futuristische ontwerpen op de proppen, een nieuwe wapenwedloop lijkt hiermee geboren.



De huidige reglementen dwingen de ontwerpers om de snelheid te gaan zoeken in de aerodynamica. Er zijn verschillende onbevestigde geruchten dat sommige teams met passieve F-ducts aan de gang zijn gegaan. De pionier hierin is Mercedes AMG Petronas, dit team begon vorig jaar met het testen van een passieve F-duct constructie in de neus en voorvleugel. Volgens de laatste berichten heeft ditzelfde team ook een passieve F-duct aan de achterkant van de auto weten te ontwerpen, welke geactiveerd word ten tijden van het inschakelen van DRS. De geleerden schatten een extra winst in topsnelheid van ongeveer 18 kmph op het rechte stuk. Mocht dit in de race ook echt zo blijken te zijn, dan kunnen we verwachten dat de andere teams snel zullen volgen met het introduceren van passieve F-ducts.



Maar zelfs als we alle F-ducts, snel slijtende Pirelli's, DRS en EBD's achterwege laten, dan nog hebben we een fantastisch seizoen in het vooruitzicht. We hebben namelijk zes hongerige kampioenen verdeeld over de vijf topteams, in auto's die qua snelheid niet veel voor elkaar onder doen. Het kan bijna niet mooier, dit moet een gigantisch spektakel gaan worden, veel plezier met de Grote Prijs van Australië!

http://www.gppits.net/magazine/preview_grand_prix_australie/