Menu

Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.

Toon bijdragen Menu

Topics - Schumivill

#1
Formule 1 forum / Teamvoorstellingen 2011.
08 december 2010 - 14:38:23
Zoals te zien in de nieuwsberichten,er is al een foto opgedoken met de nieuwe livery van het Lotus Renault team voor 2011!
Maar wat gaat er gebeuren met het huidige Lotus team?


#2
Formule 1 forum / F1 2010 voorbeschouwing
24 december 2009 - 00:59:00
Ik heb deze topic geopend om alle bevindingen en voorspellingen rond het nieuwe F1 jaar een beetje samen te zetten,en het word een heel interessant jaar!

Om maar te zeggen,Schumacher en Rosberg bij Mercedes,Alonso en Massa bij Ferrari,Hamilton en Button bij Mclaren.
Drie top teams met dito rijders,ik verwacht vuurwerk!
Ook goed omgaan met je hoeveelheid benzine tijdens de race word belangrijk,ik kan echt geen mogelijke kampioen bedenken.
#3
CitaatGilles Villeneuve – "Zolder. Eén ronde te ver" – 16 maart

In de derde aflevering onderzoekt 'Belga Sport' het dodelijke ongeval van Formule 1-piloot Gilles Villeneuwe in Zolder in 1982.

Zaterdag 8 mei 1982. Het Formule 1-circus is in België neergestreken op het circuit van Zolder. Het land is in feeststemming tot zich in de kwalificatieritten het ondenkbare voordoet: bij een inhaalmanoeuvre knalt de Ferrari van de Canadees Gilles Villeneuve tegen de March van de West-Duitser Jochen Mass aan.

De klap is verschrikkelijk. Villeneuve wordt uit zijn wagen geslingerd en belandt in de dranghekken. Reanimatie ter plaatse levert weinig op. In zeven haasten wordt Villeneuve naar het ziekenhuis in Leuven gebracht, waar algauw de somberste berichten worden verspreid: Villeneuve ligt in een coma - zijn toestand is onomkeerbaar. Hij zal sterven in het harnas.

Nu, meer dan vijfentwintig jaar later, stelt Belga Sport de vraag wat Villeneuve in die laatste kwalificatieronde heeft bezield nog een keer alles op alles te zetten, met sleetse banden dan nog wel. Waarom moest hij koste wat het wil een snellere tijd neerzetten dan zijn ploegmaat, de Fransman Didier Pironi?

Een begin van een antwoord vinden we veertien dagen vroeger: Pironi, die ook voor Ferrari reed, had Villeneuve tijdens de GP van Imola geflikt. Zijn eigen ploegmaat dreigde de weg naar de wereldtitel te versperren - spookte dat in Zolder door het hoofd van Villeneuve? Kon hij niet leven met de intriges en het gekonkel in de Formule 1? En heeft hij daarom, in een moment van roekeloosheid, het gaspedaal te diep ingedrukt?

Deze aflevering van 'Belga Sport' vertelt het verhaal van één van de meest markante figuren uit de geschiedenis van de autosport. Gilles Villeneuve, de kleine Canadees die met zijn spectaculaire rijstijl de wereld veroverde, sneuvelde in de bossen van Vlaanderen.

Behalve zijn weduwe Joann, spreekt ook zijn zoon Jacques Villeneuve voor het eerst vrijuit over de kwestie. Samen met andere racers uit de wereld van de razende roulette, die de Formule 1 toen nog was: Jody Scheckter, Jochen Mass, René Arnoux, Patrick Tambay en Marco Piccinini. Zolder – Eén ronde te ver, of wat ging er fout op een mooie lentedag in mei.

Later op het seizoen volgt ook een Aflevering over Michael Schumacher en zijn band met België
#4
Doe zelf aan autosport / Dunlop Drivers Cup 2008
04 april 2008 - 16:37:20
Je kan er een gratis race mee winnen in de DUNLOP SPORT MAXX ENDURANCE CUP,er zijn ook andere prijzen,mooi initiatief van die mannen!

http://www.dunlopdriverscup.be/2008/be/index.php
#5
Vanavond start om 20.50u op Canvas een nieuwe docu-reeks over het Belgische sportverleden.
Vanavond gaat het over Ivo Van Damme,maar volgende week maandag (26.03.07) gaat de reportage over Jacky Ickx! Kijken dus!

Bron: Stubru belde met de makers van de documentaire.
#6
Formule 1 forum / Verslag Hockenheim 2003.
05 augustus 2003 - 13:47:17
Hockenheim,5u rijden,het viel enorm mee eerlijk gezegd,voor ik het wist stonden we ter plaatse!!
Na 4 keer spa,ge kent et al vanbuiten,nu dus een wirwar van straatjes die u kompleet onbekend zijn,eerste opgave op donderdagmiddag was eerst dus een camping zoeken,die we onmiddellijk vonden,je kan er niet naast kijken eigenlijk,het was een vliegveld voor zweefvliegers,enorm groot,en ik verzeker jullie,het stond vol tegen zaterdag!We betaalden 30€ p.p. aan de ingang voor gans et weekend,tot de maandag dus.
Tweede opgave,waar ligt hier in godsnaam dat circuit  :? .
Na een uur of drie hadden we eindelijk de ingang gevonden waar we moesten zijn  :lol: .
Vrijdag,man wat een hitte!Maar we hadden ons een fantastisch plaatsje gevonden aan de spitskhere,de haarspeld dus,waar een dranktent stond,handig voor drank en vooral wat schaduw!
Intussen wisten we ook al dat slapen zonder oordopjes op de kamping gekkewerk zou worden,rond 5.30u in de morgen stopte de muziek eindelijk.
Kwa sfeer was het enorm beter dan in Spa,volgens mij toch,alléén één opmerkingover het circuit.
Super modern en veilig wil ook zeggen nen dubbele rij hekken,dus voor goeie foto's niet echt geschikt.
Voordeel,het is veel kleiner en zie je ze dus wel veel meer passeren.
We hebben een leuke race gezien,lekker veel gezweet,en daarna gingen we es het motodrom opzoeken,vaste waarde altijd bij ons,ik wil op dat asfalt gaan lopen!! We beklommen de duurste tribune,die zilveren aan de start-finisch,zitje 470€! Man wat een fantastisch zicht,je ziet gans et motodrom,ik stond effe zonder adem te kijken,mooi was dat,ma voor 470€ mag da wel zeker  :lol: ,daarna naar beneden het circuit op,om aan de boxen te gaan kijken,en effe naar de plaats waar kimi crashte te gaan,waar mensen "geobsedeerd" kleine stukje verf aan et oprapen waren :).
Wat me ook opviel was dat de fankraampjes enorm veel goedkoper waren dan in Spa, 15€ voor nen t-schirt bv.  :shock: .
Dus het was een enorm leuk weekend!! Volgend jaar word het terug spa denk ik,al zit Hockenheim er ook in,want het was top!! Wie echter nog op zoek wil gaan naar de lange rechte stukken is eraan voor de moeite,allemaal uitgebroken en beplant met nieuwe boompjes.
#7
Formule 1 forum / Het 9 punten-plan van de FIA.
10 oktober 2002 - 13:26:44
Het document, dat de FIA heeft opgestuurd naar de F1-teams, is uitgelekt. Autosport brengt het plan op zijn website en in zijn weekblad.

--- rijders en teams
F1-rijders staan niet meer onder contract bij een team. Rijders moeten een aanvraag indienen bij de FIA, die dan een selectie zal doen.
Elke rijder komt de eerste 10 races telkens uit voor een verschillend team. Teams en races worden bij loting toegewezen. Wie na 10 races op kop staat, mag dan als eerste de zeven teams kiezen waarvoor hij in de resterende races wil uitkomen. De tweede in het WK kiest als tweede, enzovoort.

--- kwalificaties
Er komen 4 sessies van een halfuur, 2 op vrijdag en 2 op zaterdag. Alle tijden worden samengeteld en zo wordt de grid bepaald.

--- banden
De beperking op maximum 2 soorten droogweerbanden blijft voor elk team, maar een bandenfabrikant mag elk team voorzien van een andere soort, zolang de beperking van 2 types gerespecteerd wordt.

--- ballast
Er komt een handicap van 1 kilo per WK-punt.

--- testen
Er mag niet meer prive getest worden op een circuit waar een F1-race plaats heeft (Barcelona, Silverstone, ...).
Elk team krijgt 12 testdagen tussen 28 februari en 1 november.
Volgens de FIA leidt dat tot een besparing van ongeveer 250 miljoen euro!

--- motoren
Vanaf 2003 is er nog 1 motor toegelaten per GP-weekend. Vanaf 2004 1 motor voor 4 races, vanaf 2005 1 motor voor een half seizoen.

--- mechanische onderdelen
Onderdelen voor versnellingsbak of chassis moeten een minimum-levensduur hebben van enkele races.

--- aero-onderdelen
Elk team moet voor de start van het seizoen 2 aero-sets laten homologeren. Er mag 1 wijziging aangebracht worden in de sets, nadat de helft van de races is gereden.

--- standaardonderdelen
Er worden standaard-onderdelen opgelegd voor electronica, ook standaard-remmen.

Stemming hierover dus op 28 oktober.

Bron://www.pitstop.tv