Gok de pole 2022

Gestart door Breaktest, 13 maart 2022 - 12:31:03

« vorige - volgende »

Breaktest

Zijn er dit seizoen weer deelnemers voor Gok de pole?

Het neerzetten van het onderwerp kunnen anderen beter dan ik, maar ik wil zelf best weer de uitslag plaatsen en deze keer ook de tussenstand bijhouden. Maar ik heb wel een paar dringende wensen waarvoor het reglement even moet worden aangepast.
-Niet met al die rare bonussen, met uitzondering van de joker. De rest voegt weinig toe en maakt de zaak nodeloos ingewikkeld. 
-De deadline, zoals door anderen voorgesteld, moet naar voren worden gehaald, voor het bijprogramma van start gaat. Voor de komende GP: vrijdag 18 mrt, 10.15 
-Bij dreiging van een regenkwalificatie mag naast de gewone tijd een regentijd worden ingediend; hierdoor kan de speelronde toch doorgang vinden.
Update: vanaf de GP van Miami 2022 geldt een herdefiniëring van het begrip regenkwalificatie, zie onder.   

Regenkwalificatie
Er is uitsluitend sprake van een regenkwalificatie als alle coureurs op full wets de kwalificatie aanvangen de officiële poletijd op full wets (blauw) of intermediates (groen) is gereden. Nadat dit is vastgesteld komen ingediende droogweertijden (dwz: de snelste van de twee) automatisch te vervallen. In alle overige gevallen is sprake van een gewone kwalificatie. Voor beide tijden geldt dezelfde deadline; het is dus verstandig dit in dezelfde posting te doen. Het spreekt voor zich dat het geen zin heeft een natte tijd in te dienen als de weersvooruitzichten goed zijn.

Uitzondering
Om het spel ook onder de meest onvoorziene omstandigheden te laten plaatsvinden, is het volgende bedacht: Mocht in het uitzonderlijke geval na het verstrijken van de deadline een totaal onvoorziene weersomslag plaatsvinden, dan mag in principe alsnog een regentijd worden ingediend, met als deadline: aanvang van de kwalificatie. Om het spel administrateerbaar te houden kan dit alleen na expliciete toestemming van degene die de administratie bijhoudt (in dit geval: ik), en het indienen kan uitsluitend via een aparte posting - bedoeld om de deadline van eerder ingediende informatie controleerbaar te houden. Doe je via een update van een eerdere posting, dan komt alle daarin aanwezige informatie te vervallen.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Mickey

Ik vind alles leuk en wel, maar er is hier niet zoveel activiteit meer, lijkt het.

Wil ook wel weer meedoen, maar het zal vooral voor de lol en soms een dagsuccesje zijn. Om maar aan te geven dat ik geen zin heb om de moeite te nemen me er een beetje in te verdiepen elke wedstrijd.

Henk1987

Ik ga weer proberen mee te doen, van mij mogen de reglementen versimpeld worden.

BMW.WilliamsF1

 Ja, ik had er vorig jaar al niet zoveel zin meer in en om het spel voor 5 mensen weer op poten te zetten zie ik eigenlijk ook niet echt zitten.

Je mag het spel best overnemen als je wilt met nieuwe regeltjes. Als je wilt kan ik mijn Excel sheet wel opsturen, die rekent alles uit.

Robbert65

Ik doe weer mee, heb een jaar of wat verzaakt, maar ik ben erbij dit jaar!
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Breaktest

Citaat van: BMW.WilliamsF1 op 15 maart 2022 - 23:05:30
Ja, ik had er vorig jaar al niet zoveel zin meer in en om het spel voor 5 mensen weer op poten te zetten zie ik eigenlijk ook niet echt zitten.

Je mag het spel best overnemen als je wilt met nieuwe regeltjes. Als je wilt kan ik mijn Excel sheet wel opsturen, die rekent alles uit.
Ik heb inmiddels een eigen excel sheet dat niet veel van de jouwe zal afwijken, op misschien een afrondingsverschilletje hier en daar.
Maar het neerzetten van de GP zelf, met zo'n circuitgrafiek en welke banden worden gebruikt laat ik graag aan anderen over.

Voorts, mochten zich (in de loop van het seizoen) nieuwe spelers aandienen, dan moet je die wel naar de spelregels kunnen verwijzen. Ik zou die dus even aanpassen (zie eerdere aanwijzingen). Ook dat is iets dat ik niet zelf kan doen.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

BMW.WilliamsF1

Ik kan wel een openingstopic maken. Als jij dan de scores berekend dan hebben we een goeie samenwerking ;)

Zal ook wel ff kijken naar de regels om die aan te passen.

Jouw scores klopten altijd wel vorig seizoen, denk niet dat er een afrondingsverschil in zit hoor.

Charrel

Blij dat we er nog zijn hoor! Ik ga ook wel proberen mee te doen  :D

Willen we nog een klein prijsje voor de winnaar?