Carrousel 2020

Gestart door Breaktest, 30 juni 2019 - 13:42:22

« vorige - volgende »

Van Wijk

Volgens mij is Kimi er een paar jaar tussenuit geweest ( om andere leuke dingen te doen )?
En waarom de strijd tussen VET en LEC met rust laten, van mij mag die verder oplopen, heerlijk toch ?
( deze topsporters zijn 1ste klas egoïsten, die maar 1 doel voor ogen hebben nl winnen , daar is volgens mij niets mis mee )

Tuesday

Citaat van: Jozef op 25 september 2019 - 14:49:10
Citaat van: Tuesday op 25 september 2019 - 14:37:13een sabbatical a la Button of Alonso? Volgens mij zijn die beiden gewoon gestopt hoor, zonder terug te keren (voorlopig). Lekker originele term ook. Iedere F1 voorspeller gebruikt dat woord zo'n beetje, maar kan me geen coureur herinneren die ooit een sabbatical heeft genomen.

Dat was nou precies Breaktest z'n punt. :)
wat heeft dat dan nog met een sabbatical te maken? beiden hebben niet stil gezeten na te zijn gestopt met F1.

Tuesday

Citaat van: Van Wijk op 25 september 2019 - 16:13:30
Volgens mij is Kimi er een paar jaar tussenuit geweest ( om andere leuke dingen te doen )?
En waarom de strijd tussen VET en LEC met rust laten, van mij mag die verder oplopen, heerlijk toch ?
( deze topsporters zijn 1ste klas egoïsten, die maar 1 doel voor ogen hebben nl winnen , daar is volgens mij niets mis mee )
Kimi was in principe gewoon gestopt en is gaan rally rijden. 2 jaar later kwam ie idd toch weer terug in de F1. Beetje zelfde als Schumacher; die was ook gestopt, maar maakte 3 later alsnog zn rentree.

Sabai

Aan de ene kant denk ik van Vettel hou de eer aan jezelf of hij accepteert dat het beste ervan af is.Dan kan hij nog wel een tijd mee . Want echt heel veel beter rijdt er ook niet rond.

Mickey

Citaat van: Tuesday op 25 september 2019 - 14:37:13
Citaat van: Breaktest op 25 september 2019 - 11:53:50
2020 zou wel eens het jaar van nog verder oplopende spanningen tussen Leclerc en Vettel kunnen worden. Anders dan sommige analisten beweren zie ik Vettel niet meer terugslaan (tenzij met hulp van buitenaf, zoals Singapore). Maar geheel op eigen kracht, daarvoor lijkt mij de weerstand van Leclerc te groot. Hoe dat joch alles op alles zet om Vettel in zijn eerste Ferrari jaar te verslaan is eigenlijk hèt Netflix-verhaal van 2019. En ik denk dat ie daarin slaagt.

Enerzijds heeft Vettel zijn quotum domme fouten nu wel opgebruikt, dus die zullen we de rest van het jaar vast niet meer zien - maar Leclerc heeft zich intussen ontwikkeld tot een uitmuntend kwalificeerder en is in korte tijd veranderd van een timide coureur in een 'bad guy' die inmiddels weet wat ie voor Ferrari waard is. En dat helpt hem weer om on-track beslissingen te nemen die hem misschien niet populair in de paddock maken, maar wel helpen punten naar zich toe te trekken. Eigenlijk kunnen je zeggen dat ie zijn focus al heeft verlegd naar de battles met Max voor de komende jaren.

Wat de vraag opwerpt, hoe verder met Vettel?
Probleem is natuurlijk dat er vier a vijf topcoureurs zijn en slechts drie topteams. Die topjongens bij elkaar zijn dus net een waterbed: druk je op de ene plek, dan duikt het probleem elders weer op. Is dat een probleem? Je krijgt de indruk dat topteams steeds minder genegen zijn twee kemphanen onder hetzelfde afdak te huisvesten, maar daar staat wel een natuurlijke behoefte aan de sterkst mogelijke line-up tegenover.

Voor de echte afweging in de dying moments van het onderhandelingsproces moeten we dus een niveautje dieper, en dat is geld. En dit vertaalt zich als volgt:
-Verzekert het aantrekken van een tweede topcoureur ons van de volgende trede op de constructeursladder?
-Zo ja, wat levert dat op, en wat kost die coureur eigenlijk?
Zoals zich nu laat aanzien moet die eerste vraag bij Red Bull met Nee beantwoord worden, en bij Mercedes is deze irrelevant. Dus als zich geen verdere stoelendans voordoet zijn een goedbetaalde vrijwillige degradatie (a la Ricciardo) of uitstappen waarschijnlijker opties. Zelf gok ik op een jaartje sabbatical - (van het type Button en Alonso).
een sabbatical a la Button of Alonso? Volgens mij zijn die beiden gewoon gestopt hoor, zonder terug te keren (voorlopig). Lekker originele term ook. Iedere F1 voorspeller gebruikt dat woord zo'n beetje, maar kan me geen coureur herinneren die ooit een sabbatical heeft genomen. Zullen we verder niet eerst gewoon 2020 ff afwachten of iig Vettel deze week ff een keertje met rust laten?

Vettel met rust laten?

Bedoel je dat we hem niet mogen bekritiseren?

Tuesday

Citaat van: Mickey op 25 september 2019 - 19:52:50
Citaat van: Tuesday op 25 september 2019 - 14:37:13
Citaat van: Breaktest op 25 september 2019 - 11:53:50
2020 zou wel eens het jaar van nog verder oplopende spanningen tussen Leclerc en Vettel kunnen worden. Anders dan sommige analisten beweren zie ik Vettel niet meer terugslaan (tenzij met hulp van buitenaf, zoals Singapore). Maar geheel op eigen kracht, daarvoor lijkt mij de weerstand van Leclerc te groot. Hoe dat joch alles op alles zet om Vettel in zijn eerste Ferrari jaar te verslaan is eigenlijk hèt Netflix-verhaal van 2019. En ik denk dat ie daarin slaagt.

Enerzijds heeft Vettel zijn quotum domme fouten nu wel opgebruikt, dus die zullen we de rest van het jaar vast niet meer zien - maar Leclerc heeft zich intussen ontwikkeld tot een uitmuntend kwalificeerder en is in korte tijd veranderd van een timide coureur in een 'bad guy' die inmiddels weet wat ie voor Ferrari waard is. En dat helpt hem weer om on-track beslissingen te nemen die hem misschien niet populair in de paddock maken, maar wel helpen punten naar zich toe te trekken. Eigenlijk kunnen je zeggen dat ie zijn focus al heeft verlegd naar de battles met Max voor de komende jaren.

Wat de vraag opwerpt, hoe verder met Vettel?
Probleem is natuurlijk dat er vier a vijf topcoureurs zijn en slechts drie topteams. Die topjongens bij elkaar zijn dus net een waterbed: druk je op de ene plek, dan duikt het probleem elders weer op. Is dat een probleem? Je krijgt de indruk dat topteams steeds minder genegen zijn twee kemphanen onder hetzelfde afdak te huisvesten, maar daar staat wel een natuurlijke behoefte aan de sterkst mogelijke line-up tegenover.

Voor de echte afweging in de dying moments van het onderhandelingsproces moeten we dus een niveautje dieper, en dat is geld. En dit vertaalt zich als volgt:
-Verzekert het aantrekken van een tweede topcoureur ons van de volgende trede op de constructeursladder?
-Zo ja, wat levert dat op, en wat kost die coureur eigenlijk?
Zoals zich nu laat aanzien moet die eerste vraag bij Red Bull met Nee beantwoord worden, en bij Mercedes is deze irrelevant. Dus als zich geen verdere stoelendans voordoet zijn een goedbetaalde vrijwillige degradatie (a la Ricciardo) of uitstappen waarschijnlijker opties. Zelf gok ik op een jaartje sabbatical - (van het type Button en Alonso).
een sabbatical a la Button of Alonso? Volgens mij zijn die beiden gewoon gestopt hoor, zonder terug te keren (voorlopig). Lekker originele term ook. Iedere F1 voorspeller gebruikt dat woord zo'n beetje, maar kan me geen coureur herinneren die ooit een sabbatical heeft genomen. Zullen we verder niet eerst gewoon 2020 ff afwachten of iig Vettel deze week ff een keertje met rust laten?

Vettel met rust laten?

Bedoel je dat we hem niet mogen bekritiseren?
tuurlijk wel en dat gebeurd ook aan de lopende band. Maar we hebben nu net een race gehad (die Vettel heeft gewonnen) en er staat alweer een nieuwe voor de deur. Wat Vettel in 2021 gaat doen lijkt me nu ff niet zo heel relevant. Maar goed, als er echt behoefte aan is om nu die discussie te voeren; ga je gang..

Mickey


Wings

Citaat van: Breaktest op 19 september 2019 - 12:16:15
Grosjean blijft bij Haas voor 2020. Het lijkt erop alsof Hulkenberg, die eerder suggereerde alsof ie alles in eigen hand had, iets te lang heeft gewacht met tekenen.

Begrijp jij het nog? Ik niet.

Wings

Citaat van: Breaktest op 19 september 2019 - 14:22:44
Nog even iets anders.
Ferrari meldde onlangs geen twee toprijders als Leclerc en Verstappen naast elkaar te kunnen managen, met als argument: Daar komen brokken van, zie Senna/Prost, Alonso/Hamilton.
Niet dat ik per se voor die combinatie pleit, maar dit vind ik wel getuigen van een beperkte visie. De nieuwe generatie staat volgens mij veel relativerender in het leven dan die ouwe meuk. Senna daarentegen had de neiging overal een persoonlijke strijd van te maken. Het lijkt me een vorm van ingenomenheid om deze visie op voorhand op de nieuwe generatie toprijders te plakken. Met de kennis van nu kun je beter stellen dat Senna paar mindere karaktertrekjes had waaraan ie had kunnen werken, in plaats van hem alsmaar als halfgod en maat der dingen voor te stellen.

Jij denkt dat rijders als Leclerc en Max anders denken?

Breaktest

Citaat van: Wings op 27 september 2019 - 08:30:59
Citaat van: Breaktest op 19 september 2019 - 14:22:44
Nog even iets anders.
Ferrari meldde onlangs geen twee toprijders als Leclerc en Verstappen naast elkaar te kunnen managen, met als argument: Daar komen brokken van, zie Senna/Prost, Alonso/Hamilton.
Niet dat ik per se voor die combinatie pleit, maar dit vind ik wel getuigen van een beperkte visie. De nieuwe generatie staat volgens mij veel relativerender in het leven dan die ouwe meuk. Senna daarentegen had de neiging overal een persoonlijke strijd van te maken. Het lijkt me een vorm van ingenomenheid om deze visie op voorhand op de nieuwe generatie toprijders te plakken. Met de kennis van nu kun je beter stellen dat Senna paar mindere karaktertrekjes had waaraan ie had kunnen werken, in plaats van hem alsmaar als halfgod en maat der dingen voor te stellen.

Jij denkt dat rijders als Leclerc en Max anders denken?
Jazeker. Ietsje anders, maar dat kan een hoop uitmaken.
Zoek bv maar eens een het interview met Prost over zijn begindagen met Senna. Prost nodigde Senna  uit bij hem thuis, maar Senna gedroeg zich daar vreemd en afstandelijk. Bij het afscheid sprak Prost hem daarover aan, waarop Senna zei: "We cannot be friends. I have to beat you. You're my enemey".
Sorry hoor, maar zo'n verwrongen mentaliteit - totaal geen onderscheid kunnen maken tussen on-track en off-track, en dat al op voorhand - zie ik de huidige generatie echt niet doen. Neem bv periode Verstappen-Ricciardo, dat ging op de baan best hard tegen hard, maar daarbuiten konden ze het best met elkaar vinden. Zelfs Sainz heeft heeft tegenwoordig lovende woorden over zijn ex-teamgenoot.

En misschien valt het ook wel te verklaren. Senna maakte op jonge leeftijd zonder familie de oversteek naar Europa, kende de taal niet en meende dat anderen hem als een soort indringer zagen, waarna hij dat beeld internaliseerde en zich zo ging gedragen.
Daarnaast zijn de omstandigheden tegenwoordig anders. Het gevaar met een factor 10 teruggedrongen en de salarissen met een factor 10 toegenomen. Elke topcoureur die zich dat realiseert lacht zich helemaal gek en beseft dat ie eigenlijk in een droom leeft - waarna een beetje relativering bijna als vanzelf volgt.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Wings

Citaat van: Breaktest op 27 september 2019 - 12:55:16
Jazeker. Ietsje anders, maar dat kan een hoop uitmaken.

Ik geloof er niets van. Rijders als Max en Charles zijn geboren winnaars en volledig toegewijd om dat te bereiken. Zo noemde Charles het 'unfair' dat Seb voor hem reed in Singapore en al eerder moest hij Seb laten voorgaan en wilde hij die opgegeven positie terug nadat Seb ook geen vuist kon maken naar Hamilton. Charles investeert niet in een goede verstandsverhouding maar in meters.

Het grootste verschil tussen Seb en Charles is dat Seb oprecht blij voor Charles is toen hij won op Monza en Charles dat niet was toen Seb won op Singapore. Het bleef ijzig stil en dat Charles geen zin had in het gesprek met Seb was overduidelijk. De sfeer was wat ongemakkelijk. Op de sociale media ging men los op de onsportieve houding van Leclerc.

Datzelfde zag je ook tussen Rosberg en Hamilton die het niet schuwde om elkaar van de baan te rossen en op het podium elkaar geen blik gunde. En wat te denken van Alonso die als teamgenoot blij was dat Hamilton geen kampioen werd en heeft gezorgd dat McLaren in zwaar weer terechtkwam? De echte kampioenen zijn egoïsten van het eerste uur en relativeren is er niet bij.

CitaatZoek bv maar eens een het interview met Prost over zijn begindagen met Senna. Prost nodigde Senna  uit bij hem thuis, maar Senna gedroeg zich daar vreemd en afstandelijk. Bij het afscheid sprak Prost hem daarover aan, waarop Senna zei: "We cannot be friends. I have to beat you. You're my enemey".

Ik ken het verhaal niet en was er niet bij. Ik kan me voorstellen dat je met het geven van een interview ook wat wil bereiken en dingen wat uitvergroot of net wat romantischer inkleurt. En niet vergeten dat dit ook vandaag de dag actueel is. Kijk maar naar Rosberg en Hamilton wiens vriendschap verzuurde en eindigde in vijandschap. Dat staken beiden rijders niet onder stoelen of banken.

CitaatSorry hoor, maar zo'n verwrongen mentaliteit - totaal geen onderscheid kunnen maken tussen on-track en off-track, en dat al op voorhand - zie ik de huidige generatie echt niet doen. Neem bv periode Verstappen-Ricciardo, dat ging op de baan best hard tegen hard, maar daarbuiten konden ze het best met elkaar vinden.

Ik zie dat wel. Rosberg en Hamilton konden elkaar niet zien of luchten. Datzelfde geldt op een ander level voor Magnussen en Hülkenberg.

CitaatZelfs Sainz heeft heeft tegenwoordig lovende woorden over zijn ex-teamgenoot.

Senna had ook lovende woorden voor Prost en zei dat hij hem miste in de Formule 1. Imola 1994. Als je niet samen strijd voor één doel verandert de dynamiek in een verstandsverhouding.

CitaatEn misschien valt het ook wel te verklaren. Senna maakte op jonge leeftijd zonder familie de oversteek naar Europa, kende de taal niet en meende dat anderen hem als een soort indringer zagen, waarna hij dat beeld internaliseerde en zich zo ging gedragen.
Daarnaast zijn de omstandigheden tegenwoordig anders. Het gevaar met een factor 10 teruggedrongen en de salarissen met een factor 10 toegenomen. Elke topcoureur die zich dat realiseert lacht zich helemaal gek en beseft dat ie eigenlijk in een droom leeft - waarna een beetje relativering bijna als vanzelf volgt.

Ik geloof daar niets van. De rijders van nu willen net zo graag winnen als de rijders van toen en hebben dezelfde toewijding als vroeger. Ik denk zelfs dat het erger is geworden omdat de media er op vandaag veel meer bovenop zit om dingen te beoordelen en delen met de achterban. En vergeet de kracht van de sociale media niet. De achterban is veel kritischer dan vroeger en met de sociale media is er op vandaag een platform om deze kritiek ruchtbaarheid te geven. Dat zorgt voor druk bij de rijders.

Breaktest

Volgens mij was mijn betoog dat de nieuwe generatie rijders op de baan net zo fanatiek is als de oude garde, maar daarnaast voldoende relativeringsvermogen bevat om spanningen in de paddock niet dusdanig hoog te doen oplopen dat het negatieve weerslag krijgt op de teamprestaties als geheel.   
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Wings


Tuesday

Citaat van: Breaktest op 29 september 2019 - 13:36:29
Volgens mij was mijn betoog dat de nieuwe generatie rijders op de baan net zo fanatiek is als de oude garde, maar daarnaast voldoende relativeringsvermogen bevat om spanningen in de paddock niet dusdanig hoog te doen oplopen dat het negatieve weerslag krijgt op de teamprestaties als geheel.
Leclerc lijkt me buiten de baan nou net een combinatie van het kinderachtige van Vettel, de ijdelheid van Hamilton en het egoïsme van Alonso.

Sabai

Citaat van: Tuesday op 29 september 2019 - 15:21:35
Citaat van: Breaktest op 29 september 2019 - 13:36:29
Volgens mij was mijn betoog dat de nieuwe generatie rijders op de baan net zo fanatiek is als de oude garde, maar daarnaast voldoende relativeringsvermogen bevat om spanningen in de paddock niet dusdanig hoog te doen oplopen dat het negatieve weerslag krijgt op de teamprestaties als geheel.
Leclerc lijkt me buiten de baan nou net een combinatie van het kinderachtige van Vettel, de ijdelheid van Hamilton en het egoïsme van Alonso.

Idd ik zal ook geen fan van hem worden  ;) Maar wel leuk dat hij erbij is , een badguy is ook nodig  :)