Ronde 13: Grand Prix van België, Circuit Spa-Francorchamps, Francorchamps

Gestart door Tessa, 21 augustus 2016 - 13:17:54

« vorige - volgende »

Tessa

De eindeloos durende zomerstop is voorbij en we gaan meteen naar de zuiderburen, voor een hoogtepuntje van het jaar!



Gaat Lewis door met het om de oren slaan van Nico, of heeft die er nu genoeg van en trekt hij de winst naar zichzelf toe? En hoe zit het met Red Bull? Zijn ze nu echt de Ferrari's voorbij, of waren de afgelopen races toevalstreffers?
Hoe dan ook vraagt Spa om stuurmanskunsten en de eindstand staat pas vast als de geblokte vlag wappert, we gaan het zien!



In 2015 werd de Pole Positon ingenomen door Lewis Hamilton (1:47.197).

Om het plaatje van 2015 compleet te maken, dit waren de mannen die uiteindelijk op het podium stonden:
1. Lewis Hamilton   1:23:40.387
2. Nico Rosberg      +2.058s
3. Romain Grosjean   +37.988s

De lengte van het circuit is 7.004 km en er gaan 44 laps gereden worden, ofwel 308,052 km in totaal.


En wat je dan op tafel zet om de race in opperste Belgische sferen te beleven? Dat is natuurlijk een inkoppertje!  :)



En vergeet niet iets in huis te halen om dat alles mee weg te spoelen




Mooi, als iedereen er dan klaar voor is, komen hier de data en tijden:

Vrijdag 26 augustus 2016
10:00 - 11:30 uur Eerste vrije training
14:00 - 15:30 uur Tweede vrije training

Zaterdag 27 augustus 2016
11:00 - 12:00 uur Derde vrije training
14:00 - 15:00 uur Kwalificatie

Zondag 28 augustus 2016
14:00 - 16:00 uur Race



Jozef

Jaaa!

In 2014 werd hier eigenlijk de titel beslist omdat Nico na deze race mentaal gekraakt was. Dat punt lijkt voor wat 2016 betreft al achter ons te liggen (Barcelona) maar ik ben toch benieuwd of het toch ook niet de terugkeer van Rosberg kan inleiden.

Ik hoop het niet hoor, ik zie veel liever Lewis kampioen worden. :P

FolkertE

Een terug keer qua presteren en dat hij het Hamilton moeilijk maakt, maar niet dat Rosberg de titel wint ;D.

Tessa

Wat mij betreft mag Rosberg net zo hard kampioen worden als mr bling bling, haha,
als ze het elkaar maar zo moeilijk mogelijk maken, dan hebben we wat te zien  8)
En dan volgend jaar alle kaarten schudden en kijken welk team er boven komt drijven,
het zou mooi zijn als er dan een echt gevecht (tussen teams) om het kampioenschap zal zijn.


btw: de kans op regen aankomend weekend is verwaarloosbaar,
afreizende Hollanders (en thuisblijvende Hollanders en Belgen) wordt wel geadviseerd een tube zonnebrand bij de hand te houden!

BMW.WilliamsF1

Haha idd, zonnebrand gaat wel mee anders kom ik terug als een kreeft :)

Robbert65

"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Jozef

Dit weekend dus warm en zwoel, met een occasioneel onweer. Misschien maakt Spa weer zijn naam waar op het vlak van veranderlijk en onvoorspelbaar weer.

gloudiesaurus

http://www.gppits.net/nieuws/het_weer_in_spa/

Mooi weer dus!

Ik ben er dit weekend bij. Heb er heel veel zin in.

Denk wel dat dit echt een Mercedes baan is. En Hamilton ligt dit circuit ook wel.
Hoop ook op een goede prestatie van Max Verstappen, zeker voor de vele Nederlanders  :)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Robbert65

Op de nieuwspagina staat het liveblog voor de tweede vrije training al klaar. We beginnen om kwart voor twee.
http://www.gppits.net/nieuws/live_blog_vrije_training_2_gp_belgie/
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

FolkertE

P2 op Ssofts, kan nog een leuke race worden. Maar ben bang dat Rosberg gewoon aan de horizon verdwijnt.
Kimi ook weer goed bezig en had naar eigen zeggen pole kunnen hebben. Jammer dat Hamilton zich niet mengt in deze strijd, maar die zal voor spektakel van achteren zorgen.

Ik heb er zin in, de top 5 zit dicht bij elkaar en op Max na op de zelfde strategie. Ik heb het bier al koud gelegd. ;D 8)

Mickey


knaldiebal


Robbert65

"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Tessa

Wat een deceptie voor Max.
Maar het was zeker geen saaie race dit keer, denk ik dan maar  ;)
mooi resultaat voor Ricciardo, strakke race en terechte winst voor Rosberg en vuurwerk van Hamilton.

C.G. de Beaufort