Silly Season coureurs 2016/2017

Gestart door Wings, 06 mei 2016 - 08:41:46

« vorige - volgende »

Jozef

Bij Mercedes staat er niet eens één coureur op het punt om te vertrekken dus waarom zouden ze nog twee protegés in de F1 houden? Lijkt me weggegooid geld... Wehrlein zal volgend jaar hopelijk nog wel bij Manor mogen blijven maar daarna moet hij toch op eigen benen staan lijkt me.

Matthijs

Valt Wehrlein tegen dan? Op welk vlak in Ocon beter? Of gewoon meer potentie?

Sabai

Citaat van: Jozef op 07 november 2016 - 18:30:34
Bij Mercedes staat er niet eens één coureur op het punt om te vertrekken dus waarom zouden ze nog twee protegés in de F1 houden? Lijkt me weggegooid geld... Wehrlein zal volgend jaar hopelijk nog wel bij Manor mogen blijven maar daarna moet hij toch op eigen benen staan lijkt me.

Op dit moment niet. Maar het kan na volgend jaar zomaar weer anders zijn als ze hopelijk niet meer de dominantie hebben die ze nu hebben. Denk toch dat ze hun opties spreiden. Maar ik kan ernaast zitten natuurlijk.

Jehoentelaar

Ocon doet het gezien de omstandigheden (half DTM-seizoen) uitstekend ten opzichte van Wehrlein. Kan mij voorstellen dat ze dan daar meer potentie in zien. Wehrlein nog een jaartje rond laten rijden met Manor en dan maar zien wat ervan komt. Zal deels afhangen van het al dan niet verslaan van zijn nieuwe teamgenoot.


gloudiesaurus

http://www.gppits.net/nieuws/palmer_blijft_bij_renault_in_2017/

Palmer blijft dus bij Renault. Enigzins verrassend wel, vond Magnussen dit jaar beter dan Palmer.

Ik gok nu dat Magnussen naar Haas gaat. Gutierrez dan misschien terug naar Sauber met Mexicaans geld?
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Maikel0230

Ik ben niet de grootste Palmer fan, maar ik vind wel dat hij recentelijk echt wel op hetzelfde niveau lijkt te zitten als Magnussen. Blijft echter wel een beetje een rare keuze. Je gaat me toch niet wijsmaken dat Magnussen zelf een fabriekszitje voorbij zich laat gaan om naar Haas te gaan.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Jehoentelaar

Magnussen is door Renault uiteindelijk zo lang in de wachtkamer gezet dat ik mij kan voorstellen dat hij zich al langer is gaan oriënteren op alternatieven.

Maikel0230

Citaat van: Jehoentelaar op 09 november 2016 - 18:40:06
Magnussen is door Renault uiteindelijk zo lang in de wachtkamer gezet dat ik mij kan voorstellen dat hij zich al langer is gaan oriënteren op alternatieven.

Toont toch eignelijk wel een beetje een gebrek aan zelfvertrouwen aan bij Magnussen. Over het algemeen heeft hij er een beter jaar opzitten dan Palmer, en dan mag je toch wel verwachten dat je zitje verzekerd is.

Er kan ook geld mee gemoeid zijn, al lijkt me dat hier een mindere factor te zijn. Palmer brengt toch enkel sponsors mee dacht ik?

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Jehoentelaar

Je weet niet hoe dingen intern liggen. Verder zal Palmer wel een betere backing hebben dan Magnussen en een bewezen snelle coureur hebben ze al in huis.

Robbert65

En wellicht zien ze aan zijn leercurve dat er meer potentie inzit dan je als buitenstaander zou zeggen...
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

gloudiesaurus

Ik zou als ik Renault was voor Magnussen kiezen.
Maar als je dan al hoort dat ze clausules van Magnussen laten verlopen dan zegt dat ook wel wat.

Wellicht heeft Magnussen voor de zekerheid gekozen. Hij wil niet opnieuw langs de kant staan.

Aan de andere kant heeft Magnussen ook wel mindere races gereden en heeft Palmer een stijgende lijn laten zien.
In de eerste paar races ging hij niet zo lekker, de laatste tijd komt hij lekker mee en is hij soms sneller dan Magnussen.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Maikel0230

Wat ook kan meespelen is misschien dat hij wind heeft gekregen wat de plannen zijn van Renault. Kan best dat die hem enkel nog voor 2017 wilden hebben om hem dan te vervangen door een andere rijder. Kan daarom idd zijn dat hij voor de veiligheid koos en naar Haas gaat.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

FolkertE

Persoonlijk zou ik voor Magnussen hebben gekozen omdat hij meer heeft gepresteerd dit jaar, al heeft Palmer heeft veel progressie laten zien en is zeker de laatste paar races goed naar voren gekomen. Zit niet veel tussen deze 2 in mijn ogen.

En ik denk dat Renault de knoop heeft door gehakt toen Magnussen ging lobbyen bij andere teams. Maar ik denk dat Renault een grotere zekerheid zou zijn geweest dan Haas. Het is nu alleen afwachten hoe belangrijk motoren gaan blijven/worden volgend jaar.

Matthijs

#629
Citaat van: FolkertE op 10 november 2016 - 11:04:39
En ik denk dat Renault de knoop heeft door gehakt toen Magnussen ging lobbyen bij andere teams.
Ik denk dat het precies andersom was: Magnussen merkte dat hij een contract kreeg voor maar 1 jaar, zodat Renault in 2018 een (tweede) topper kan inlijven wanneer het team er beter voorstaat. Magnussen voelde nattigheid en koos voor Haas waar hij wel meer toekomstperspectief heeft. Als Renault een aantrekkelijk voorstel had gedaan, was Magnussen liever gebleven.