Ronde 2: Bahrain Grand Prix, Bahrain International Circuit, Sakhir

Gestart door Tessa, 24 maart 2016 - 20:51:09

« vorige - volgende »

Tessa



Bah-wat? ...Bahrein!

Jeweetwel, dat koninkrijkje in het knusse Midden-Oosten, waar al sinds 2004 Formule 1 races gehouden worden. In 2011 werd het wel even afgelast omdat iedereen een beetje zenuwachtig werd van wat kwestietjes in Tunesië en Egypte, maar inmiddels weten we niet eens meer wie Ben Ali en Mubarak zijn, dus dat zit wel goed. Daarnaast ligt het natuurlijk ook op een steenworp afstand van Qatar, ons allen welbekend als de sympathieke host van het WK voetbal in 2022.

Ja, Bahrein dus!  :)



In 2015 werd de pole position gepakt door Lewis Hamilton (1:32.571),

De podiumplaatsen waren voor:
1. Lewis Hamilton (1:35:05:809)
2. Kimi Räikkönen (+3.380 s)
3. Nico Rosberg (+6.033 s)

Het lap record ligt in handen van Michael Schumacher, met  1:30.252 in 2004.

De lengte van het circuit is 5,412 km en er gaan 57 laps gereden worden, ofwel 308,405 km in totaal.



Gemiddeld genomen is het tijdens de race tegen de 30 graden Celsius deze tijd van het jaar en de kans op neerslag is erg klein, maar dat mag de pret niet drukken.

Ondanks dat de uitkomst niet iedereen is bevallen, mag de eerste race van dit seizoen toch op z'n minst spectaculair genoemd worden, niet in de laatste plaats door de kwalificatie:
Een totaal nieuwe opzet, die prompt binnen 24 uur volledig werd teruggedraaid, om vervolgens toch te besluiten dat slechts wat aangepast zou worden, om vervolgens toch te besluiten (d.d. 24-03-2016 om 20:30) dat we het nog een ronde exact hetzelfde gaan houden....
Intussen heeft het woord "besluiten" zijn betekenis totaal verloren, maar ook dat mag de pret niet drukken!
We zijn natuurlijk wel benieuwd hoe de kwalificatie in Bahrein er daadwerkelijk uit gaat zien na het laatste "besluit" voor men daadwerkelijk gas gaat geven.

Verder mogen crashes als die in Melbourne gewoon uitblijven, maar mocht een coureur toch de kriebels krijgen en ervoor willen gaan? Neem een voorbeeld aan Alonso! Als een echte stuntman ging z'n volledige karretje aan onherkenbare diggelen, maar de man zelf kwam er zonder kleerscheuren vanaf.

Voor de traditionele rubriek "wat eten we daarbij?", is er weer de nodige research gedaan:
Bahrein is een klein landje en heeft z'n oppervlakte vooral nodig voor oliewinning en prestigieuze gebouwen...om maar niet te spreken van dat oppervlakte-verslindende circuit. Het meeste voedsel wordt dus geïmporteerd, al verbouwd men wel wat  dingetjes, waaronder dadels, bananen, granaatappels en tomaten.
Een specialiteit is Qoozi, oftewel gegrild lam gevuld met rijst, eieren, uien en kruiden.
De gemiddelde Bahreiner is overigens dagelijks bezig met lurken aan de shisha, onder het genot van een kopje koffie (wat ze dan wel weer gahwa noemen, want ja, waarom niet).
Heb je dus niet zo'n zin in Qoozi? Sluit simpelweg je boerenkool met worst af met een shisha feestje en een bakkie pleur, dan waan je je ook in Bahrein!



Mooi, als iedereen er dan klaar voor is, komen hier de data en tijden:

1ste vrije training
Vrijdag 1 april- 13:00-14:30

2de vrije training
Vrijdag 1 april- 17:00-18:30

3de vrije training
Zaterdag 2 april- 14:00-15:00

Kwalificatie
Zaterdag 2 april- 17:00-18:00

Race
Zondag 3 april- 17:00




gloudiesaurus

Yes de 2e GP. Niet mijn favoriet, ik mis de ambiance. Maar ik kijk er alweer naar uit!
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Tessa

Citaat van: gloudiesaurus op 24 maart 2016 - 21:20:10
Yes de 2e GP. Niet mijn favoriet, ik mis de ambiance. Maar ik kijk er alweer naar uit!

Ja, ik heb er ook zin in....maar eerst even overmatig aan de (chocolade) eieren wegens Pasen, dat moet ook gebeuren!  ;)

Robbert65

Citaat van: Tessa op 24 maart 2016 - 21:31:55
Citaat van: gloudiesaurus op 24 maart 2016 - 21:20:10
Yes de 2e GP. Niet mijn favoriet, ik mis de ambiance. Maar ik kijk er alweer naar uit!

Ja, ik heb er ook zin in....maar eerst even overmatig aan de (chocolade) eieren wegens Pasen, dat moet ook gebeuren!  ;)

die dingen zijn altijd verstopt...  :-[
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Maikel0230

Ik moet wel zeggen dat Bahrein, ondanks dat het een saaie baan blijft, toch wel een plaatsje heeft gewonnen in de Formule 1. Zeker sinds het een nachtrace is geworden vind ik het wel wat hebben, die race in de woestijn daar.

Ik heb al twee keer de preview geschreven voor de Grand Prix van Bahrein, daarom misschien dat ik de positieve punten wel ben gaan zien. ;)

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Tessa

Citaat van: Robbert65 op 24 maart 2016 - 21:42:13
Citaat van: Tessa op 24 maart 2016 - 21:31:55
Citaat van: gloudiesaurus op 24 maart 2016 - 21:20:10
Yes de 2e GP. Niet mijn favoriet, ik mis de ambiance. Maar ik kijk er alweer naar uit!

Ja, ik heb er ook zin in....maar eerst even overmatig aan de (chocolade) eieren wegens Pasen, dat moet ook gebeuren!  ;)

die dingen zijn altijd verstopt...  :-[

daarom hebben we ook twee paasdagen, duh...  :P

FolkertE

Citaat van: Tessa op 24 maart 2016 - 22:15:49
Citaat van: Robbert65 op 24 maart 2016 - 21:42:13
Citaat van: Tessa op 24 maart 2016 - 21:31:55
Citaat van: gloudiesaurus op 24 maart 2016 - 21:20:10
Yes de 2e GP. Niet mijn favoriet, ik mis de ambiance. Maar ik kijk er alweer naar uit!

Ja, ik heb er ook zin in....maar eerst even overmatig aan de (chocolade) eieren wegens Pasen, dat moet ook gebeuren!  ;)

die dingen zijn altijd verstopt...  :-[

daarom hebben we ook twee paasdagen, duh...  :P
Je bent goed op dreef Tessa, je 2de GP topic. Mooi.

Het is misschien toeval, maar sinds Bahrain een avond race is geworden, waren het geen saaie races. Heb er ook weer zin in.

Tessa

Citaat van: FolkertE op 25 maart 2016 - 07:54:37

Je bent goed op dreef Tessa, je 2de GP topic. Mooi.

Het is misschien toeval, maar sinds Bahrain een avond race is geworden, waren het geen saaie races. Heb er ook weer zin in.

Thanks, wel net even het eerste plaatje wat kleiner gemaakt, want die trok het hele forum uit z'n voegen....jullie zeggen ook niets, he? ;-)

iNSP3X

Inderdaad, laatste paar jaar een goeie race gezien. Hopelijk dit jaar dus weer.

Zal wel een uitgestelde worden voor mij. Die koters kunnen mij toch niet gerust laten, wat dan resulteerd in een "licht geïrriteerde" papa. Ik zal mij op die moment dus eerder concentreren op kleuren, puzzels, playmobil of mee barbies verkleden.


Robbert65

JA! Bahrein.

Geen idee meer hoe dat vorig jaar ging. Zal ik maar eens gaan opzoeken in de annalen.

ah! mja. Beide Toro Rosso's vielen vroeg uit en Lewis Hamilton won. Eind van de middag uitgezonden, biertje d'rbij waarschijnlijk?

Dan heeft deze ouwe kerel wel een geheugensteuntje nodig ;) (wat zal ik lekker geslapen hebben die avond)

Hopen op spektakel en een mooi resultaat voor Max Verstappen.

Maar nu eerst aan de (chocolade)eieren.  (2x) Want Tessa heeft ze verstopt.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Tessa

Citaat van: Robbert65 op 25 maart 2016 - 09:37:48
JA! Bahrein.

Eind van de middag uitgezonden, biertje d'rbij waarschijnlijk?

Ik geloof niet dat de Bahreinies er een avondrace van gemaakt hebben, zodat het uitzendtijdstip in Nederland gunstig is voor de bierconsumptie,
maar het is na die race in Melbourne om 06:00 wel een hele vooruitgang inderdaad  ;D

BMW.WilliamsF1

Citaat


Kwalificatie
Zaterdag 2 april- 17:00-18:00

Zaterdag 2 april- 17:00-17:55

Laatste 5 minuten wordt er niet meer gereden  ;)

Robbert65

Citaat van: Tessa op 25 maart 2016 - 10:33:34
Citaat van: Robbert65 op 25 maart 2016 - 09:37:48
JA! Bahrein.

Eind van de middag uitgezonden, biertje d'rbij waarschijnlijk?

Ik geloof niet dat de Bahreinies er een avondrace van gemaakt hebben, zodat het uitzendtijdstip in Nederland gunstig is voor de bierconsumptie,
maar het is na die race in Melbourne om 06:00 wel een hele vooruitgang inderdaad  ;D

Afgesproken Tess, doen wij een biertje bij de GP Bahrein ;) Westmalle Dubbel.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Tessa

Citaat van: Robbert65 op 25 maart 2016 - 11:15:39
Citaat van: Tessa op 25 maart 2016 - 10:33:34
Citaat van: Robbert65 op 25 maart 2016 - 09:37:48
JA! Bahrein.

Eind van de middag uitgezonden, biertje d'rbij waarschijnlijk?

Ik geloof niet dat de Bahreinies er een avondrace van gemaakt hebben, zodat het uitzendtijdstip in Nederland gunstig is voor de bierconsumptie,
maar het is na die race in Melbourne om 06:00 wel een hele vooruitgang inderdaad  ;D

Afgesproken Tess, doen wij een biertje bij de GP Bahrein ;) Westmalle Dubbel.

Ik vind het een plan!  :)

Tessa