Round 10: Formula 1 Magyar Nagydij 2013, Budapest

Gestart door Super Seb, 18 juli 2013 - 11:42:15

« vorige - volgende »

Nieuwe ronde, nieuwe kansen. Maar voor wie?

Vettel
Alonso
Hamilton
Kimi
Webber
Rosberg
Massa
Grosjean
Iemand anders, nl........

Super Seb

Hungaroring




Vrij 26 Juli 2013:
VT1   10:00 - 11:30
VT2   14:00 - 15:30

Zat 27 Juli 2013:
VT3   11:00 - 12:00
Qua   14:00

Zon 28 Juli 2013:
Race   14:00

Bijzonderheden:

Rondes:              70
Baanlengte:       4.381 km
Race aftstand:   306.630 km
Ronde Record:   1:19.071 - M Schumacher (2004)

Winnaar 2012: Lewis Hamilton, McLaren Vodafone Mercedes
"Keep calm and ignore Multi-21....."

gloudiesaurus

Vorig jaar waren de Red Bull's hier snel... dit jaar weer?
Ben benieuwd wat de invloed van Pirelli - banden hier zal zijn. In combinatie met de warmte kan het circuit wel eens een bandenvreter worden...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jehoentelaar

Ook deze zal ik aan mij voorbij moeten laten gaan. Zit die dag op de fiets in (Belgisch-)Limburg.

Super Seb

Vrees met grote vrees voor Mercedes. Eerder is al gebleken dat bij hogere temperaturen de bandjes wel heel rap aan flarden gaan. Lotus zal weer sterk voor de dag komen eventueel gescheiden door Alonso. Voor de zege ga ik toch weer voor Vettel. Het lijkt erop alsof hij dit jaar snel orde op zaken wil stellen en de titel niet van de laatste race wil laten afhangen.
"Keep calm and ignore Multi-21....."

Edwin90

Alonso moet hier aan de bak, anders wordt het een heul lastig verhaal voor hem.

Maar ik vrees voor Vettel en de Lotus boys als het warm wordt.

Kootje


0634

Vettel.

Of een Merc.

De rest komt er niet aan.

Franky R.

Op een een of andere manier denk ik aan Alonso....Hij moet nu wel, anders kunnen ze bij Ferrari 2013 wel opgeven.

Jehoentelaar

Vettel. Ik hoop Alonso en het zal nu ook moeten, maar het kan simpelweg niet meer. Quali pace is er niet en Vettel is allang weg eerder hij bij de top drie rijdt.

0634

Eens met Jehoentelaar. De kans is gewoon levensgroot dat Alonso buiten de top 5 zal kwalificeren, en in Hongarije ben je dan al zo'n beetje klaar voor de zege. Zelfs met DRS is dat rechte stuk niet echt lang genoeg om in te halen.

Enzo

Citaat van: Jeroen op 18 juli 2013 - 17:35:37
Of een Merc.

Never gonna happen, op deze banden.
Mercedes moet blij zijn met een top tien finish in Hongarije.


0634

Citaat van: Enzo op 18 juli 2013 - 21:57:57
Citaat van: Jeroen op 18 juli 2013 - 17:35:37
Of een Merc.

Never gonna happen, op deze banden.
Mercedes moet blij zijn met een top tien finish in Hongarije.
Naja, goed punt. Maar goed, ze zullen ergens vooraan kwalificeren en op Hongarije is dat een groot voordeel natuurlijk.

Maar okee, Vettel had ik ook als eerste favo. Misschien dan ook wel mijn enige.  ;)

Maar helaas ga ik de race niet zien... dus voor mij heeft Vettel bij deze al gewonnen :).

Enzo

Ah lekker vakantie, welk land gaan jullie onveilig maken? :)

Super Seb

Citaat van: Franky R. op 18 juli 2013 - 18:08:15
Op een een of andere manier denk ik aan Alonso....Hij moet nu wel, anders kunnen ze bij Ferrari 2013 wel opgeven.

Als de komende 2 a 3 races Ferrari geen goede resultaten haalt zullen ze de focus gaan verschuiven naar komend seizoen. Al zullen ze daar nooit openlijk voor uit komen gok ik. Iets zegt me dat dit seizoen zomaar binnen nu en korte tijd beslist kan zijn omdat de wijzigingen voor 2014 dusdanig groot zijn dat doorontwikkelen geen nut meer heeft en men eieren voor z'n geld kiest denk je niet?
"Keep calm and ignore Multi-21....."

robbert

Citaat van: Super Seb op 20 juli 2013 - 08:27:55
Citaat van: Franky R. op 18 juli 2013 - 18:08:15
Op een een of andere manier denk ik aan Alonso....Hij moet nu wel, anders kunnen ze bij Ferrari 2013 wel opgeven.

Als de komende 2 a 3 races Ferrari geen goede resultaten haalt zullen ze de focus gaan verschuiven naar komend seizoen. Al zullen ze daar nooit openlijk voor uit komen gok ik. Iets zegt me dat dit seizoen zomaar binnen nu en korte tijd beslist kan zijn omdat de wijzigingen voor 2014 dusdanig groot zijn dat doorontwikkelen geen nut meer heeft en men eieren voor z'n geld kiest denk je niet?

ja maar dan zal ferrari zeker veel moeten verbeteren om hun achterstand in te halen. Redbull en mercedes hebben ook niet stilgezeten é