De toekomst van Felipe Massa

Gestart door Fabian, 12 maart 2013 - 16:44:32

« vorige - volgende »

0634

Citaat van: Franky R. op 30 augustus 2013 - 22:44:12

En met de tweede man mogen ze wel wat dapperder zijn...Kimi lijkt mij teveel van het goede naast Alonso, maar een Hulkenberg, Di Resta of zelfs Bianchi moet toch kunnen?
Ik ben niet erg overtuigd van Bianchi moet ik zeggen. Leuke rijder, maar m.i. (nog) geen Ferrari-materiaal.

Jozef

Citaat van: Jeroen op 30 augustus 2013 - 22:59:04
Niet vergeten; in 2014 kan alles zomaar anders zijn, he. Iedereen begint dan toch redelijk op nul. Ook een heel groot voordeel voor Allison trouwens. Hoeft ie niet de wagen van een ander door te ontwikkelen, maar kan zelf vanaf nul beginnen. Lijkt me fijner voor een ontwerper.

En niemand minder dan Rory Byrne zou zich al in februari gebogen hebben over het ontwerp van 2014. Dus Ferrari kan inderdaad zomaar weer helemaal bovenaan staan volgend jaar.

0634

Citaat van: Jozef op 30 augustus 2013 - 23:41:30
Citaat van: Jeroen op 30 augustus 2013 - 22:59:04
Niet vergeten; in 2014 kan alles zomaar anders zijn, he. Iedereen begint dan toch redelijk op nul. Ook een heel groot voordeel voor Allison trouwens. Hoeft ie niet de wagen van een ander door te ontwikkelen, maar kan zelf vanaf nul beginnen. Lijkt me fijner voor een ontwerper.

En niemand minder dan Rory Byrne zou zich al in februari gebogen hebben over het ontwerp van 2014. Dus Ferrari kan inderdaad zomaar weer helemaal bovenaan staan volgend jaar.
Klopt ja. T is dat je het zegt maar die heeft zich daar inderdaad mee bezig gehouden.

Jehoentelaar

Ik hoop het. Had net als Ferrari goede hoop voor dit jaar, maar het seizoen gaat als een nachtkaars uit.

0634

Vond ze op Spa eigenlijk wel heel sterk. Als ze zich nou toch eens in de top 3 konden kwalificeren...

robbert

Citaat van: Jeroen op 31 augustus 2013 - 08:14:57
Vond ze op Spa eigenlijk wel heel sterk. Als ze zich nou toch eens in de top 3 konden kwalificeren...
zou inderdaad mooi zijn, maar ferrari en kwalificatie gaat niet zo goed samen

Franky R.


Arthur

Citaat van: Enzo op 30 augustus 2013 - 19:59:58
Ik meen me te herinneren dat Luca heeft gezegd, dat er pas een gelijkwaardige rijder naast Alonso gezet zou worden na het behalen van de wereldtitel.
Dit om te voorkomen dat ze elkaars ruiten gingen ingooien...

Om nu een tweede coureur met gelijkwaardige potentie aan te nemen strookt niet met de filosofie van Ferrari.
Of er is echt iets geknapt tussen Alonso en Ferrari een paar weken terug... ::)

Ik kan me herinneren dat Luca destijds perse Kimi wilde hebben [2007] naast MSC [die vervolgens de helm aan de wilgen hing] dus in dat opzicht zou Ferrari echt gebroken hebben met hun beleid [mits MSC was gebleven]....
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Enzo

Citaat van: Arthur op 31 augustus 2013 - 09:19:31
Citaat van: Enzo op 30 augustus 2013 - 19:59:58
Ik meen me te herinneren dat Luca heeft gezegd, dat er pas een gelijkwaardige rijder naast Alonso gezet zou worden na het behalen van de wereldtitel.
Dit om te voorkomen dat ze elkaars ruiten gingen ingooien...

Om nu een tweede coureur met gelijkwaardige potentie aan te nemen strookt niet met de filosofie van Ferrari.
Of er is echt iets geknapt tussen Alonso en Ferrari een paar weken terug... ::)

Ik kan me herinneren dat Luca destijds perse Kimi wilde hebben [2007] naast MSC [die vervolgens de helm aan de wilgen hing] dus in dat opzicht zou Ferrari echt gebroken hebben met hun beleid [mits MSC was gebleven]....

Nah, dan heb je het wel over de periode na het behalen van 5 titels, Ferrari had niks meer te winnen.
Daarnaast vind ik Schumi en Kimi niet gelijkwaardig... ;)

Arthur

Citaat van: Enzo op 31 augustus 2013 - 11:54:13
Citaat van: Arthur op 31 augustus 2013 - 09:19:31
Citaat van: Enzo op 30 augustus 2013 - 19:59:58
Ik meen me te herinneren dat Luca heeft gezegd, dat er pas een gelijkwaardige rijder naast Alonso gezet zou worden na het behalen van de wereldtitel.
Dit om te voorkomen dat ze elkaars ruiten gingen ingooien...

Om nu een tweede coureur met gelijkwaardige potentie aan te nemen strookt niet met de filosofie van Ferrari.
Of er is echt iets geknapt tussen Alonso en Ferrari een paar weken terug... ::)

Ik kan me herinneren dat Luca destijds perse Kimi wilde hebben [2007] naast MSC [die vervolgens de helm aan de wilgen hing] dus in dat opzicht zou Ferrari echt gebroken hebben met hun beleid [mits MSC was gebleven]....

Nah, dan heb je het wel over de periode na het behalen van 5 titels, Ferrari had niks meer te winnen.
Daarnaast vind ik Schumi en Kimi niet gelijkwaardig... ;)

Dat ze niet gelijkwaardig zijn ben ik zeker met je eens. Maar ik vind Raikkonen zeker een van de betere rijders maar net geen buitencategorie. Massa verbleekt bij hem lijkt mij!
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Wings

Dat roept men nu al jaren. Behalve in de tijd toen Massa met gelijkwaardig materiaal reed en ze teamgenoten waren...

Arthur

Citaat van: Wings op 05 september 2013 - 21:49:36
Dat roept men nu al jaren. Behalve in de tijd toen Massa met gelijkwaardig materiaal reed en ze teamgenoten waren...

Waaruit moet ik dan opmaken dat ze nu niet met gelijkwaardig materiaal rijden?
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Jozef

Citaat van: Wings op 05 september 2013 - 21:49:36
Dat roept men nu al jaren. Behalve in de tijd toen Massa met gelijkwaardig materiaal reed en ze teamgenoten waren...

De eeuwig wederkerende discussie. Ik ben er redelijk van overtuigd dat Kimi er in 2008 en vooral 2009 geen zin meer in had, en dat hij op dit moment weer sneller is dan toen. En ik ben er ook redelijk van overtuigd dat Massa sindsdien langzamer is geworden dan toen. Dus op dit moment kies ik ook met overtuiging voor Kimi hoor.

0634

Citaat van: Arthur op 05 september 2013 - 21:55:22
Citaat van: Wings op 05 september 2013 - 21:49:36
Dat roept men nu al jaren. Behalve in de tijd toen Massa met gelijkwaardig materiaal reed en ze teamgenoten waren...

Waaruit moet ik dan opmaken dat ze nu niet met gelijkwaardig materiaal rijden?
Omdat ze in twee verschillende wagens rijden en destijds in twee precies dezelfde ;)?

Wings

Citaat van: Jozef op 05 september 2013 - 22:22:35
Citaat van: Wings op 05 september 2013 - 21:49:36
Dat roept men nu al jaren. Behalve in de tijd toen Massa met gelijkwaardig materiaal reed en ze teamgenoten waren...

De eeuwig wederkerende discussie. Ik ben er redelijk van overtuigd dat Kimi er in 2008 en vooral 2009 geen zin meer in had, en dat hij op dit moment weer sneller is dan toen. En ik ben er ook redelijk van overtuigd dat Massa sindsdien langzamer is geworden dan toen. Dus op dit moment kies ik ook met overtuiging voor Kimi hoor.

Geen zin meer hebben vind ik geen eens een tegenargument. Laat staan een goed tegenargument. Verder vind ik het niet zo vanzelfsprekend -als misschien wel de meerderheid- dat Kimi sneller zou zijn dan een Massa. Dat werd in 2006 ook aangenomen. Men was ook toen heilig daarvan overtuigd. Ik durf gerust te stellen dat ik Kimi de meest overschat rijder vind van al de jaren dat ik Formule 1 kijk. Met overtuiging. Zelden lees ik dat Kimi gewoon te kort is geschoten, dezelfde kritieken kreeg te verwerken (Ferrari en McLaren verweten de Fin dat zijn feedback onvoldoende was. Daardoor was de bijdrage in het ontwikkelen beperkt tot onvoldoende) én minder compleet is dan een Vettel, Alonso en misschien wel een Button. Hij mag dan wel een fantastische stuurman zijn, ik zie in Kimi geen man die een team op sleeptouw neemt en de situatie naar zijn hand zet. Ik denk zelfs dat als je Massa naast Kimi zou zetten in de Lotus dat Massa positief kan verrassen. Alonso is een maat te groot, Ferrari geeft hem geen ruimte om zijn eigen races te rijden, de Ferrari is niet snel (genoeg), Massa staat continue onder druk, dan roep je wel dat Kimi 'geen zin meer had' om in een kampioenwaardige Ferrari te racen, maar wat te denken van Massa in deze situatie met dit materiaal? Maar goed, Kimi bij Ferrari is een utopie. Ferrari had er miljoenen voor over om Kimi te dumpen dus die gaan ze nu écht niet weer contracteren.