Gat in de kalender

Gestart door Fabian, 02 december 2012 - 20:08:36

« vorige - volgende »

Welk circuit moet de plaats van New Jersey innemen op de kalender?

Paul Ricard
1 (4.5%)
Magny Cours
1 (4.5%)
Istanbul Park
4 (18.2%)
Imola
4 (18.2%)
Hockenheimring
1 (4.5%)
Red Bull Ring
5 (22.7%)
Laguna Seca
6 (27.3%)
anders circuit
0 (0%)
er hoeft van mij geen vervanging voor New Jersey te komen
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 18

Fabian

http://www.gppits.net/nieuws/gat_in_de_kalender/

De Formule 1 heeft te maken met een gat in de kalender. Welk circuit gaat de plaats innemen van New Jersey op de kalender? Welk circuit vind jij dat op de kalender de plaats in moet nemen van New Jersey?

0634

Wat ik wil: Imola. Uit historische overweging. En omdat Italie een tweede thuisrace best aankunnen. Die Turken hebben niets met F1 dus opbokken daar. Hockenheim is te erg verneukt helaas. Le Castellet en Magny Cours zijn alletwee niet bijster boeiend, dus doe dan Imola.

Wat Bernie wil: waar hij rijker van kan worden. Dus geen Europese race erbij.

Victor Monza 2008

Laguna Seca, de cork screw is misschien de enige bocht die Tilke nog niet heeft gepoogd na te bouwen.

Wallie

Ik denk dat er eerder een testweekje tussen komt dan een echte race. Ook qua tickets verkopen etc. is dat naar mijn idee nu veel te laat om het nog enigzins rendabel te maken.
Nobody wins, unless everybody wins - bruce springsteen

KVDracer

Na het gat in de ozonlaag hebben we het gat in de kalender. Ik zou ze wel eens willen zien racen op de RedBull Ring. De races in turkije hebben gehad, Imola is goed voor de nostalgie, maar na de verbouwingen toch weinig interessante races gezien. Dus laat ze maar naar Oostenrijk gaan of Zandvoort :-)

0634

Het aantal races maakt mij ook niet eens zoveel uit. Ik ga liever terug naar 16 als dat betekend dat er een aantal strontbanen verdwijnen zoals Abu Dhabi of Valencia.

SDG

Citaat van: Victor Monza 2008 op 02 december 2012 - 20:35:02
Laguna Seca, de cork screw is misschien de enige bocht die Tilke nog niet heeft gepoogd na te bouwen.

Met alle respect, maar een Formule 1-race houden op Laguna Seca is wat mij betreft totaal onrealistisch. Dat circuit is in de verste verte niet geschikt voor de Formule 1. Te smal, te weinig uitloopstroken, onvoldoende vanghekkens... MotoGP op Laguna Seca, OK, maar Formule 1? Vergeet het maar.


Victor Monza 2008

Citaat van: SDG op 02 december 2012 - 21:43:01
Citaat van: Victor Monza 2008 op 02 december 2012 - 20:35:02
Laguna Seca, de cork screw is misschien de enige bocht die Tilke nog niet heeft gepoogd na te bouwen.

Met alle respect, maar een Formule 1-race houden op Laguna Seca is wat mij betreft totaal onrealistisch. Dat circuit is in de verste verte niet geschikt voor de Formule 1. Te smal, te weinig uitloopstroken, onvoldoende vanghekkens... MotoGP op Laguna Seca, OK, maar Formule 1? Vergeet het maar.


Natuurlijk, maar ik had ze toch graag die bocht zien nemen.

Jehoentelaar

Laguna Seca is een no-go, evenals de Red Bull Ring. Istanbul Park is de enige reële optie, al heeft de Lausitzring ook hele behoorlijke faciliteiten.

robbert

mss een extra race op spa. Denk niet dat de piloten daar rouwig om zullen zijn :)

Victor Monza 2008

Citaat van: robbert op 02 december 2012 - 23:09:32
mss een extra race op spa. Denk niet dat de piloten daar rouwig om zullen zijn :)
een met Grosjean en een zonder Grosjean.

Niels_

Citaat van: Jehoentelaar op 02 december 2012 - 22:22:32
Laguna Seca is een no-go, evenals de Red Bull Ring. Istanbul Park is de enige reële optie, al heeft de Lausitzring ook hele behoorlijke faciliteiten.
Wat is er eigenlijk zo onrealistisch aan de Red Bull Ring? Dat hele spel is toch terug in orde gebracht daar laatste jaren?

0634

Dat dacht ik eigenlijk ook.

Kootje

Red Bull Ring
Oostenrijk heeft vele mooie races voortgebracht en deze GP mis ik daarom al jaren.

Laguna Seca zou leuk zijn, maar die baan is totaal ongeschikt voor F1 zoal sommige van jullie ook al aankaartte.
Imola is 'n mooi stukje nostalgie maar ook niet meer dan dat, en Hockenheim staat in principe al op de kalender.
De Franse circuits kunnen me gestoelen worden, al gaat m'n voorkeur dan uit naar Magny Cours.

Tsja ..... blijft over Istanbul Park of 'n ander circuit.
Bij 'n ander circuit kom ik al gauw uit bij onrealistische banen als Zandvoort, of banen in 'n land die al op de kalender staan zoals Aïda, Jérez of Fuji.
Wellicht is het Portugese Portimâo wat, of Estoril?

Maar goed, het zal hoogstwaarschijnlkijk Istanbul Park worden, en dat vind ik ook prima.
Dat de tribunes leeg blijven boeit me niet, ik kijk naar wat er op het asfalt gebeurt.
En ook daar hebben we al veel leuke races gezien, dus .....



maartenf1

Ik verwacht niet dat Bernie nog moeite zal doen voor een extra race.

Indien het wel zou zijn zie ik in Istanbul de enige gangbare optie.

De rest zal wegens financiële/ facilitaire redenen niet door kunnen gaan.

Volgens mij hebben circuits als Red Bull Ring of Laguna Seca niet eens meer de papieren om een F1 race te kunnen houden.
Kijk Zandvoort, zij hebben alleen de status dat er getest -zou mogen worden-, dit zal bij veel van de genoemde circuits zeker niet beter zijn.

Bernie stelt hoge eisen op financieel en facilitair gebied, ik zie het helaas niet gebeuren.

En kijk eens naar Laguna Seca, Bernie zal die baan van circa 3,5 km veel te kort vinden. Alleen bij Monaco keurt ie dat nog goed.

Als ik zou mogen kiezen: Red Bull Ring of Imola.