Romain Grosjean moet blijven!

Gestart door 0634, 01 december 2012 - 11:51:52

« vorige - volgende »

Eens of oneens?

Tuurlijk moet ie blijven!
12 (54.5%)
Gelul. Kamui Kobayashi moet instappen.
7 (31.8%)
Onzin. Heikki Kovalainen is de man die ik wil zien
1 (4.5%)
Kova? Koba? Grosjean? Ik heb liever iemand anders, nl...
2 (9.1%)

Totaal aantal stemmen: 18


Kootje

Jeez Jeroen, wat doe je me aan man?

Ja ... natuurlijk moet Grosjean blijven, maar dat vind ik dus ook van Kamui en Heikki. Qua rauw talent zijn die laatste 2 weliswaar niet van het niveau Romain, maar ook zij hebben hun plekkie in F1 wat mij betreft meer dan verdiend.

Had je nu gevraagd wie van die 3 er moest vertrekken, dan was het simpel geweest. Puur op basis van wie ik het liefste in actie zie, zeg ik dan volmondig Heikki. Hij rijdt z'n rondjes op 'n zéér degelijke maar totaal kleurloze manier, en das nie wak wil zien. Koba daarentegen rijdt altijd lekker aanvallend, schuwt het niet 'n beetje te wheelbangen, en vind ik daarom 'n genot om naar te kijken.

Maar ja, het ziet er niet naar uit dat slechts één van deze drie moet vertrekken. En in dat geval moet ik dan toch onze Franse vriend het Lotus zitje gunnen. Want hoewel ik persoonlijk liever naar Kamui kijk, is hij in de basis géén toekomstig WK, en dat is Romain denk ik wel. Daarmee heeft hij imo net iets meer recht om in de F1 te rijden, want uiteindelijk wil je toch de "best of the best" aan het werk zien.

Dus ...... Romain moet blijven !!!




0634

Het moet ook niet makkelijk zijn, Kootje! Kan je nagaan wat die teambazen doormaken met dit soort keuzes ;).

Fabian


Sabai

Ondanks zijn rauwe snelheid twijfel ik over zijn talent.Ik denk dat hij mentaal te zwak is om met de druk om te gaan en dat het daarom niks word. Dus ik zie liever iemand anders instappen Frijns b.v.

Sphinx

Ondanks dat ie veel talent heeft en het ook een paar keer liet zien, heb ik niks met Grosjean. Tegenover Kovalainen (waar ik ook weinig mee op heb) valt het in zijn voordeel uit, maar als het tussen Kobayashi en Grosjean gaat, geef Koba-san dan het stoeltje maar!
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Edwin90

Grosjean moet blijven! Ik denk dat deze jongen nog aardig wat in zijn mars heeft. Hij is (deels terecht) compleet afgebrand na de stupide acties in Spa, Monaco of Japan. Maar dat is deel van het leerproces.

Vettel kneurde Webber er ook af toen ze tweede en derde lagen in Japan 2007. Toen was dat voor hun ook niet zo vanzelfsprekend. In 2008 duurde het vervolgens 4 of 5 races voordat Vettel eens een race uitreed. Het moet allemaal groeien.

Sterker nog, ik schaar Grosjean wel onder het rijtje Hulkenberg, Di Resta en Perez.

Iceman2012

het zal me eigenlijk een zorg zijn, ik snap alleen niet dat sommigen een supertalent in hem zien. Waar haalt men dat vandaan?? 2009 was ronduit dramatisch en ook dit jaar heeft ie maar sporadisch laten zien dat ie in de F1 thuis hoort. Wat mij betreft geeft Lotus het stoeltje aan iemand die echt toekomst heeft in de F1, Grosjean is in feite gewoon een paydriver die er maar weinig van bakt.

Kootje

2009 laat ik sowieso buiten beschouwing, voor mij was Grosjean gewoon 'n rooky. Midden in het seizoen instappen bij 'n sowieso kwakkelend team is gewoon erg moeilijk. Dat hebben we met Fisico en Ferrari nog kunnen zien, terwijl dat geeneens 'n kwakkelend team was. De ene week streed hij in z'n Force India nog met de Ferrari van Kimi, 1 of 2 weken later zou hij er dan ineens niets meer van kunnen?

Wallie

Dat is een lastige. Grosjean of Kamui.
Ga ik toch voor Kamui. Een leukere coureur dan Romain.
Aan de andere kant heeft Grosjean op de crashes na ook leuke dingen laten zien.

Maar toch Kamui, Japan verdiend een coureur! En met Pic hebben de Fransen al hun coureur.  ;)
Nobody wins, unless everybody wins - bruce springsteen

Jehoentelaar

Kobayashi is een briljante coureur, maar ik kan me ergens wel voorstellen dat al dat rampestampen niet iets is waar de grote(re) teams naar op zoek zijn. Die willen toch liever de zekerheid van een constante coureur. Dan kun je niet om Kovalainen heen, maar ik ben persoonlijk niet erg overtuigd van zijn snelheid (of Petrov moet opeens het licht hebben gezien, maar dat klinkt niet erg aannemelijk). Grosjean heeft laten zien de snelheid te hebben, maar heeft in z'n eerste volledige seizoen niet echt de wind mee gehad. Ik zou het sowieso nog een jaar proberen. Lotus zou desnoods kunnen proberen om van Kobayashi of Kovalainen de derde man te maken, mocht het met Grosjean in het volgende jaar toch niet lukken.

Enzo

Ik heb op Kamui gestemd, die zie ik liever in de F1 dan Grosjean. De Fransman heeft welliswaar de snelheid voor de Formule 1, maar hij lijkt tijdens een race mentaal te weinig over te hebben om altijd de juiste keuzes te maken. Daarnaast ben ik meer gecharmeerd van de banzai stijl van de Japanner.

maartenf1

Het grote probleem is dat er plotseling enorm veel mannen op straat staan,

wie van dit rijtje  zien we in 2013 nog op de grid: Grosjean, Senna, Petrov, Heikki, Kamui.

Zij vechten nog om de laatste Lotus en Force India. Dat samen met outsiders als mogelijke rookies en mensen Sutil en Algesuari.

Hoe serieus wie waar momenteel praat, weten we natuurlijk niet.

Wel weten we dat van de bovengenoemde iedereen die Lotus of Force India niet haalt, het nog gaat proberen bij Caterham of misschien Marussia. De tweede Caterham zal vermoedelijk toch bij Petrov  blijven. Ecclestone wil een Rus in de sport en ik zie hem er wel voor aan even Fernandez financieel tegemoed te komen voor het behouden van deze -in mijn ogen- kleurloze Rus.

Maarja, ik dwaal af van het onderwerp.

Indien Grosjean sponsor Total kan overtuigen geld te blijven schieten, hoeft hij denk ik niet te vrezen. Bouillier is een intelligente teambaas, hij snapt dat het beter is hun rijdersduo te behouden. Daar kan je op verder bouwen, nieuwe coureurs moeten eerst hun draai in het team vinden. Wanneer Grosjean weer vertrouwen in zijn kunnen heeft zal hij weer vlammen, al hoop ik niet dat dit vlammen dan weer rammen wordt.

Sphinx

Citaat van: maartenf1 op 01 december 2012 - 17:12:01
De tweede Caterham zal vermoedelijk toch bij Petrov  blijven. Ecclestone wil een Rus in de sport en ik zie hem er wel voor aan even Fernandez financieel tegemoed te komen voor het behouden van deze -in mijn ogen- kleurloze Rus.

Dan maar goed dat Petrov de baas niet meer is bij Caterham. Cyril Abiteboul, een Fransman, is er nu de baas. Waarom denk je dat Pic dat stoeltje kreeg  :P
Het gaat voor het tweede stoeltje om degene die het meeste geld meeneemt. Senna heeft knaken, Razia naar eigen zeggen ook, Giedo vd Garde wordt nog wel genoemd, maar ik vrees dat hij er naar kan fluiten.

CitaatIndien Grosjean sponsor Total kan overtuigen geld te blijven schieten, hoeft hij denk ik niet te vrezen. Bouillier is een intelligente teambaas, hij snapt dat het beter is hun rijdersduo te behouden. Daar kan je op verder bouwen, nieuwe coureurs moeten eerst hun draai in het team vinden. Wanneer Grosjean weer vertrouwen in zijn kunnen heeft zal hij weer vlammen, al hoop ik niet dat dit vlammen dan weer rammen wordt.

Grinnik. Ja, hoe intelligent Boullier was bleek in 2011, toen de coureur met de meeste punten (Heidfeld) halverwege moest wijken voor de coureur met de meeste knaken (senna). En het ging alleen maar slechter daarna.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

maartenf1


CitaatGrinnik. Ja, hoe intelligent Boullier was bleek in 2011, toen de coureur met de meeste punten (Heidfeld) halverwege moest wijken voor de coureur met de meeste knaken (senna). En het ging alleen maar slechter daarna.

Ik  denk dat Bouillier wegens financiële overwegingen weinig andere keuze had dan Senna in zijn auto te nemen. Overigens kon men toen ook niet weten hoeveel potentie Senna had. Potentie waar ikzelf overigens wel overtuigt van ben, maar ik vrees het ergste voor Senna jr.