Coureur van het jaar 2012

Gestart door 0634, 26 november 2012 - 20:21:48

« vorige - volgende »

Wie vond je de beste?

Vettel
6 (15%)
Alonso
26 (65%)
Raikkonen
7 (17.5%)
Hamilton
1 (2.5%)
Button
0 (0%)
Webber
0 (0%)
Massa
0 (0%)
Iemand anders nl...
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 35

Poll gesloten: 06 december 2012 - 20:21:48

0634

Iedereen heeft 10 dagen om te stemmen.

Ik ben benieuwd!

FernandoAlonso

Alonso!

Gewoon omdat hij dit jaar reed in een niet zo'n super auto en toch elke keer weer vooraan eindigde.
Mooie en strakke actie's weer van hem gezien :)
FA: "We Will Fight Untill The End."

Wallie

Ook Alonso.
Met zo'n auto toch nog zover komen dan heb je het gewoon erg goed gedaan!
Nobody wins, unless everybody wins - bruce springsteen

Enzo

Alonso, met Vettel op een goede tweede plek.

Sabai

Vettel! Als ik het hele seizoen bekijk had zowel Alonso als Vettel niet de aller beste auto in de eerste helft van het seizoen . Aleen maximaliseerde Alonso beter. In de tweede helft van het seizoen was Vettel weer beter en geven de races abu dabi en Brazilië de doorslag voor mij om voor Vettel te liezen. Al moet ik zeggen dat Alonso minstens net zo goed was dit jaar evenals Hamilton en ook Raikonen die volgens mij zelfs als enige alle alle gp's 100% Heeft uitgereden.

Kootje

Twijfel, twijfel, twijfel ....... :-X

Close call, maar toch maar voor Alonso gegaan.

Hoewel hij én Hamilton beiden compleet foutloos geweest zijn dit seizoen en daarom beiden deze eretitel verdienen, is het Fernando die dan toch net de betere prestatie geleverd heeft.
Tot de laatste race meedoen voor de titel in 'n auto die, hoewel soms de beste, over het geheel toch net iets tekort kwam, is imo net iets knapper dan wat Hamilton uiteindelijk heeft gepresteerd.

Figge

Moeilijk, vind dat ze beiden een gelijkwaardige prestatie hebben neergezet.
Laat daarom de eindstand maar bepalen. Dus ik kies voor Vettel.


SanderD

Alonso, al waren Vettel en Lewis ook goed bezig

Fabian

Alonso. Klasse apart. Vettel en Karthikeyan komen vlak achter Alonso!

Jehoentelaar

Ik probeer naar zoveel mogelijk prestaties van coureurs te kijken, maar het gaat hier natuurlijk om de topcoureurs. Vettel en Alonso waren beiden fantastisch en ik heb zeker meer respect gekregen voor de kleine Seb dan voor deze jaargang. Ook Hamilton vond ik ijzersterk, maar zijn puzzel was elke keer net niet compleet. Ik ga uiteindelijk toch voor Alonso omdat ik hem toch wat volwassener vind omgaan met de buitenwereld. Daar kan uitgebreid over gediscussieerd worden, maar het is het enige waar Vettel aan zou kunnen werken. Als 'ie wilt, want zo'n kleine druktemaker tussen alle topcoureurs is ook wel geestig.

Brent

Alonso en Raikkonen.

Vettel is een zeer getalenteerde rijder, maar een eerlijke strijd met ferrari was het niet, daarom verkies ik Alonso boven Vettel.
Derde worden met een lotus is geweldig. Kimi blies mij omver in het begin van het seizoen, maar na het tussenseizoen kon hij met Lotus niet meer de redbull's of Mclaren's volgen, alhoewel hij toch nog wist te winnen in Abu Dhabi. Een geweldige comeback van de Fin.

GO KIMI!!

Wings

Kan niet kiezen tussen Alonso en Vettel. Beiden hebben gemaximaliseerd waar Vettel de afgedwongen mazzel had over dominant materiaal te beschikken. Aan de andere kant heeft hij daar geen optimaal gebruik van kunnen maken. Maar voor hun dominante periode stonden ze aardig gelijk.

Victor Monza 2008

#12
Sowieso Vettel en dan de rest in volgorde van de behaalde punten, tenslotte het enige objectieve criterium.

Wings

Lijkt me eerder scorebordjournalisitiek.

0634

Citaat van: Victor Monza 2008 op 26 november 2012 - 22:13:43
Sowieso Vettel en dan de rest in volgorde van de behaalde punten, tenslotte het enige objectieve criterium.
Objectief misschien wel, maar ik heb het topic express 'Coureur van 2012' genoemd. Juist omdat het om de rijder gaat, en de wereldkampioen is niet noodzakelijkerwijs de beste rijder geweest. Wel de beste rijder/wagen combi.

Ik twijfel dan ook heel erg tussen Alonso (die ik lange tijd de beste vond) en Vettel (die m.n. gisteren zwaar indruk wekte). Ik denk er nog even over na.