Deed Ferrari het juiste?

Gestart door Franky R., 19 november 2012 - 15:03:09

« vorige - volgende »

Deed Ferrari er goed aan, om Massa vijf plaatsen te laten inleveren?

Ja, Alonso moet koste wat kost een kans op het WK behouden.
15 (55.6%)
Nee, het is onsportief voor Massa.
0 (0%)
Nee, Alonso zou zijn startpositie zelf moeten managen.
1 (3.7%)
Onsportief, maar niet verboden. Dus het mag...
9 (33.3%)
Anders,...
2 (7.4%)

Totaal aantal stemmen: 23

Franky R.


De race in Austin bleek een groot succes. Zowel in de VS als daarbuiten zijn de kritieken lovend.


Natuurlijk werd het spektakel geholpen door de gladde baan, de onbekendheid van de coureurs en een te voorzichtige Pirelli.
Toch kende ook deze Grand Prix een typische rel zoals ze alleen in de Formule 1 gebeuren. Alonso had zich al achtste gekwalificeerd, maar stond daardoor tevens aan de vuile kant van de baan.


Geen nood dacht men bij Ferrari. Massa staat voor Alonso, dus als we nou eens de zegel van zijn bak verbreken? Dat kost Felipe wel vijf plaatsen op de grid. Maar daardoor schuift Alonso en een positie op en staat hij aan de schone kant.


Zo gezegd, zo gedaan en het eindresultaat was dat Alonso een wereldstart maakte en op het podium finishte. Gelukkig voor Massa is de F2012 nu meer toegesneden op zijn rijstijl, dus eindigde de Braziliaan heel knap op P4 achter zijn kopman.


Blijft toch de vraag...Wat vinden jullie van de handelswijze van Ferrari?

SanderD

Ik heb op ja gestemd. Ik denk dat ze Massa er geen eens veel kwaad mee hebben gedaan.

T.Nuvolari

De truken van de foor zeker?
Je kan het zien als competitievervalsing of als meesterlijke zet op weg naar het WK. Moesten ze dat binnen halen binnen een week natuurlijk. Ik vind geen kwalificatieronde afleggen in Q3 even onsportief, maar toch is het toegestaan. Persoonlijk til ik er niet te zwaar aan en ik heb al ergere dingen gezien. Liever voor de race dan in de race...

Is het reeds bewezen dat het daadwerkelijk Ferrari zelf was dat het zegel heeft verbroken?

Matthijs

Citaat van: SanderAlonso op 19 november 2012 - 15:12:36
Ik heb op ja gestemd. Ik denk dat ze Massa er geen eens veel kwaad mee hebben gedaan.
Precies, hij startte aan de goede kant en won ook een plek bij de start. Anders had hij juist plekken verloren. Al met al zal hij er door de straf een plek of twee mee verloren hebben bij de start. En dat terwijl Alonso direct vierde lag.

Het is duidelijk dat Massa tweede coureur is, maar gezien het begin van het seizoen is dat niet meer dan terecht.

Kootje

Onsportief, maar niet verboden. Dus het mag...

Dat is wat ik ervan vind.
Anderzijds vind ik 't ook wel weer slim bedacht, echt zo'n truukje waar ze alleen bij Ferrari aan denken.
En kijk naar wat 't ze gebracht heeft.
Zonder dit onsportieve truukje was het WK wellicht al gestreden, of hadden we op z'n minst weer 'n teamorder voor Massa gehad.
Hadden we daar weer met z'n allen over gevallen, ondanks dat ook dat niet verboden is.

Onsportief? ..... JA !!!  Slim? ..... JA !!!  Nodig? ..... JA !!!
Dus ik zeg: Niet over zeuren.  :-\

Niels_

Tuurlijk is dit rot voor Massa maar hij heeft niks meer te winnen of te verliezen. Begrijpelijke keuze.

Gerard

Optie 3... Als Alonso door deze actie WK wordt zal iedereen het bejubelen. Maar vooralsnog vind ik het ietwat dubieus..... :-\

FernandoAlonso

Citaat van: Ńiels op 19 november 2012 - 16:09:47
Tuurlijk is dit rot voor Massa maar hij heeft niks meer te winnen of te verliezen. Begrijpelijke keuze.

Mee eens, verder vind ik dat ze idd niks te verliezen hebben en dan Alonso helpen met alle mogelijke optie's die er bestaan :)
En verder; alsnog super race wat Massa gisteren heeft neergezet! Netjes naar P4 gereden
FA: "We Will Fight Untill The End."

Sabai

Citaat van: Gerard op 19 november 2012 - 16:21:34
Optie 3... Als Alonso door deze actie WK wordt zal iedereen het bejubelen. Maar vooralsnog vind ik het ietwat dubieus..... :-\

Mee eens maar ik vind het toch wel erg onsportief. En vond ik Alonso eerder dit jaar nog zo verdient WK leider nu gun ik het hem nog wel maar Ferrari totaal niet wat een misselijk en vreselijk team.

SanderD

Citaat van: Sabai op 19 november 2012 - 17:16:50
Citaat van: Gerard op 19 november 2012 - 16:21:34
Optie 3... Als Alonso door deze actie WK wordt zal iedereen het bejubelen. Maar vooralsnog vind ik het ietwat dubieus..... :-\

Mee eens maar ik vind het toch wel erg onsportief. En vond ik Alonso eerder dit jaar nog zo verdient WK leider nu gun ik het hem nog wel maar Ferrari totaal niet wat een misselijk en vreselijk team.

Hoezo?

Franky R.

Ik heb ik voor optie 4 gekozen.
Onsportief, maar niet verboden. Let wel...Naast Massa was ook Hulkenberg slachtoffer van dit trucje van Ferrari. Hulk stond eerst aan de schone kant, maar doordat Massa vijf plekken verloor moest de FI-rijder starten op het vuile deel...


Stel dat het van te voren was uitgelekt en Red Bull had ook de zegel van Webber's bak verbroken...Dat was Austin volgens mij niet groot genoeg geweest... :P

Sabai

Citaat van: SanderAlonso op 19 november 2012 - 17:19:13
Citaat van: Sabai op 19 november 2012 - 17:16:50
Citaat van: Gerard op 19 november 2012 - 16:21:34
Optie 3... Als Alonso door deze actie WK wordt zal iedereen het bejubelen. Maar vooralsnog vind ik het ietwat dubieus..... :-\

Mee eens maar ik vind het toch wel erg onsportief. En vond ik Alonso eerder dit jaar nog zo verdient WK leider nu gun ik het hem nog wel maar Ferrari totaal niet wat een misselijk en vreselijk team.

Hoezo?


Hoezo? Nou ik zie RBR of McLaren dit echt niet doen! Voor mij voelt het aan als competitie vervalsing,onsportief gedrag en geen respect tonen naar de overige teams. Stel nou dat ieder team dit voortaan zou gaan doen. Maar het is niet verboden dus het mag maar dan hoef ik het er niet mee eens te zijn. 

Franky R.

Citaat van: Sabai op 19 november 2012 - 17:32:40

Hoezo? Nou ik zie RBR of McLaren dit echt niet doen! Voor mij voelt het aan als competitie vervalsing,onsportief gedrag en geen respect tonen naar de overige teams. Stel nou dat ieder team dit voortaan zou gaan doen. Maar het is niet verboden dus het mag maar dan hoef ik het er niet mee eens te zijn.
Hallo?
Voorvleugel van Webber naar Vettel? Ik dacht de Britse GP 2010? "Not bad for a number two driver"?
???

Sabai

Citaat van: Franky R. op 19 november 2012 - 17:44:00
Citaat van: Sabai op 19 november 2012 - 17:32:40

Hoezo? Nou ik zie RBR of McLaren dit echt niet doen! Voor mij voelt het aan als competitie vervalsing,onsportief gedrag en geen respect tonen naar de overige teams. Stel nou dat ieder team dit voortaan zou gaan doen. Maar het is niet verboden dus het mag maar dan hoef ik het er niet mee eens te zijn.
Hallo?
Voorvleugel van Webber naar Vettel? Ik dacht de Britse GP 2010? "Not bad for a number two driver"?
???

Dat is iets anders dan de hele startgrid naar je hand zetten vind ik persoonlijk.

Jehoentelaar

Het is een maas in de reglementen, net als elk team die zoekt op autotechnisch vlak. Niks mis mee dus.