Round 17: भारतीय ग्राँ प्री a.k.a. The Indian Grand Prix.

Gestart door T.Nuvolari, 22 oktober 2012 - 10:49:40

« vorige - volgende »

T.Nuvolari

Locatie: Buddh International Circuit in Greater Noida, Uttar Pradesh, India
Lengte: 5.137 km (3.191 mi)
Afstand: 60 laps, 308.22 km (191.519 mi)


Het Buddh International Circuit heeft één van de langste rechte stukken in de F1, 1060m. Ook in de pitlane zal men een eindje moeten afleggen met 600m en dus zullen pitstops een belangrijk onderdeel van de race vormen.
De eerste editie in 2011 was niet vrij van enkele problemen met de infrastructuur. De elektriciteit , de loodgieterij en gasaansluitingen waren nog niet in orde en er leefde een kolonie vleermuizen in het pitgebouw en er was het probleem van de vele loslopende honden op het circuit, waaronder een paar die het nodig vonden na 2min van de eerste vrijdagtraining het circuit op te wandelen. 



Vettel scoorde op zaterdag de pole. Hamilton, Ricciardo, Perez, Kharthikeyan en Petrov kregen allen een grid penalty voor verschillende incidenten.

De race bracht ons deel 5 van de 'Massa vs Hamilton saga', dit keer werd Massa schuldig bevonden en die kreeg dan ook een DT. 


De 60 ronden werden gedomineerd door Vettel in zijn Red Bull.  "The Finger" won ruim, voor Button en Alonso die een aanstormende Webber van zich af kon houden.
Gezien de resultaten van de laatste paar races, lijken we op ongeveer hetzelfde scenario af te stevenen als vorig jaar of kunnen we rekenen op Ferrari en of McLaren die het kampioenschap een nieuwe draai geven? 



Tijdstabel:
26 okt 2012       
06:30-08:00   Eerste vrije training   
10:30-12:00   Tweede vrije training   

27 okt 2012       
07:30-08:30   Derde vrije training   
10:30-11:30   Kwalificatie   

28 okt 2012       
10:30                   Race   




FernandoAlonso

Mwehwww, ik moet zondag weer werken x]
Dus moet de race maar weer opnemen  :(
FA: "We Will Fight Untill The End."

SDG

Citaatभारतीय ग्राँ प्री

Allemachtig.

'Grote Prijs van India' ligt toch iets eenvoudiger in de mond. :)

Enzo

Leuke opening Marc!  8)

In deze editie hebben we ook twee onafhankelijke DRS zones. Vorig jaar bleek inhalen lastig op dit circuit, laten we hopen dat het dit jaar beter gaat.

Gerard

OMG! Ronde 17 alweer!
Het seizoen vliegt echt voorbij!!
Waar  het natuurlijk om draait is de tweestrijd Vettel-Alonso... Hoeveel punten scoren zij...
Ik heb dur zin an!! :)

Edwin90

Mooi eerst uitslapen en dan de race kijken. Ideaal. Ik hoop trouwens wel dat deze race wat spannender wordt dan de voorgande editie.

Jehoentelaar

Ik kan eindelijk een keer op maandag reizen van ouderlijk huis naar studentenkamer, dus het wordt sowieso een mooie zondag - ongeacht de uitslag. 8)

Moet zeggen dat ik altijd erg gecharmeerd ben geweest van de layout van het circuit. Ben benieuwd of het wat leuks oplevert in de race. In ieder geval moet het kleine vingertje niet op de eerste rij starten.

Gerard

Citaat van: Jehoentelaar op 22 oktober 2012 - 22:39:42
Moet zeggen dat ik altijd erg gecharmeerd ben geweest van de layout van het circuit.

Dat baantje ligt er net een jaar ;D
Maar je hebt gelijk, de layout is wel mooi!

Jehoentelaar

Ja, net een jaar. En sinds het begin vond ik de layout al leuk, dus 'altijd'. 8)

Fabian

Leuke opening M@rc!

Ik heb er weer zin in. Ben benieuwd of Alonsootje terug kan slaan...


jende


Nyoxios

Citaat van: jende op 24 oktober 2012 - 21:35:09
Vettel gaat de 2de pole van het circuit pakken  ;D

nee, de McLarens komen opeens opzetten, of de Lotussen.

"Sorry, mijn vinger schoot van de koppeling"

Jehoentelaar

Lotussen? Lotus'? Loti? Moeilijke naam blijft dat toch. Maar Maldonado pakt in ieder geval de pole, ik weet het zeker. Wat spicy Indiase pepertjes schijnen het goed te doen in combinatie met Zuid-Amerikaanse coke.

jende