Round 13: FORMULA 1 2012 GP SANTANDER D'ITALIA - MONZA

Gestart door Wizard, 03 september 2012 - 20:40:53

« vorige - volgende »

Wizard

FORMULA 1 2012 GP SANTANDER D'ITALIA - MONZA



Voorwoord:
De tweede seizoenshelft is van start gegaan. En hoe! Met een BIG BOOM verlieten Grosjean, Alonso, Perez en Hamilton Spa-Francorchamps. Wie had dat gedacht? Weken lang speculeren na één bocht teniet gedaan. Gevolg hiervan is dat Grosjean een schorsing heeft gekregen van de wedstrijdleiding. Grosjean gaat dus de boeken in als eerste rijder die, dan wel noodgedwongen, wordt vervangen. De Belg Jérôme d'Ambrosio gaat hoogstwaarschijnlijk de honneurs van Grosjean waarnemen. Zijn titelkansen gaan hiermee in rook op. Ondertussen verstevigen Button, Vettel en Raikkonen hun titelkansen. 




Tijdschema:


7 sep 2012
10:00-11:30: Eerste vrije training
14:00-15:30: Tweede vrije training

8 sep 2012
11:00-12:00: Derde vrije training
14:00-15:00: Kwalificatie

9 sep 2012

***14:00 Racing time!!!***

Monza, the temple of speed!

Monza, een hogesnelheidscircuit bij uitstek. Niet alleen ademt dit circuit snelheid, ook historie en natuurlijk Ferrari. Monza is één van de overgebleven oude circuits wat ondanks de nodige veranderingen om de snelheid eruit te halen, onverprutst is. Nu ik toch aan het woord ben wil ik terugblikken naar 1988. Het jaar dat Enzo Ferrari het leven liet! Ondanks de onaantastbare McLaren gebeurde iets bijna onverklaarbaars, iets magisch, iets moois. Amper een maand na het overlijden van de vader van Ferrari strandt het circus op het aloude Monza. De onaantastbare McLarens starten trouw van P1 en in P2, maar dan slaat de geest van Enzo Ferrari toe. De McLaren rijden dominant aan de leiding totdat de Honda van Alain Prost in ronde 39, zichzelf met een rookpluim, bedankt. Senna rijdt nog aan de leiding en heeft een riante voorsprong totdat hij Jean-Louis Schlesser tijdens de eindfase van de race met een onmogelijk actie probeert te lappen. Senna komt van te ver als Schlesser 'de deur dicht gooit'. Senna strandt in de grindbak en Gerard Berger neemt de leiding over om hem niet meer af te staan. Zijn teamgenoot Alboreto rijdt op dat moment achter hem. Ferrari wint en scoort een één-tweetje en brengt Italië in extase! De overwinning werd opgedragen aan de dan recent overleden Enzo Ferrari! Dit speelde zich af in het beginstadium dat ik begon te snappen wat F1 inhoud en Monza 1988 behoord tot één van mijn eerste herinneringen van F1, een herinnering dat zowel Ferrari alsmede Monza speciaal voor me maakt.

Net als Spa is Monza niet van de F1-kalender weg te denken. Net als in de vorige review, neemt Mark Webber ons mee over het circuit en legt een stuk beleving bloot:



Laprecord staat nog steeds op de naam Rubens Barrichello in de Ferrari!



Rest mij jullie een fantastisch GP-weekend toe te wensen!

Kootje

CitaatGevolg hiervan is dat Grosjean een schorsing heeft gekregen van de wedstrijdleiding. Lotus gaat hier tegen in beroep.

Verrassend :o, ik lees juist zonet dat Romain z'n straf aanvaardt. ???
http://www.thef1times.com/news/display/06653#page_top

Wizard


Gerard

Mooie stukkie geschiedenis Wizard!! :)

Overigens neemt d'Ambrosio zde plek in van Grosjean? Of was dat alleen een gerucht?

Enzo

Top opening Wizard!  8)
Monza hoort ook zeker in mijn top van leukste circuits, heb er zin in!

T.Nuvolari

Citaat van: Gerard op 03 september 2012 - 21:26:42
Mooie stukkie geschiedenis Wizard!! :)

Overigens neemt d'Ambrosio zde plek in van Grosjean? Of was dat alleen een gerucht?

Volgens Boullier is dat voor 90% zeker. Zeker geen gerucht, maar ook nog geen feit. Zou het wel raar vinden moest het niet zo zijn.

Wizard

Thanks boys! @Marc, lijkt mij wel hé. Anders kunnen ze rol 'reserve rijder' net zo goed opdoeken.

T.Nuvolari

Voor mijn part mogen ze, ik als fan hecht er toch al niet teveel waarde aan. Wat kan een reserve coureur in deze dagen nog doen? Pré seizoen wat in de oude wagen bollen, een enkele keer in de nieuwe en that's it. De middenseizoenstest is nu ook afgeschaft, blijft over "Hopen op een akkefietje van één van de vaste coureurs". Ze kunnen beter een hoge hoed op tafel zetten met de namen van alle vrije, F1 superlicentie houdende, coureurs erin. Bernie zijn bevallige assistente zal er met haar "onschuldige" handen dan wel eentje uittrekken.


Franky R.

@Wizard,

Ik wil niet vervelend doen, maarre...
CitaatGrosjean gaat dus de boeken in als eerste rijder die, dan wel noodgedwongen, wordt vervangen.
...Hm? Ik denk dan...Yuji Ide?

En eerder dit seizoen kon Timo Glock niet rijden wegens ziekte, maar Marussia had geen vervanger achter de hand [de Villota had geen superlicentie].

Voor de rest is het een puike voorbeschouwing...Heeft Enzo minder te doen... :P

Wizard

Citaat van: Franky R. op 04 september 2012 - 13:05:52
@Wizard,

Ik wil niet vervelend doen, maarre...
CitaatGrosjean gaat dus de boeken in als eerste rijder die, dan wel noodgedwongen, wordt vervangen.
...Hm? Ik denk dan...Yuji Ide?

En eerder dit seizoen kon Timo Glock niet rijden wegens ziekte, maar Marussia had geen vervanger achter de hand [de Villota had geen superlicentie].

Voor de rest is het een puike voorbeschouwing...Heeft Enzo minder te doen... :P

Ide?? Glock is niet vervangen. En thanks. ;)

Folkert

Trotse vader van Rosalie(L)

Kootje

Citaat van: Wizard op 04 september 2012 - 13:31:40
Citaat van: Franky R. op 04 september 2012 - 13:05:52
@Wizard,

Ik wil niet vervelend doen, maarre...
CitaatGrosjean gaat dus de boeken in als eerste rijder die, dan wel noodgedwongen, wordt vervangen.
...Hm? Ik denk dan...Yuji Ide?

En eerder dit seizoen kon Timo Glock niet rijden wegens ziekte, maar Marussia had geen vervanger achter de hand [de Villota had geen superlicentie].

Voor de rest is het een puike voorbeschouwing...Heeft Enzo minder te doen... :P

Ide?? Glock is niet vervangen. En thanks. ;)

Och, zo zijn er nog wel meer coureurs, al dan niet tijdelijk, vervangen hoor.

Verstappen bij Benetton
Schumacher na z'n beenbreuk
Kubica na z'n crash op Canada
Massa na z'n botsing met Barrichello's veer
Badoer die Massa verving maar niets presteerde

etc. etc.

En mocht je puur gedoeld hebben op vervanging vanwege de schorsing ???, dan is er sowieso in 1994 ene Eddie Irvine geweest die vervangen werd door Aguri Suzuki, die op zijn beurt weer werd vervangen door Andrea de Cesaris.


Maar goed ..... 'n kniesoor die daar op let.
Ik vind het iig 'n leuke eerste poging tot 'n voorbeschouwing, en dit mag je van mij vaker doen.

Fabian


Matthijs

Gezien de F1-kennis van Wizard verwacht ik niet dat hij bedoelt dat Grosjean de allereerste coureur ooit is die is vervangen...  :)