Ronde 7: Grand Prix du Canada

Gestart door Kootje, 04 juni 2012 - 20:23:23

« vorige - volgende »

Figge

Citaat van: sanderalonso op 08 juni 2012 - 21:36:33
Je kan zeggen wat je wilt, maar Ferrari staat er goed bij. Again...

Om maar te zeggen wat ik wil: Ferrari staat er goed bij vandaag...

KVDracer

Ferrari staat er inderdaad goed bij en Massa doet het tot nu toe terug niet slecht. Maar beide STR's vallen zeer erg tegen, als ze niet opletten liggen ze morgen beiden uit in Q1. Lotus is ook niet echt snem onderweg.
Ben benieuwd voor morgen, MCLaren en Ferrari staan er in ieder geval voor.


Wizard

Gelezen. Las ook dat zijn stoeltje ter discussie wordt gesteld.

Franky R.

Citaat van: Mark F1gge op 08 juni 2012 - 20:33:42
Ik denk idd ook dat de FOPA een goede ontwikkeling kan zijn. Onderling openkaart spelen over voorwaarden en prijzen is een prima ontwikkeling. Als Europese circuiteigenaren slim zijn, faciliteren ze de F1 met een compleet Europees deel van het kampioenschap.
Dan draai je t om... Je gaat niet vanuit vragende positie naar Bernie, of je voor een veels te hoog bedrag alsjeblieft een GP mag organiseren.
Maar je doet Bernie een aanbieding: Voor een realistisch bedrag mag jij je F1 circus laten racen op pak em beet: Silverstone, Monza, Spa, Nurburgring/Hockenheim, Barcelona, ect... Zo niet... Doei Bernie... Gegarandeerd dat Bernie er wel mee akkoord gaat.


Dat zou zeker een zeer positieve ontwikkeling zijn voor de circuits...Hopelijk houden ze hun poot gezamenlijk stijf. Dat ze niet a la FOTA door Bernie uit elkaar laten drijven...

robbert

inderdaad, als je naar de trainingen kijkt, dan staat ferrari er goed voor. En hier kan je dus ook zien dat mclaren zonder blunders nog altijd de snelste zijn

Franky R.

Ferrari snel, McLaren en tussendoor RBR....Dat wordt druk op de pole... :D  ...Ook opvallend dat de langzaamste auto geen HRT is. Hoe zit dat?

Kootje


Gerard


Franky R.

Citaat van: Gerard op 08 juni 2012 - 23:33:33
Deze doet het wel...
:)


Had ik ook gevonden, maar ik weet niet of collega Koot ermee bezig is... :)

monaco2011

Citaat van: Mark F1gge op 08 juni 2012 - 17:22:35
Collegegeld en het inkopen van een GP zijn 2 totaal van elkaar losstaande zaken. Ik begrijp er dan ook werkelijk niets van dat deze studenten een internationaal sportevenement aangrijpen om de "publieke opinie" aan hun zijde te krijgen oid.
Als ze voor hun ministerie van onderwijs tomaten en eieren zouden gooien naar de minister, dan zou ik dat nog steeds erg onvolwassen vinden, maar dan snap ik de logica nog. Die is nu helemaal nergens te vinden...

Los van deze discussie... Waarom zou je een GP moeten inkopen met overheidsgeld... Waarom kan dat niet vanuit de private hoek worden georganiseerd... Ben er van overtuigd dat F1 dan ineens een stuk betaalbaarder wordt.
hoezo wordt het dan ineens betaalbaarder?? de overheid heeft er natuurlijk zelf ook wel belang bij. Indirect strijken ze ook weer veel belastinggeld op en het is goede promotie voor het land en de stad. Ze doen het echt niet als er geen draagvlak voor is. Misschien eenmalig, maar niet keer op keer.

Folkert

http://www.gpupdate.net/en/f1-news/279687/mercedes-yet-to-show-full-potential/

Mercedes houd zich nog schuil, maar hoeveel? Lewis lijkt toch een sterke hand te hebben dit weekend. 2 keer snelste, al zij het met minimale verschillen. Eerste training was ook op hard en Rosberg? en Vettel stonden op zacht. Weet niet precies hoe de banden gekozen werden, maar lijkt er op dat Mclaren een sterk weekend te gemoed gaat. Button heeft nog wat problemen met de auto, maar verwacht hem ook wel weer naar voren. Vettel op zich ook sterk, maar zou hem nu niet tippen voor de overwinning. Zou ik eerder Alonso, Rosberg, Schumacher en Hamilton tippen. Zondag verwacht ik ook wel dat Kimi
Trotse vader van Rosalie(L)

Niels_

Zou mij ten zeerste verrassen mocht Ferrari hier de pole halen. Voor de overwinning acht ik ze niet kansloos, voor de pole wel.

Figge

#88
Citaat van: monaco2011 op 09 juni 2012 - 00:48:20
Citaat van: Mark F1gge op 08 juni 2012 - 17:22:35
Collegegeld en het inkopen van een GP zijn 2 totaal van elkaar losstaande zaken. Ik begrijp er dan ook werkelijk niets van dat deze studenten een internationaal sportevenement aangrijpen om de "publieke opinie" aan hun zijde te krijgen oid.
Als ze voor hun ministerie van onderwijs tomaten en eieren zouden gooien naar de minister, dan zou ik dat nog steeds erg onvolwassen vinden, maar dan snap ik de logica nog. Die is nu helemaal nergens te vinden...

Los van deze discussie... Waarom zou je een GP moeten inkopen met overheidsgeld... Waarom kan dat niet vanuit de private hoek worden georganiseerd... Ben er van overtuigd dat F1 dan ineens een stuk betaalbaarder wordt.
hoezo wordt het dan ineens betaalbaarder?? de overheid heeft er natuurlijk zelf ook wel belang bij. Indirect strijken ze ook weer veel belastinggeld op en het is goede promotie voor het land en de stad. Ze doen het echt niet als er geen draagvlak voor is. Misschien eenmalig, maar niet keer op keer.

Overheden hebben financieel helemaal geen baat bij een GP. Wat levert promotie van de regio je op als je er simpelweg miljoenen in moet stoppen. Het kost overheden alleen maar geld. Als overheden stoppen met het "subsidieeren" van het inkopen van een GP, dan kan de organisatie simpelweg niet meer zoveel betalen. Dan zijn ze gedwongen om tegen Bernie te zeggen dat er geen geld is voor een GP. Als de organisatoren dit massaal doen, zal Bernie zijn prijzen wel naar beneden moeten bijstellen. Naar het niveau dat een GP betaalbaar en rendabel is voor de circuiteigenaren. Het gevolg is dan dat bijvoorbeeld toegangsprijzen ook kunnen dalen. Gunstig neveneffect kan dan zelfs zijn, dat door meer gunstige prijzen er méér publiek naar de circuits komt. Die geven veel geld uit in de regio. Dát levert veel op voor ondernemers én de overheid (belastingen).

Sabai

#89
Citaat van: Folkert op 09 juni 2012 - 01:38:28
http://www.gpupdate.net/en/f1-news/279687/mercedes-yet-to-show-full-potential/

Mercedes houd zich nog schuil, maar hoeveel? Lewis lijkt toch een sterke hand te hebben dit weekend. 2 keer snelste, al zij het met minimale verschillen. Eerste training was ook op hard en Rosberg? en Vettel stonden op zacht. Weet niet precies hoe de banden gekozen werden, maar lijkt er op dat Mclaren een sterk weekend te gemoed gaat. Button heeft nog wat problemen met de auto, maar verwacht hem ook wel weer naar voren. Vettel op zich ook sterk, maar zou hem nu niet tippen voor de overwinning. Zou ik eerder Alonso, Rosberg, Schumacher en Hamilton tippen. Zondag verwacht ik ook wel dat Kimi

Lewis zit er idd lekker bij . Alleen jammer dat race veel pitstops gaat krijgen waardoor zijn crew waarschijnlijk wel weer zullen falen en zo de kans op een overwinning om zeep helpen