Red Bull Racing Team

Gestart door Wizard, 21 april 2012 - 13:56:21

« vorige - volgende »

Wizard

Webber opnieuw voor Vettel. Apart.

monaco2011


Wizard

Ik was wat te snel. Maar dat Webber met minder dominant materiaal korter bij Vettel rijdt, lijkt me een onomstotelijk feit.

monaco2011

Citaat van: Wizard op 21 april 2012 - 14:44:24
Ik was wat te snel. Maar dat Webber met minder dominant materiaal korter bij Vettel rijdt, lijkt me een onomstotelijk feit.
mij niet. Maar hoezo zou je in kwalificatie het verschil tussen dominant en minder dominant moeten merken dan?? stel dat mercedes en McLaren vandaag wel sneller waren geweest, terwijl RBR precies dezelfde snelheid zouden hebben gehad als ze nu hadden, dan zou Vettel minder snel zijn geweest dan Webber??

Wizard

Ik kijk niet per race hé. Afgelopen seizoen reden Webber en Vettel nauwelijks bij elkaar. Vettel domineerde races waar Webber vaker met pijn en moeite een podium kon scoren. Dit seizoen rijden beide Red Bulls weer bij elkaar en is de afstand tussen Vettel en Webber minder groot dan voorheen.

monaco2011

Citaat van: Wizard op 21 april 2012 - 15:09:13
Ik kijk niet per race hé. Afgelopen seizoen reden Webber en Vettel nauwelijks bij elkaar. Vettel domineerde races waar Webber vaker met pijn en moeite een podium kon scoren. Dit seizoen rijden beide Red Bulls weer bij elkaar en is de afstand tussen Vettel en Webber minder groot dan voorheen.
ja, da's duidelijk, maar om dan direct de link te leggen met dominant materiaal (wat op zich al een vaag begrip is) en het als een onomstotelijk feit te beschouwen vind ik nogal vreemd, want dr kunnen honderd andere verklaringen voor zijn.

Wizard

Dat Webber dichterbij Vettel zit wanneer de Red Bull niet dominant is, bestempel ik als onomstotelijk feit. Vergeef me als jij je daar niet in kunt vinden en ik bestempel het als mening. Geen probleem maar dacht dat het wel duidelijk was. Zo kon Webber Vettel in 2010 prima bijbenen, hem verslaan maar kwam hij er afgelopen seizoen niet aan te pas en won hij zelfs geen één race op eigen kracht. Nu de Red Bull minder snelheid heeft dan vorig seizoen en zeker niet de absolute snelste is, kan Webber weer in de buurt van Vettel rijden.

monaco2011

Citaat van: Wizard op 21 april 2012 - 15:17:14
Dat Webber dichterbij Vettel zit wanneer de Red Bull niet dominant is, bestempel ik als onomstotelijk feit. Vergeef me als jij je daar niet in kunt vinden en ik bestempel het als mening. Geen probleem maar dacht dat het wel duidelijk was. Zo kon Webber Vettel in 2010 prima bijbenen, hem verslaan maar kwam hij er afgelopen seizoen niet aan te pas en won hij zelfs geen één race op eigen kracht. Nu de Red Bull minder snelheid heeft dan vorig seizoen en zeker niet de absolute snelste is, kan Webber weer in de buurt van Vettel rijden.
ok, dus jouw mening is dat het een onomstotelijk feit is?? kan dat? hoe dan ook, het kan ook gewoon zijn dat Webber om wat voor reden dan ook vorig jaar een wat minder seizoen had, misschien waren het de banden, misschien lag de auto hem niet en was dat bij Vettel precies omgekeerd. Je ziet bij coureurs vaak genoeg vreemde wisselingen in prestatieniveau. Jij hangt in principe alles op aan één seizoen en dat is 2011.

Wizard

Nou, laat ik afstappen dat het een onomstotelijk feit is. Ik heb het zo bestempelt omdat ik van mening was dat hetgeen wat ik zie, anderen ook zien. Zo is het een feit dat de Ferrari rood is, maar als iemand hem niet rood vind, wil ik best afstappen van de stempel feit en het bepraten. Lompigheid van mijn kant uit dus. Overigens hang ik niet alles op aan 1 seizoen, maar aan 2 seizoenen plus de start van dit seizoen. Ik trek daarin de conclusie dat Webber en Vettel veel dichter bij elkaar zitten op het moment dat de Red Bull niet de absolute snelste is. Zijn ze dat wel kan Webber niet in de buurt komen en Vettel niet bedreigen om positie. Terwijl je juist zou denken dat een topper met minder materiaal, juist verschil kan maken. Zo zag je begin dit millenium, dat de tweede Ferrari-coureurs konden winnen indien de Ferrari de absolute snelste was. Vandaar dat ik het aanhaal.

monaco2011

Citaat van: Wizard op 21 april 2012 - 15:34:24
Nou, laat ik afstappen dat het een onomstotelijk feit is. Ik heb het zo bestempelt omdat ik van mening was dat hetgeen wat ik zie, anderen ook zien. Zo is het een feit dat de Ferrari rood is, maar als iemand hem niet rood vind, wil ik best afstappen van de stempel feit en het bepraten. Lompigheid van mijn kant uit dus. Overigens hang ik niet alles op aan 1 seizoen, maar aan 2 seizoenen plus de start van dit seizoen. Ik trek daarin de conclusie dat Webber en Vettel veel dichter bij elkaar zitten op het moment dat de Red Bull niet de absolute snelste is. Zijn ze dat wel kan Webber niet in de buurt komen en Vettel niet bedreigen om positie. Terwijl je juist zou denken dat een topper met minder materiaal, juist verschil kan maken. Zo zag je begin dit millenium, dat de tweede Ferrari-coureurs konden winnen indien de Ferrari de absolute snelste was. Vandaar dat ik het aanhaal.
nee, je hangt wel alles op aan één seizoen, nl die uitschieter van 2011 waarin het bij Webber ff niet zo lekker ging. De kleur van een auto is natuurlijk wel een feit, vandaar dat dat soort dingen ook in een kentekenbewijs vermeld staan, heel wat anders iig dan jouw mening over Vettel/Webber. Hoe dan ook, voor jou schijnt het duidelijk te zijn, ik vind het nogal onzinnig en op zn minst veels te vroeg voor dat soort conclusie's, zeker als je weet dat er ook heel veel andere variabelen in het spel zijn die je nog niet hebt kunnen uitsluiten. Dominatie is natuurlijk ook een heel relatief begrip, en zegt in principe niks over de auto zelf, alleen over de verhouding tov de concurrentie. Maar goed, aangezien jij aardig zeker van je zaak bent, kun je me ook wel vertellen waar het verschil m precies in zit dan. Is Vettel minder snel dan vorig jaar of is Webber juist sneller dan vorig jaar, of allebei? en dat ligt dan puur aan de verhouding van RBR tov de concurrenten??

Wizard

Dat verschil of beter gezegd, de verklaring is juist hetgeen wat ik zoek. Dat ik mijn mening grotendeels bepaal op 1 seizoen lijkt me logisch. Dat seizoen zet ik af tegen andere seizoenen. Juist als Red Bull de absolute snelste is, kan Webber Vettel met geen mogelijkheid bedreigen.

Enzo

Topic verplaatst van Mercedes Wo3 topic

Wizard

Thanks! Viel me inderdaad op dat mijn opmerking in een verkeerd topic stond.

Enzo

Geen probleem, zo houden we het overzichtelijk!!
Maar gezien dit topic door jouw toedoen ontstaan is moet je wel je best doen het in leven te houden Wizard... ;)

monaco2011

Citaat van: Wizard op 21 april 2012 - 16:13:16
Dat verschil of beter gezegd, de verklaring is juist hetgeen wat ik zoek. Dat ik mijn mening grotendeels bepaal op 1 seizoen lijkt me logisch. Dat seizoen zet ik af tegen andere seizoenen. Juist als Red Bull de absolute snelste is, kan Webber Vettel met geen mogelijkheid bedreigen.
in 2010 wel, in 2011 idd niet. Maar waar het aan ligt, ik weet het ook niet, maar een link met het wel of niet hebben van een dominante auto (wat dat ook moge zijn) lijkt me moeilijk hard te maken.
Ik kan ook wel zeggen dat Schumacher in rode auto's veel beter doet dan in een grijze, da's ook een feit, maar of die kleur er ook maar iets mee te maken heeft betwijfel ik ;)