Round 4: The Bahrain International Circuit

Gestart door Enzo, 17 april 2012 - 23:05:35

« vorige - volgende »

Enzo



20 april 2012
09.00-10.30 Eerste vrije training
13.00-14.30 Tweede vrije training

21 april 2012
10.00-11.00 Derde vrije training
13.00-14.00 Kwalificatie

22 april 2012
14.00 Race

Lap record: M Schumacher Ferrari 1:30.252

De formule 1 blijft ons verrassen in 2012,  we krijgen het ene na het andere spektakel voorgeschoteld. We zijn nu drie races onderweg  en we hebben drie verschillende winnaars van drie verschillende teams. Het is tot nu toe ongekend spannend en bijzonder onvoorspelbaar.

In China was het Nico Rosberg die met zijn Mercedes GP het gehele race weekend domineerde. Een bijzonder moment voor de jonge Duitser, die hiermee zijn eerste 'pole position' en 'winst' behaalde. Er is echter weinig tijd voor Nico om na te genieten. Het formule 1 circus is inmiddels neergestreken in het kleine golfstaatje Bahrein, waar de vierde ronde van het seizoen gereden zal worden.



Er is lang getwijfeld of deze race doorgang moest vinden. Onrust in het land en hevige protesten  zorgden ervoor dat de race in 2011 niet kon plaatsvinden. In 2012 lijkt de situatie niet veel verbeterd, maar Ecclestone en de FIA hebben het groene licht gegeven, de race zal ondanks de protesten gewoon door gaan.

In 2010 is de race hier dus voor het laatst verreden. Ferrari pakte toen een indrukwekkende dubbelzege met Fernando Alonso voor Felipe Massa. Of de Ferrari van 2012 dezelfde resultaten kan behalen valt nog te betwijfelen. Maar het zal ongetwijfeld  weer enorm dicht bij elkaar zitten en het kleinste voordeel kan doorslaggevend zijn.

Veel plezier met de Grote Prijs van Bahrein!





Gerard

Tja, de race van Bahrein.. er is al veel over gesproken en geschreven in 'ons' andere topic, dus laat ik het hier houden bij de race van komende Zondag! :)
Als de banden/DRS/het weer eenzelfde invloed op deze race heeft als op de voorgaande 3 races,kan het echt leuk en spannend worden!

Ik hoop dat Mercedes ook hier goed scoort, al hangt dat van de warmte af..
Ook hoop ik dat Kimi nu eens een mooi resultaat gaat halen!!
Verder, zullen de Macs weer vooraan te vinden zijn, met een mengelmoesje van coureurs die het goed voor elkaar hebben op het juiste moment!

Op naar een hopelijk mooi en veilig weekend in de woestijn!!

Enzo


Gerard

Ligt de DRS detectiezone in- of nabij het rempunt?
Als coureurs naar hun voorligger " toe kunnen remmen" kan het leuk zijn, anders... weet ik het nog niet of het wel wat gaat toevoegen.

Met die vuile luchtstroom kunnen rijders niet dicht achter elkaar rijden, en na een recht stuk (bocht 13 tot 14) wordt dat alleen maar meer lijkt me ???



Kootje

Citaat van: Enzo op 18 april 2012 - 12:49:33


Jammer :-\ ..... ik had liever 2 zones gehad, namelijk 1 vanaf bocht 2 tot bocht 4 en de 2e tussen bocht 13 en 14.
Op start finish is inhalen imo al mogelijk, dus denk ik dat 't daar weinig toevoegt. ::)

Kan ik trouwens uit dit kaartje opmaken dat we weer op de korte baan gaan rijden ??
Of is dat te voorbarig ??

Enzo

Ja, dit jaar weer de oude lay-out van Bahrein. De betere van de twee als je het mij vraagt.  8)

Kootje

Citaat van: Enzo op 18 april 2012 - 18:49:38
Ja, dit jaar weer de oude lay-out van Bahrein. De betere van de twee als je het mij vraagt.  8)

Mooi, dat extra gedeelte voegde toch niets toe.

Fabian

Citaat van: Kootje op 18 april 2012 - 19:04:19
Citaat van: Enzo op 18 april 2012 - 18:49:38
Ja, dit jaar weer de oude lay-out van Bahrein. De betere van de twee als je het mij vraagt.  8)

Mooi, dat extra gedeelte voegde toch niets toe.
Voegde inderdaad helemaal niets toe. Dat was het stop and go gedeelte van het circuit.

Figge

Citaat van: Fabian van Tiel op 18 april 2012 - 19:09:29
Citaat van: Kootje op 18 april 2012 - 19:04:19
Citaat van: Enzo op 18 april 2012 - 18:49:38
Ja, dit jaar weer de oude lay-out van Bahrein. De betere van de twee als je het mij vraagt.  8)

Mooi, dat extra gedeelte voegde toch niets toe.
Voegde inderdaad helemaal niets toe. Dat was het stop and go gedeelte van het circuit.
Een wormachtig aanhangsel...
En ik blijf erbij dat Lewis nu maar eens een keer aan winnen moet toe komen...


Fabian

Gun het Lewis wel een keer om te winnen. Alhoewel het ook een prestatie zou zijn als hij kampioen wordt zonder overwinningen, maar met veel derde plaatsen.

Gerard

#12
Force India caught in bomb attack: A firebomb lands near a Force India truck as the team drive away from the Bahrain circuit... http://t.co/c4sBc0lP

Zie net dat hier ook al een artikel over is geschreven op de site
Vraag me toch af of dit verder doorwerkt naar de rest van "het veld"  ???  :-\

Folkert

Citaat van: Gerard op 19 april 2012 - 13:35:18
Force India caught in bomb attack: A firebomb lands near a Force India truck as the team drive away from the Bahrain circuit... http://t.co/c4sBc0lP
Serieus? Dat gaat nog eens fout dit weekend
Trotse vader van Rosalie(L)

robbert

naar het schijnt heeft het niks te maken met de wagen van de force india, alles was puur toeval. Maar toch, ze zeggen dat ze geen veiligheid kunnen garanderen voor de f1. We zullen zien dit weekend, maar als je sommige berichten op twitter, en sommige foto's van rond het circuit mag geloven, dan is het wel rustig