Ferrari in 2012

Gestart door Jozef, 21 maart 2012 - 00:39:46

« vorige - volgende »

"Als je Domenicali was, wie zou er nu in de tweede Ferrari zitten?"

Massa laten zitten
7 (41.2%)
Jarno Trulli
1 (5.9%)
Rubens Barrichello
0 (0%)
Jules Bianchi
0 (0%)
Kamui Kobayashi
0 (0%)
Sergio Perez
7 (41.2%)
Adrian Sutil
2 (11.8%)

Totaal aantal stemmen: 14

Poll gesloten: 18 april 2012 - 20:42:05


Sabai


T.Nuvolari

LMAO!!! Mijn vrouw, Massafan godbetert, iets minder, maar dat maakt het plezier nog groter.

_Makke_

Citaat van: Enzo op 27 maart 2012 - 01:13:42
Citaat van: Jeroen op 26 maart 2012 - 22:40:22
Omdat de druk dan ineens veel groter is. Je zag het ook bijvoorbeeld bij Grosjean die in een waardeloze wagen dan ineens in moet stappen naast Alonso. Grosjean had toen nog helemaal geen ervaring zelfs. Lekker rijpen in de luwte is niet zo verkeerd, zeker niet gezien het feit dat het bij Ferrari gewoon (ondanks gisteren) erg onrustig is en er prestaties traditiegetrouw worden verwacht die in deze wagen, die gewoon niet top is, niet mogelijk zijn. Laat Ferrari nou maar eerst zijn eigen sores oplossen voordat Perez in dat wespennest stapt. Volgend jaar is vroeg genoeg.

Eens, het is ook nog maar de vraag of hij het beter zou doen in deze Ferrari tov Massa.
Dat ding lijkt echt super moeilijk te besturen en daarnaast is Alonso niet de minste teamgenoot om het tegen op te nemen.
Zou wel eens flink kunnen tegenvallen voor Perez dit jaar. Daarnaast is het voor Ferrari ook helemaal niet goed om nu te wisselen van coureur. Massa kent het team en de auto, Perez moet alles nog leren. Ze hebben nu gewoon zoveel mogelijk data nodig om er zo snel mogelijk een B-spec uit te knallen die wel werkt.

Het probleem voor Massa is dat slechter nog niet eens zo'n ramp is. Als hij deze "vorm" blijft aanhouden (lees: eindigen buiten de punten), dan kunnen ze perfect een jongeling een kans geven om te wennen aan de wagen en te leren. De test km's liggen vrij laag, dus dan kan dit wel handig zijn.

Trouwens, die data kunnen ze ook verkrijgen van een andere piloot. Als je kijkt wie er zo allemaal test, dan zitten daar vaak piloten bij met weinig tot geen ervaring. Ook die jongens leveren data. Ik zou Perez alvast een goeie keuze vinden. Ik zie het wel in die jongen.


Franky R.

Citaat van: Enzo op 28 maart 2012 - 20:52:11
http://www.gppits.net/nieuws/massa_mag_zich_melden_in_maranello/


Heb het gelezen...IMHO is die soep niet zo heet...Ik geloof niet dat Ferrari Massa op korte termijn eruit gooit.

Enzo

Nou, Ferrari spreekt haar vertrouwen uit maar erkent ook de problemen die Massa momenteel heeft.
Maw Massa moet nu beter gaan presteren anders worden er andere opties bekeken.
Maar voorlopig zie ik Massa nog wel racen coor de Scuderia.

Figge

#67
Ik zou zeggen, Perez naar Ferrari, Sutil naar Sauber.
Ik denk dat Perez ondanks zijn relatieve onervarenheid, flexibel én getalenteerd genoeg is, dat hij het aan kan om nu al bij Ferrari in te stappen.
Daarnaast heb ik de indruk dat heel snel constant zal zijn in zijn prestaties... Dat is het grootste risico dat hij nu loopt... Maar dat moet hij dan maar voor lief nemen. Hij moet daar een waarige 2e coureur zijn naast Alonso, hij hoeft nog geen wereldkampioen te worden. Als hij bij Fernando kan aanhaken... Komt het wel goed met zijn carriere.
Zijn plek bij Sauber kan dan mooi worden ingenomen door Sutil. Met de huidige vorm van Sauber maakt ie tov SFI toch een promotie naar een beter team. Sutil verdiend het als coureur niet om langs de kant te staan...

0634

Ik vind het prima, Perez naar Ferrari en Sutil naar Sauber. Maar dan vanaf 2013.

Gerard

Sutil naar Sauber.. Tja, zoals Franky als schreef.. Moet Sutil zijn proces niet afwachtn?? Perez lijkt de man om Massa te vervangen.. Hij is immers al tetcoureur bij Ferrari (?) andere opties voor Sauber... Alguesuari?? Wtf hoe heet die gast? ;D

Kootje

Tsja, ik zou niet weten waarom Perez niet nu al naar Ferrari zou moeten gaan gaan als de kans daar is.
Slechter als Massa kan hij 't niet doen, en dat geeft hem tijd om aan het team te wennen en mee te werken aan de ontwikkeling van de F2013.
Anders wordt hij komend seizoen in het diepe gegooid, dus warom niet nu ??
Zwemmen kan hij al, dus ..... ::)

Wat Sutil en Alguersuari betreft heb ik dan weer zoiets van: Waarom ??
Persoonlijk mis ik ze niet.
Alleen bij Williams, Marussia en HRT rijden coureurs met minder talent, dus waarom verdienen zij dan wel het 2e Ferrari stoeltje ??
Daar wil ik trouwens niet mee suggereren dat ze talentloos zijn, maar toppers in de dop zijn 't ook niet.

SDG

Citaat van: Kootje op 29 maart 2012 - 09:56:07
Tsja, ik zou niet weten waarom Perez niet nu al naar Ferrari zou moeten gaan gaan als de kans daar is.
Slechter als Massa kan hij 't niet doen, en dat geeft hem tijd om aan het team te wennen en mee te werken aan de ontwikkeling van de F2013.
Anders wordt hij komend seizoen in het diepe gegooid, dus warom niet nu ??
Zwemmen kan hij al, dus ..... ::)

Wat Sutil en Alguersuari betreft heb ik dan weer zoiets van: Waarom ??
Persoonlijk mis ik ze niet.
Alleen bij Williams, Marussia en HRT rijden coureurs met minder talent, dus waarom verdienen zij dan wel het 2e Ferrari stoeltje ??
Daar wil ik trouwens niet mee suggereren dat ze talentloos zijn, maar toppers in de dop zijn 't ook niet.

Hmm... bij Alguersuari heb ik wel het gevoel dat zijn F1-carrière nog niet af was. Het laatste jaar zat er m.i. duidelijk een opwaartse lijn in zijn prestaties, daarom zou ik hem volgend jaar graag opnieuw in de F1 zien. Een potentieel wereldkampioen zie ik ook niet bepaald in hem, maar zo rijden er nog heel wat rijders in het huidige veld rond, toch?

Fabian

Vooralsnog lijkt Massa lekker te blijven zitten in een zijn rode autootje. Di Montezemelo spreekt zijn steun uit voor Massa. Of zou dit nou hetzelfde zijn als in het voetbal. Eerst steun uitspreken om vervolgens ontslagen te worden?

Kootje

Citaat van: SDG op 29 maart 2012 - 10:40:37
Een potentieel wereldkampioen zie ik ook niet bepaald in hem, maar zo rijden er nog heel wat rijders in het huidige veld rond, toch?

Precies.
Maar juist omdat het veld nu ook voornamelijk bestaat uit coureurs van zijn kaliber, zie ik niet in waarom hij gemist wordt.
In mijn ogen bracht hij iig niets extra's mee wat hem 'n toegevoegde en onmisbare waarde maakt.

Gerard

Ook Montezemelo weet hoe Fisico in de Ferrari presteerde nadat hij in zn Force India 2de was op Spa ( in 2009?) ;)